Κοζάνη: ‘Όχι’ στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων λένε εκπαιδευτικοί και γονείς



Μερόπη Βαχτσεβάνου για το KOZANILIFE.GR 

Λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά, η ΕΛΜΕ Κοζάνης, με καθηγητές και γονείς, πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας, το μεσημέρι της Τετάρτης 4 Σεπτεμβρίου, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) Δυτικής Μακεδονίας, σχετικά με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, που αφορά τις πρόσφατες συγχωνεύσεις τμημάτων και καταργήσεις ολιγομελών τμημάτων, ειδικοτήτων, τομέων σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, οι οποίες έχουν προκαλέσει αναστάτωση στον εκπαιδευτικό κλάδο και στους γονείς.

Για υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου έκανε λόγο ο κ. Σκόρδας Ιωάννης, Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κοζάνης, σε δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ, αναφέροντας πως με τη σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, επηρεάζονται τόσο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τρων, όσο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας. ‘Βλέπουμε σε αυτή την περίπτωση ότι υπάρχουν προφορικές εντολές από τον Γενικό Γραμματέα προς τις διευθύνσεις ή τις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης να προχωρήσουν σε διάφορες αποφάσεις που δεν είναι σύμφωνες με τον νόμο’.

Επιπρόσθετα ο κ. Σκόρδας αναφέρθηκε στα προβλήματα εκπαιδευτικών και μαθητών ‘οι επικίνδυνες σχολικές υποδομές, οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι κοιμούνται στα αυτοκίνητα , σε σκηνές, στους πενιχρούς μισθούς 786€ των νεοδιόριστων, την αύξηση της γραφειοκρατίας, την επαγγελματική εξουθένωση, όλα αυτά αποσυνθέτουν το δημόσιο σχολείο της χώρας’.

Όσο αφορά για την περιοχή της Κοζάνης ο κ. Σκόρδας ανέφερε ‘έχουμε συγχώνευση τμήματος στο Γυμνάσιο Νεάπολης, στη Β’ τάξη, ενώ θα έπρεπε να είναι δύο τμήματα γίνεται ένα. Υπάρχουν όλες οι νομικές διαδικασίες και με βάση το Νόμο θα έπρεπε να είναι δύο τα τμήματα και όχι ένα. Άρα εδώ βλέπουμε ότι ο Γενικός Γραμματέας δίνει προφορικές εντολές στις ΠΔΕ να πράξουν σε συγχωνεύσεις. Επιπλέον στην περιοχή έχουμε και το πρόβλημα με τα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ. Έχουμε το σύνολο των τεσσάρων ολιγομελών τμημάτων που δεν έχουν εγκριθεί,’ ενώ σύμφωνα με τον ίδιο δεν εγκρίθηκαν τμήματα στο  ΕΠΑΛ Σιάτιστας, στο 1ο ΕΠΑΛ Κοζάνης και στο Εσπερινό.

‘Όλα αυτά δημιουργούν ένα τεράστιο πρόβλημα στο ότι δεν έχουμε ίσα μορφωτικά δικαιώματα. Οι μαθητές θα πρέπει οι ίδιοι να επιλέξουν και δημοκρατικά και παιδαγωγικά και μαθησιακά για να επιλέξουν το τμήμα και το επάγγελμα που επιθυμούν. Άρα το δικαίωμα στη γνώση θα πρέπει να το έχουν όλοι οι μαθητές. Από την άλλη πλευρά οι συγχωνεύσεις τμημάτων δημιουργούν υπερμεγέθη τμήματα  με αποτέλεσμα να εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της παιδαγωγικής διαδικασίας, τόσο για τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές’, συνέχισε ο ίδιος.

‘Προτείνουμε εδώ και τώρα, άμεσα να αρθούν όλες οι συγχωνεύσεις, οι καταργήσεις και να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα, είναι το δικαίωμα στη μόρφωση, το δικαίωμα στη μάθηση και να μην υπολογίζουμε μόνο με οικονομοτεχνικούς λόγους και άλλες οικονομικές παραμέτρους. Πρέπει να επικεντρωθούμε στον μαθητή, στον άνθρωπο, στην γνώση, στη μάθηση , στην παιδεία για ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο. Εμείς συνεχίζουμε και θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε και να αγωνιζόμαστε για όλα αυτά για ζητήματα και όχι μόνο, προς όφελος των μαθητών των εκπαιδευτικών, των γονέων’ ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ.

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας έχει προκαλέσει αναστάτωση στον εκπαιδευτικό κλάδο, με τις ΕΛΜΕ, εκπαιδευτικούς και γονείς να πραγματοποιούν παραστάσεις διαμαρτυρίας σε ολόκληρη τη χώρα.

Όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης), ”πρόκειται για μια αντιπαιδαγωγική επιλογή του Υπουργείου Παιδείας η οποία θα περιορίζει ασφυκτικά το δικαίωμα των μαθητριών και μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο στο οποίο υπάγονται και να μην μετακινούνται, ενώ την ίδια ώρα διαμορφώνει μια εξαιρετικά αρνητική πραγματικότητα για τα εργασιακά δικαιώματα πολλών εκπαιδευτικών”.

‘Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.),’ ενώ ταυτόχρονα  η ίδια ζητά:

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.
  • Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε τα παιδιά να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν. Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.
  • Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και την επικαιροποίησή τους
  • Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών
  • Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία με όρους διαφάνειας και με προτεραιότητα στην υπεράσπιση της παιδαγωγικής λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις δομές  εκπαίδευσης.
  • Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.).
  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.