Πολεμική κατά της Εκκλησίας – Του ‘Μακρυγιάννη’



Η νεωτερικότητα βαίνει προς το τέλος της, αν δεν έχει ξεπεραστεί, όπως κάποιοι αναλυτές υποστηρίζουν. Οι ιδεολογίες έχουν καταρρεύσει με την έννοια ότι εξέλιπαν τόσο οι κοινωνικοί αναμορφωτές όσο και οι διανοούμενοι, οι οποίοι έχουν τάξει τη ζωή τους στον αγώνα για τη βελτίωση της κοινωνίας με την επίγνωση ότι ο αγώνας αυτός στοιχίζει την απομόνωση, τη φυλάκιση ακόμη και την απώλεια του βίου. Έχουμε περάσει εμφανώς στη μεταϊδεολογική εποχή. Το διεθνές σύστημα εξουσίας εμφανίζεται παντοδύναμο και επιβάλει σ’ όλη την έκταση του πλανήτη πολιτική με κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα τη συσσώρευση του πλούτου στα θησαυροφυλάκια ισχνής αριθμητικά οικονομικής ολιγαρχίας, η οποία βέβαια αμείβει πλουσιοπάροχα τους κατά τόπους υπηρέτες της. Παράλληλα επιδιώκεται άνευ προηγουμένου αλλοτρίωση των ιδιαιτεροτήτων των λαών με την εξώθηση προς απεμπόληση των πολιτιστικών ιδιαιτεροτήτων αυτών, ιδιαίτερα της πατροπαράδοτης πίστης και της φιλοπατρίας,  και την υιοθεσία ενός τρόπου βίου, ο οποίος αναπόφευκτα οδηγεί στη διάλυση του οικογενειακού και κοινωνικού ιστών, την έξαρση της αβεβαιότητας και της ανησυχίας, που εκδηλώνονται ως φόβος και ως βία. Και η βία εντείνει τον φόβο και ο φόβος αξιοποιείται τα μέγιστα από το σύστημα εξουσίας ώστε να εντείνει την αστυνόμευση των πολιτών με αποφάσεις, που λαμβάνονται «δημοκρατικά» για να τον «προστατέψουν»! Οι λαοί, ζαλισμένα κοπάδια, υποταγμένοι πλήρως στα απατηλά συνθήματα των κρατούντων προσδοκούν καλύτερες ημέρες πιστεύοντας στις υποσχέσεις, οι οποίες δίνονται αφειδώς, και παραιτούνται ακόμη και από τη λογική σκέψη και ανάλυση των εξελίξεων, οι οποίες βέβαια δεν είναι χωρίς κακές συνέπειες για τους πλείστους.

Στις δυτικές κοινωνίες όχι μόνον οι κρατούντες αλλά και πολλοί πολίτες καυχώνται για τις κοινωνικοπολιτικές ελευθερίες, που έχουν κατακτηθεί, κατά τη νεωτερικότητα, ελευθερίες, που, πιστεύουν, έδωσαν νόημα και αξία στον δημόσιο και ιδιωτικό βίο. Ευκαίρως ακαίρως τονίζεται η αθλιότητα του βίου κατά παρελθόντες αιώνες και δεν χάνεται η ευκαιρία να επικριθούν τόσο η θρησκευτική πίστη όσο και η συγκρότηση σε έθνη για τις αιματοχυσίες, αλλά και για την ανελευθερία υπό δυνάστες, τους οποίους ευλογούσαν οι θρησκευτικοί ηγέτες επωφελούμενοι από τη συνεργασία με τους εξουσιαστές. Η προπαγάνδα αυτή θα ήταν αναμενόμενο να ατονήσει, καθώς παρήλθαν δύο και πλέον αιώνες και ο κοινωνικός μετασχηματισμός κατέστησε τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών θρησκευτικά αδιάφορη και τη φιλοπατρία σπάνιο είδος. Και καλά οι κρατούντες επωφελούνται στο έπακρο από τις εξελίξεις. Έχουν όμως λόγους να πανηγυρίζουν οι απλοί πολίτες. Και ακόμη έχουν λόγους να αναλαμβάνουν ρόλο αμίσθων προπαγανδιστών της κοινωνικής κατάρρευσης με την ψευδαίσθηση ότι μάχονται για καλύτερη κοινωνία;

Το νεοελληνικό κράτος, το οποίο σχηματίστηκε με την παρέμβαση των ισχυρών του 19ου αιώνα, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο υποκατάστασης του «μεγάλου ασθενούς», όπως καλούσαν στους διπλωματικούς κύκλους την Οθωμανική αυτοκρατορία, έλαβε τη μορφή αγγλικού προτεκτοράτου, ευθύς μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια. Και αντί ο ελληνισμός να θρηνήσει για το ανοσιούργημα, μέχρι σήμερα ο διαπρεπής και παγκόσμιας εμβέλειας πολιτικός άνδρας απαξιώνεται και η νέα γενιά τον αγνοεί. Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής βρίσκεται στο στάδιο παραγωγής κινηματογραφικής ταινίας με θέμα τον βίο και το έργο του μεγάλου αυτού άνδρα. Συναντά όμως διαρκώς εμπόδια από ανθέλληνες Έλληνες, οι οποίοι όχι απλά απαξιώνουν αλλά και μισούν τον μεγάλο πολιτικό, επειδή ο βίος του τους ελέγχει, καθώς υπήρξε γίγαντας και αυτοί ανθρωπάκια. Εκείνος αντλούσε δυνάμεις για να αναστήσει την δεινοπαθούσα πατρίδα μας από τη βαθειά του πίστη στον Θεό, ως πιστό μέλος της Εκκλησίας Του. Αυτοί τρέφονται σε βάρος της πατρίδας μας προσδεμένοι στο άρμα των ισχυρών, που νέμουν τα αξιώματα στους υποτελείς τους. Τότε, μόνος αντιστάθηκε στον εκδυτικισμό ένας μοναχός, ο Χριστοφόρος, γνωστός στον λαό της Πελοποννήσου ως Παπουλάκος. Η εντόπια εξουσία στην υπηρεσία των Βαυαρών τον έκρινε επικίνδυνο. Η λαϊκή κατακραυγή δεν επέτρεψε την καταδίκη του και την ανάγκασε να τον παραδώσει στην Ιεραρχία, «δια τα περαιτέρω». Ο Παπουλάκος εγκλείστηκε σε μοναστήρι εφ’ όρου βίου. Ήταν πράξη πλήρους υποταγής αυτής στην αντιεκκλησιαστική πολιτική εξουσία. Έκτοτε έτσι πορεύθηκε η Ιεραρχία ως υποτελής στην πολιτική εξουσία, υπό τη μορφή νομικού προσώπου Δημοσίου δικαίου. Και η Πολιτεία ανέθεσε στο «αυτοδιοίκητο» Πανεπιστήμιο την αντιεκκλησιαστική προπαγάνδα. Η φιλοσοφία της αθεΐας διδάχθηκε ελεύθερα, αφού αυτή πρεσβευόταν από πλήθος «διαφωτιστών». Η κατασυκοφάντηση της Εκκλησίας με την ψευδή κατηγορία ότι συνέπραξαν τα μέλη της με τον Οθωμανό κατακτητή πέρασε από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση στη δευτεροβάθμια και ίσως να καταλήξει στα νηπιαγωγεία, αν η νέα γενιά βέβαια έχει ακόμη διάθεση να ακούει και δεν έχει καταληφθεί από πλήρη αδιαφορία για τα πάντα.

Ποτέ δεν ακούστηκε σε σχολική αίθουσα ότι η Εκκλησία, η μία αγία, καθολική και αποστολική, τήρησε τους λαούς μακριά από τις αθλιότητες, που σημάδεψαν τη δυτική χριστιανοσύνη. Αυτή δεν υιοθέτησε τις διακρίσεις σε «ευγενείς» και δουλοπάροικους. Το συνοδικό Σύστημα, που τη διέπει, προστάτεψε την Ιεραρχία από τον δεσποτισμό του ενός. Οι καλοί ποιμένες, ακολουθώντας το παράδειγμα του Αρχιποίμενος Χριστού, έθεσαν την ψυχή αυτών υπέρ των λογικών προβάτων, σε δύσκολους καιρούς. Και μεγάλο μέρος του λαού αναγνώριζε τη θυσιαστική αγάπη αυτών και παρέμειναν εδραίοι στην πίστη, παρά τον άγριο διωγμό από μέρους των κατακτητών ή τα δελεάσματα. Τόσο οι νεομάρτυρες, πού δεν διδάσκονται στα σχολικά έδρανα, όσο και οι ανυπότακτοι Κλέφτες υπήρξαν μέλη της Εκκλησίας. Κανένας από όσους έπεσαν στα χέρια των κατακτητών δεν απαρνήθηκε την πίστη του. Τραγούδι έγινε η περίπτωση του Αθανασίου Διάκου:

«Γίνεσαι Τούρκος διάκο μου, την πίστη ν’ αλλάξεις;

……………………………………………………………………………..

Εγώ Γραικός γεννήθηκα, γραικός θε να πεθάνω»

Οι πρόγονοί μας χρησιμοποιούσαν τα εθνικά ονόματα ταυτόσημα με τα θρησκευτικά. Έτσι ταύτιζαν το μωαμεθανός με το Τούρκος και το χριστιανός με το Γραικός, Ρωμηός, Έλληνας.

Ο άγιος Κοσμάς συγκράτησε πλήθος ομογενών μας από τον, λόγω κάμψης του φρονήματος, εξισλαμισμό. Ελάχιστα προβάλλεται στις σχολικές αίθουσες. Λέγονται πολλά και ποικίλα αναμασήματα της υλιστικής φιλοσοφίας της ιστορίας. Ποιος θα θέσει κάποτε το ερώτημα: Αν τα κίνητρα των ανθρωπίνων ενεργειών είναι οικονομικά και μόνο, γιατί δεν εξισλαμίστηκαν όλοι οι πρόγονοί μας; Αν εξισλαμίζονταν, ποιος θα έκανε την επανάσταση; Οι εξισλαμισμένοι, που αγωνίστηκαν στο πλευρό των κατακτητών; Ακόμη και οι παπικοί των νησιών μας, απόγονοι των συνεργατών των Βενετών κατακτητών, παρέμειναν αμέτοχοι, κατ’ εντολή του Βατικανού! Ο άγιος Κοσμάς επισφράγισε τη συνέπεια λόγων και έργων με τον μαρτυρικό του θάνατο. Στη σχολική εκπαίδευση προβάλλονται ως φωστήρες υπέρλαμπροι ο δυτικόπληκτος Κοραής, σφοδρός πολέμιος του Καποδίστρια, και ο πλήρης αθλιοτήτων Βολταίρος! Και οι υποταγμένοι στα πάθη Νεοέλληνες προπαγανδίζουν ασύστολα, χωρίς να έχουν μελετήσει, κάθε τι που οδηγεί στην κοινωνική βαράθρωση και παρακμή και στρέφονται με λύσσα, κάποιες φορές, κατά της Εκκλησίας του Χριστού. Και η λύσσα αυτή ξεσπά ακόμη και κατά των μεγάλων όντως φωστήρων, των Τριών Ιεραρχών, τους οποίους πρώτη η ελληνική Πολιτεία απαξίωσε και έθεσε στο μουσείο, όπου έχει απωθήσει την παιδεία έχοντας υποκαταστήσει αυτή με την γνωσικεντρική εκπαίδευση, αρχικά, και την άκρως χρησιμοθηρική εκπαίδευση στη συνέχεια. Το σύστημα εξουσίας χρειάζεται το πολύ το 5% των αποφοίτων, τους οποίους θα προωθήσει προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων του. Οι λοιποί, προστατευμένοι στο έπακρο στο νοσηρό οικογενειακό κλίμα, θα βρεθούν, αργά ή γρήγορα ενώπιον της άγριας πραγματικότητας με ελάχιστα εφόδια. Το σχολείο δεν τους πρόσφερε παιδεία, δηλαδή δεν καλλιέργησε ήθος και φρόνημα. Ίσως το ίδιο να έπραξε και η οικογένεια.

Το παρελθόν έτος το Πατριαρχείο κατέταξε μεταξύ των αγίων τον μοναχό Χριστιοφόρο, τον Παπουλάκο. Τόνιζε εκείνος: «Τα άθεα γράμματα υφαίνουν το σάβανο του έθνους». Είναι καιρός να συνέλθουμε και να πάψουμε να υφαίνουμε το σάβανό μας εμείς οι ίδιοι.

«Μακρυγιάννης»      

6 σχόλια στο άρθρο “Πολεμική κατά της Εκκλησίας – Του ‘Μακρυγιάννη’

  1. Ο θρίαμβος και η δόξα της Εκκλησίας του Χριστού ανέκαθεν υπήρξαν οι διωγμοί και τα μαρτύρια.
    Ο επιθετικός αντιχριστιανισμός, που συνήθως καλύπτεται από τον μανδύα της πολιτικής ορθότητας, έχει θριαμβεύσει μολονότι «το φως ελήλυθεν εις τον κόσμον , ηγάπησαν το σκότος μάλλον, ή το φως» ( Ιωάν. 3,19). Γιατί; «Ην γαρ πονηρά αυτών τα έργα»

  2. Στέλιος Κ καθηγητης!

    - Edit

    Απαντήστε

    ευγω θα αναφερθώ
    στους Έλληνες
    ορθόδοξους χριστιανούς
    και όχι στους χριστιανούς
    άλλων ομολογιων!
    όλοι όσοι είμαστε βαπτίσμενοι,
    αγαπούμε πολύ τον Χριστό μας!
    είτε πάμε Εκκλησια είτε οχι!
    μην ξεχνάμε, ότι εκεί έξω, στον
    χώρο εργασίας εργάζονται την Κυριακή
    χιλιάδες άνθρωποι,περισσότεροι είναι
    οι εργαζόμενοι την Κυριακή, παρά τις
    άλλες ημερες!
    με τις πολλές δουλειες που υπάρχουν
    και δεν υπήρχαν στις δεκαετίες του 60
    και 70, πολλοί οι εργαζόμενοι παρουσιάστηκε
    ξέρω ένα παιδί, παλιό μου μαθητή που αγαπάει
    και τον Χρήστο και Εκκλησια πήγαινε,τωρα;
    τώρα δουλεύει ντελιβερας,πάνω στο μηχανάκι
    έχει και την εικόνα του Αγίου Χριστοφορου!
    οι δουλειες οι πολλές απαιτούν, η νύχτα να γινει
    μέρα και η μέρα νυχτα!
    ελπίζω, να μην εντάσσεται στους πολεμιους
    της Εκκλησίας και τους παραπάνω εργαζόμενους,των
    οποίων, ουκ εστι αριθμός,μάλλον πολύ πολυμεγαλος
    αριθμος!

  3. ποιοι πιστεύουν πιο πολύ
    στον Χριστό μας, οι άνθρωποι
    που ξεκινούν τη δουλειά τους
    12 η ώρα μεσάνυχτα, κάνοντας τον
    Σταύρο τουςγια να πάει καλά
    το νυχτοκαματο της δουλειάς τους
    ή οι ” καθώς πρέπει χριστιανοι ”
    που καταλαμβάνει πρώτες θεσεις ,
    ως οι γραμματείς και οι φαρισαιοι της
    εποχής ΕΚΕΙΝΟΥ;

  4. από το κείμενο “Άγιος Χριστιοφόρος Παπουλάκος : «Τα άθεα γράμματα υφαίνουν το σάβανο του
    έθνους”.

  5. Στέλιο κοκωνης καθηγητης

    - Edit

    Απαντήστε

    στο δικό μας χωριό,
    ποιοι εκκλησιαζονταν τις Κυριακές;
    εμείς τα παιδια με τους δύο δασκάλους
    και μια δασκάλα, και τα στασιδια ήταν
    από ηλικιωμένους ανθρωπους!
    και 3,4 νεομανες με τα παιδιά τους για
    τα κοινωνησουν!
    οι υπόλοιποι κάτοικοι του χωριού που ηταν;
    έγινε κατολίσθηση και τους πλάκωσε κανένας βραχος;
    ήταν κτηνοτρόφοι και ψαράδες,δυο δουλειές
    που σ έχουν δεμένο χειροποδαρα και δε σαφηνουν χρόνο
    για ξεκούραση η Εκκλησιασμό!
    μαζί με τους άντρες πήγαιναν στα ψάρια και στα μαντρια
    και οι γυναίκες των!
    Ο ψαρας κάθε μέρα έπρεπε να πάει για ψαρεμα,γέμιζε η θάλασσα
    ψαροκαικα και ο κτηνοτροφος από τα άγρια ξημερώματα στο
    μαντρι για ν αρμεξουν και να πάνε το γάλα στο τυροκομειο!
    το τυροκομειο ήταν μεσα στο δασος ,για να έχουν πρόσβαση
    όλοι οι κτηνοτροφοι!
    το τυροκομειο ήταν του πατέρα μου,θεός να το ονομάσει
    τυροκομειο,έφτιαξε μια καλυβα ,που μέσα είχε έναν τεράστιο
    πάγκο, τεζακι, για να τυροκομει και δύο καζάνια, ένα
    θεορατο για να χωράει το γάλα και ένα μικρότερο καζάνι
    για να πλένει τις τσαντιλες που έβαζε το τυρί,τις έπλενε αργά αργά
    για να μην κιτρινισουν και λέγαν λόγια οι κτηνοτρόφοι!
    Ο πατέρας μου ,ήταν πολύ τιτιζος ,καθαρός κι όλα
    έπρεπε να αστράφτουν από καθαριοτητα!
    είχε κι ένα τραπεζάκι για να γράφει τις παραλαβές γάλακτος
    και μια μικρή εικονίτσα νε τον Άγιο Νικόλαο,.
    και οι ψαράδες είχαν στις βάρκες τους τον Άγιο Νικόλαο
    και οι κτηνοτρόφοι στα μαντρια τους τον Άγιο Μοδεστο!
    επομένως δεν είχαμε μια Εκκλησια ,μια στο κέντρο του
    χωριού με τον παπά Γιώργη και τους αγίους ψαράδες
    και από ένα Εκκλησάκι,δηλαδή ένα εικόνισμα είχαν οι ψαράδες
    και οι κτηνοτρόφοι του χωριου!
    εκεί ψηλά που ήταν φτιαγμένο το τυροκομειο έπρεπε ο
    πατέρας μου να έχει την εικόνα του Προφήτου Ηλία ,είχε όμως την εικόνα
    του Αγίου Νικολάου,όνομα του ενός από τους παππούδες μας!
    άνθρωποι απλοί,αγνοί, θεοσεβουμενοι ,έστω και μακριά
    από την κεντρική Εκκλησια του Αγίου Γεωργιου!
    άνθρωποι που δε γνώρισαν τι χρώμα έχουν οι Κυριακές και τα
    Χριστούγεννα και το Πάσχα γνώριζαν όμως να σέβονται τα θεία
    και την μικρή ξεφτισμενη εικονίτσα τους

Σχολιάστε

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.