Μερόπη Βαχτσεβάνου για το KOZANILIFE.GR
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί μετά από κάλεσμα του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπ/κων Α/βαθμιας Εκπ/σης Κοζάνης, στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης, το πρωί της Τετάρτης 23 Οκτωβρίου, υπερασπιζόμενοι το δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας.
Η διεκδίκηση αξιοπρεπών όρων διαβίωσης των εκπαιδευτικών ενάντια στους μισθούς εξαθλίωσης, η εξασφάλιση των απαραίτητων στοιχείων για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση και για να μπει ένα «φρένο» στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, είναι μερικά από τα αιτήματα τους.
‘Πρωτόγνωρη’ για τα εκπαιδευτικά χρονικά χαρακτήρισε την ενέργεια του Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης Αθανάσιος Κωτούλας, να κηρύξει παράνομη την σημερινή απεργία των νηπιαγωγών και των δασκάλων. ‘Θεωρούμε ότι ο Υπουργός Παιδείας αντί να χρησιμοποιεί τέτοιες μεθόδους, καλείται να σκύψει στα προβλήματα των εκπαιδευτικών, να κάνει μαζί τους διάλογο και να δει τα προβλήματα που υπάρχουν’.
Ο κ. Κωτούλας τόνισε πως τα προβλήματα του κλάδου της εκπαίδευσης είναι πολλά με κυρίαρχο τους μισθούς ‘Το κυρίαρχο είναι να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μισθό μας. Ο μισθός ενός νεοδιόριστου είναι στα 776€ ,ενώ ενός αναπληρωτή ο μισθός φτάνει τα 953 €. Συνάδελφος με 15 χρόνια υπηρεσία αμείβεται με το ποσό των 1.050 €’, υπογράμμισε ο ίδιος.
Επιπρόσθετα ο κ. Κωτούλας ανέδειξε ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα που αφορά νηπιαγωγεία στην Κοζάνη ‘δύο νηπιαγωγεία λειτουργούν σε κοντέινερ και πέντε σε ενοικιαζόμενα καταστήματα, ενώ άλλα φιλοξενούνται σε χώρους δημοτικών σχολείων’ ζητώντας από τον Υπουργό να πάρει πίσω όλες τις συγχωνεύσεις τμημάτων καθώς και να δώσει λύσεις στα προβλήματα της προσχολικής αγωγής και τους διορισμούς στην ειδική αγωγή. ‘Είμαστε ενάντια στο στοίβαγμα των 25 μαθητών στην τάξη.’
‘Δεν μπορεί με αγωγές μηνύσεις και δικαστήρια να αντιμετωπίζονται οι εκπαιδευτικοί. Καθημερινά δίνουμε την ψυχή μας στο δημόσιο σχολείο, καθημερινά δίνουμε την ψυχή μας να κρατήσουμε ζωντανό το δημόσιο σχολείο για το μέλλον των παιδιών μας και των μαθητών μας’, τόνισε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης.
Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν:
- Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς -Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού – Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας
- Εξίσωση ωραρίου των νηπιαγωγών με των υπόλοιπων εκπαιδευτικών
- Μονιμοποίηση των αναπληρωτών -Να καλυφθούν όλα τα κενά – 9μηνη άδεια ανατροφής
- Να παρθούν πίσω όλες οι συγχωνεύσεις- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα
- Όχι στην κατηγοριοποίηση των σχολείων -Να σταματήσουν οι διώξεις και τα πειθαρχικά
- Λεφτά για την Παιδεία και την Υγεία
Αξίζει να σημειωθεί στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που κήρυξε με απόφασή της, η ΑΔΕΔΥ συμμετείχε εκτός από την ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ.
Στέλιος Κ
- Edit
κάνεις,μα κανείς,
δεν ασχολειται
με τα θέματα της εκπαιδευσης!
ουτε με τους μαθητές,ούτε
με τους εκπαιδευτικούς,
ουτε με τα κτίρια που κάνουν
μάθημα τα παιδιά, ουτε με υλικοτεχνικές
υποδομες!
είναι δυνατόν τα νηπιαγωγεία, να στεγάζονται
σε νοικιασμενα σπίτια ,χωρίς αυλές
και σε κοντεινερ;
τι είναι ένα νηπιαγωγείο και ένα σχολείο
μεγαλύτερων παιδιων;
είναι ένα όμορφο κτίριο, με ωραίες αίθουσες
και μια τεράστια αυλή για να παίζουν τα παιδια!
σχολείο δεν είναι το κτίσμα που εκεί μέσα
μαθαίνουν τα παιδιά γράμματα,αλλα,προέκταση της
αίθουσας είναι η τεράστια και όμορφη,αυλη!
εκεί τα παιδιά γνωρίζονται,εκεί κάνουν τις δυνατές
φιλίες τους,εκεί παίζουν ή,έχουν το βιβλίο στο χερι τους
για το μάθημα της επόμενης μερας!
το οξυγόνο οι μαθητές το μοιράζονται, μισό στην αίθουσα
με τους δασκάλους τους και μισο στην αυλή που ο ήλιος
κάνει πιο Χαρούμενα τα πρόσωπα τους!
οι μαθητές δεν είναι προβατακια και κατσικάκια,να στρυμωχνονται
μέσα σ ένα στενό μαντρί!
ακόμα και τα μαντρια έχουν έναν ευρύχωρο χώρο μπροστα!
και τι μας λέει ο Παλαμας;
” λιτά χτίστε τα απλόχερα μεγάλα…..και τα πορτοπαραθυρα των τοίχων
περίσσια ανοιχτά, ναρχεται ο κυρ Ήλιος διαφεντευτης,
να χύνεται, να φεύγει,ονειρεμένο πίσω του αργοσέρνοντας το φεγγαρι”
είμαι δυνατόν ενα νηπιαγωγειο ,να είναι στον πρώτο όροφο
και τα μικρά παιδιά, σαν τσαμπιά σταφυλιών να κρέμονται,από,τα
σκουριαμενα καγκελα;Η να γίνεται μάθημα σε κοντεινερ
και να ψήνονται σαν μπαρμπούνια κι αυτά και οι δασκαλοι τους;
ντροπη ,είμαστε και ευρωπη!
τα παιδιά είναι σαν μικρά λουλούδια, θέλουν τη γλάστρα τους ,
το σχολείο για να μαθαίνουν γράμματα,θέλουν,και τον ήλιο για να μεγαλώνουν,
θέλουν και το γλυκό αεράκι, να φυσάει και να δυναμώνουν
οι ψυχούλα τους!
η ανάλγητη κυβερνηση και ο ασυγκινητος και απαθής και εμμονικος
μητσοτακης ,αποστρεφεται τα ελληνικά σχολεία και τους δασκάλους,
προτιμάει τα παιδιά να κάνουν μάθημα σε σπίτια 4ου ορόφου και
κοντεινερ,για να αποτελούν άλλοθι για μια ιδιωτική παιδεια!
ήρωες και ηρωίδες οι μαθητές και οι μαθήτριες που διδάσκονται
μέσα στα κινέζικα κοντεινερ,ήρωες και,ηρωίδες,δασκαλοι και
Δασκάλες που διδάσκουν,σ αυτά τα επικίνδυνα σπιτια!
κρυφά σχολεία υπήρχαν επί τουρκοκρστιας,
κρυφά σχολιεια και χωρίς ήλιο ;σημερα;
σήμερα που ητεχνητη νοημοσύνη καταλαμβάνει τα παντα;
θέλουμε να γίνουμε και Φινλανδία,τρομάρα μας!
η σημερινή κυβέρνηση μισεί πολύ τους εκπαιδευτικούς,μιας και
Ο μητσοτακης σπούδασε σε όμορφα κολεγια!
Ναταν τρόπος, να βάλει τα παιδιά και να τα μεταφέρει
Στην Μακρόνησο, ως ανεπιθύμητα, όπως ήταν κάποτε
εκεί πεταμένοι αγωνιστές της πατριδος!
οι πιο όμορφεςλεξεις στον κόσμο,είναι οι λέξεις δασκάλα και δασκαλος,
νηπιαγωγοί!
το πιο,όμορφα στολίδια που υπάρχουν στον κόσμο μας είναι τα παιδια!
Στέλιος Κ
- Edit
Διορθώσεις
στριμώχνονται!
οι ψυχούλες τους