Ίντσεσου Καππαδοκίας -Του Σταύρου Π. Καπλάνογλου



ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το Ιντζεσου ( İncesu ) είναι χτισμένο σε μια αρχαία πόλη που ονομαζόταν Σαντογόρα ( Sadogora ή Sadacora, ) που ανάγεται με βάση τα μέχρι στιγμής ευρήματα στην ύστερη Ρωμαϊκή και την πρώιμη Βυζαντινή περίοδο
Σήμερα είναι ένας αγροτικός οικισμός της περιοχής της Καισάρειας .
. Πριν από την ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας το 1923, φιλοξενούσε Χριστιανικές και τις Μουσουλμανικές οικογένειες .
Παρά τη μετανάστευση από το 1923, η παραδοσιακή ζωή συνεχίστηκε στον οικισμό με έναν μικρό πληθυσμό που τώρα αποτελείται κυρίως από ηλικιωμένους κάτοικους
Μια επιτόπια έρευνα εντόπισε 136 παραδοσιακές κατοικίες, 68 από τις οποίες εξακολουθούν να κατοικούνται.
Δεν βρέθηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των σπιτιών που ανήκαν αρχικά στις οικογένειες των Ελληνορθόδοξων και των Μουσουλμάνων . Ωστόσο, μια μελέτη εντόπισε σημαντικές προσαρμογές των οικιστικών μονάδων σύμφωνα με τις μεταβαλλόμενες κοινωνικό-πολιτιστικές συνθήκες με την πάροδο του χρόνου.

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ
Βρίσκεται κοντά στην Καισάρεια, σε απόσταση 30 περίπου χλμ. ΝΔ της Καισάρειας , ήταν έδρα του ομώνυμου Καζά .
Το Ίνζεσου είναι χτισμένο αμφιθεατρικά, γύρω από ένα ποταμάκι που διέρρεε στην κοιλάδα,
. Ο κεντρικός δρόμος D-805 από την Καισάρεια προς προς την Nίγδη διέρχεται από την πόλη και την περιοχή με κατεύθυνση βορρά-νότου.
Η περιοχή βρίσκεται στο βόρειο άκρο της οροσειράς του όρους Hodul . Στα βορειοδυτικά, τα σύνορα Kocasinan ακολουθούν τον ποταμό Kızılırmak. Υπάρχει η αποξηραμένη λίμνη της ερήμου στα νότια , η λίμνη Sarı στα νοτιοανατολικά και το φράγμα İncesu στα δυτικά της περιοχής . Υπάρχει το ρεύμα Kışla που διασχίζει την περιοχή και ρέει στο Kızılırmak στα βόρεια
Συντεταγμένες :38° 37′ 18” E, 35° 10′ 50” Β

ΛΙΜΝΕΣ
Στο νότο βρίσκεται η προσωρινά αποξηραμένη λίμνη Çöl Gölü, άλλες, πολύ μικρότερες λίμνες είναι η Sarı Göl στα νοτιοανατολικά και η İncesu Barajı δυτικά της έδρας της κομητείας.
— Çöl Gölü
Η λίμνη της ερήμου, η οποία έχει μήκος 27 χιλιόμετρα στην περιοχή İncesu του Kayseri, στέγνωσε λόγω των κλιματικών συνθηκών.
Είχε αλμυρό νερό και βρίσκεται στην περιοχή Semerkent της περιοχής İncesu ,
ΔΗ λίμνη, η οποία απέχει 20 χιλιόμετρα από το Sultan Sazlığı, το δεύτερο πιο σημαντικό καταφύγιο πουλιών της Τουρκίας μετά τη λίμνη Manyas με τα 301 είδη πουλιών, έμεινε χωρίς νερό λόγω της ξηρασίας και της μεταφοράς του υπάρχοντος νερού στα χωράφια. Λόγω έλλειψης βροχοπτώσεων, η λίμνη μήκους 27 χιλιομέτρων στέγνωσε εντελώς.
— Sarı Göl İncesu
Αυτή η λίμνη βρίσκεται στους πρόποδες του όρους Erciyes. 5 χλμ βορειοανατολικά του χωριού Şeyhşaban, 2325 μέτρα από τη θάλασσα. Το Sarıgöl, που βρίσκεται σε υψόμετρο, απλώνεται σε μια έκταση 0,12 km2. Το Sarıgöl είναι μια λίμνη κρατήρα που περιβάλλεται από απότομους βράχους με πολύ όμορφη εμφάνιση.
— İncesu Barajı
Είναι τεχνίτη λίμνη που δημιουργήθηκε από την κατασκευή στο φράγματος στην περιοχή του İncesu

ΤΟ ΟΝΟΜΑ
Διαχρονικά το όνομα του ‘Ιντζεσου ήταν :
— Sadogora
Ενδεχόμενα το όνομα Σανταγόρα να αφορά την ονομασία του οικισμού στην εποχή του Βυζαντίου. ή και παλιότερα.
— Boran
Ήταν το παλιότερο Τούρκικο όνομά
– — Ιντζέσου ( İncesu )
Οι Τούρκοι θεωρούν .ότι το Incecu ιδρύθηκε το 1667.μ.Χ. γεγονός που αμφισβητείται μια και είναι γνωστά τα παλιότερα ονόματα Sadogora και Boran
Σαν Ιντζέσου εμφανίζεται σε Τουρκικά αρχεία στις το 1788 & το 1927 μ.Χ.
Ιντζέσου σημαίνει Λεπτόν ύδωρ ή Λεπτονέρι ή λίγο νερό .
— Γκόλντε ( Gölde )
Η ονομασία Γκόλντε εμφανίσθηκε για λίγο μετά την απομάκρυνση των Ελλήνων από την πόλη .
— İncesu
Σήμερα İncesu (διοικητική περιφέρεια) -πολη İncesu της Καισαρειας

ΠΛΗΘΥΣΜΟς
Πριν το 1922 έχουμε 3 καταγραφές
1. Σύμφωνα με την εγκυκλοπαίδεια Ελληνικού Κόσμου το Ιντζέσου είχε 6.000 κατοίκους.
Συνολικά, το καϊμακαμλίκι Ιντζέσου είχε 13.507 Μουσουλμάνους και 3.652 Ελληνορθόδοξους
2. Άλλη καταγραφή δίνει για την πολη : 600 Τούρκοι, 4000 Ρωμιοί
3. .Το 1924 είχαν απομείνει 120 ελληνικές οικογένειες με 345 άτομα .

ΣΥΝΟΙΚΙΕΣ
Υπήρχαν 2 Ελληνικές συνοικίες : Η συνοικία Σαλάντα ( Salanda )
και η συνοικία Καρακογιουνλού (Karakoyunlu ) που βρίσκονται σε 2 πλαγιές της περιοχής .

ΙΣΤΟΡΙΑ
Το İncesu. υπήρχε στην αρχαιότητα πριν από την έλευση του Χριστού και ονομαζόταν Σαντιγόρα ( SADOGORA ) και ήταν ένας από τους σημαντικούς οικισμούς της Καππαδοκίας
. Οι εκκλησίες και μικρά εκκλησάκια που φέρουν ίχνη αυτών των οικισμών επιβεβαιώνουν την ύπαρξη του στην πρώιμη εποχή του Χριστιανισμού.
Στην περιοχή του Kırklar Den,υπάρχουν πολλές λαξευμένες σπηλιές στα βράχια που, υπήρξαν κρησφύγετα των πρώτων Χριστιανών που είναι ζωντανά παραδείγματα.
Τα σημάδια σταυρών που βρέθηκαν σε κομμάτια πέτρας είναι ημικατεστραμμένα, και έχουν πολύ ενδιαφέρον
Τα ευρήματα αυτής της έρευνας επιβεβαιώνουν την άποψή ότι «ο πολιτισμός στο Ιντσέεσου είναι παλαιότερος και πιο πρωτόγονος από τον Bυζαντινό πολιτισμό στο Πρoκόπι ( Ürgüp ) και στο Κόραμα (Göreme )
Η περιοχή αφού πέρασε από την Ρωμαϊκή εποχή συνέχισε να κατοικείται επί Ρωμαίων αυτή παρέμεινε στα χέρια του Βυζαντίου μέχρι που οι Τούρκοι την Μικρά Ασία .
Μέτα από την καταστροφή του Βυζαντινού οικισμοί ο οικισμός αναγεννήθηκε το 1660 μ.Χ. τότε που κτίστηκε και το Karavanserai Kara Mustafapaşa, που χτίστηκε από τον Μερζιφόνλου Καρά Μουσταφά Πασάς (1634-1683 )
Στις αρχές του 20ου αιώνα, οι Έλληνες ζούσαν ακόμη στο İncesu. Οι περισσότερα από αυτούς αναγκάστηκαν να φύγουν μετά την υπογραφή της συνθήκης της Λοζάνης το 1923-24ά πήγαν με την Τουρκοελληνική Ανταλλαγή Πληθυσμού

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ
Αποκαλύφθηκαν σε βίλα του Ίντζεσου ψηφιδωτά της Ύστερης Ρωμαϊκής-Πρώιμης Βυζαντινής περιόδου η οποία εκτιμάται ότι χτίστηκε τον 4ο αιώνα μ.Χ.
Είχε 33 δωμάτια και βρέθηκε κατασκευή με πολύ μεγάλο ψηφιδωτό δαπέδου και μέσα στον χώρο εντοπίστηκαν παράλληλα τοίχοι .
Το κτίριο, το οποίο περιλαμβάνει σε μια πρώτη εκτίμηση περίπου 300 τετραγωνικά μέτρα συμπαγή ψηφιδωτά πλακάκια δαπέδου, περιέχει επίσης δύο επιγραφές γραμμένες στα Λατινικά και στα Ελληνικά. στην τοποθεσία Örenşehir Mahallesi Köy İçi .
Αργότερα η έρευνα έδειξε ότι η έκταση με τα πλακάκια να ξεπερνά τα 600 τετραγωνικά μέτρα .
Η ποιοτική τεχνική που χρησιμοποιήθηκε στα ψηφιδωτά δαπέδου υποδηλώνει ότι αυτό το μέρος ήταν μια πολύ σημαντική βίλα στην τότε εποχή «Στον χώρο που προσδιορίστηκε ως αίθουσα δεξιώσεων, Υπάρχουν κυρίως γεωμετρικά διακοσμημένα ψηφιδωτά» .Εκτιμούν ότι το οικοδόμημα συνέχισε να χρησιμοποιείται κατά τη βυζαντινή περίοδο και μετά την άφιξη των Τούρκων στην Ανατολία.
Κατά τη διάρκεια εργασιών αποκαλύφθηκαν δείγματα πολιτικών κατοικιών της Ύστερης Ρωμαϊκής-Πρώιμης Βυζαντινής περιόδου, διακοσμήσεις με γεωμετρικές και φυτικές μορφές και ελληνικές και λατινικές επιγραφές.
Περισσότερα από 10 δωμάτια άνοιξαν στο κτίριο, τπου έχει μασίφ ψηφιδωτά πλακάκια δαπέδου.
Στο κτήριο αποκαλύφθηκαν επίσης δύο ψηφιδωτές επιγραφές ως αποτέλεσμα των σωστικών ανασκαφών.
* 1 . Λατινική επιγραφή.
Αναφορά στον Υάκινθο σε περίτεχνα μωσαικά πατώματος
Το ψηφιδωτό με λατινική γραφή βρέθηκε στο δάπεδο ενός ορθογώνιου κτηρίου,
Σε λατινικό μωσαϊκό γράφει :
«30. Με αφορμή την επέτειό του και με τις προσευχές μας να συμπληρώσει τα 40 του χρόνια. Αυτό το κτίριο (Fabrica) χτίστηκε υπό την ηγεσία του φίλου του (Comes) Hyacinthos. >>
«Εσύ, ω κτίριο, έχεις φτάσει τώρα στο πιο υπέροχο επίπεδο >>
Όπως είναι φανερό η λατινική επιγραφή γράφει μεταξύ άλλων ότι το κτίριο ανεγέρθηκε υπό τη διεύθυνση του κόμη Υάκινθου. Ο κόμης ήταν ένας τίτλος που απένειμαν σε αξιωματούχους της αυτοκρατορικής αυλής. Τίποτα όμως δεν είναι γνωστό για αξιωματούχο με το όνομα Υάκινθος που καταγράφεται σε αυτή την επιγραφή.
*2. Ελληνική επιγραφή .
Το άλλο ψηφιδωτό με Ελληνική γραφή βρέθηκε στο δάπεδο άλλου κτιρίου που περιβάλλεται από μερικώς διατηρημένο τοίχο.
Πολύ πιο σύντομη επιγραφή σε ένα μικρότερο παρακείμενο δωμάτιο με τοίχους είναι στα ελληνικά και γράφει: «Αν είσαι υγιής, μπες». Αναφέρθηκε από άλλους ότι το Ελληνικό μωσαϊκό έγραφε «Είσοδος με υγεία» ή «Είσοδος αν είσαι υγιής». . Αυτό θα μπορούσε να αναφέρεται είτε στη σωματική υγεία, είτε, εάν το κτίριο είχε θρησκευτικό σκοπό, θα μπορούσε να είναι προϋπόθεση ότι όλοι όσοι επιτρεπόταν να εισέλθουν στο χώρο έπρεπε να ήταν πνευματικά υγιείς .
—Συγκρότημα Kara Mustafa Pasha
Το συγκρότημα κτίστηκε από τον Μερζιφόνλου Καρα Μουσταφά Πασά, το 1670. έναν από τους Οθωμανούς μεγάλους βεζίρηδες, και ήταν ένα από τα σημαντικότερα εμπορικά κτίρια της εποχής του,
Το κτιριακό συγκρότημα αποτελείται από τζαμί, καραβανσεράι, αράστα, (μικρή αγορά ), μεντρεσά, (ισλαμικό ιεροσπουδαστήριο ) δημοτικό σχολείο και λουτρό και συγκεντρώνεται γύρω από δύο μεγάλες αυλές. Όλες οι μονάδες που αποτελούν το κτιριακό συγκρότημα είναι αρκετά απλές από άποψη αρχιτεκτονικής και διακόσμησης. Επιπλέον, διαφέρει από αυτά ως προς την αρχιτεκτονική με τη χρήση του ραβδωτού σταυρού θόλου, που δεν χρησιμοποιήθηκε σε άλλα οθωμανικά κοινωνικά συγκροτήματα. .Βρίσκεται στο 33ο χλμ του κεντρικού δρόμου Kαισάρειας Νίγδης .
— Σαράντα φωλιές Ναός (Kırklar İni )
Είναι παλιά Χριστιανική εκκλησία έ αγνωστο σε ποιο Άγιο ητανίναι ι αφιερωμένη .
Βρίσκεται στην οδό Church στην περιοχή Yarım της περιοχής İncesu. Χτίστηκε με δύο ορόφους από πελεκητή πέτρα. Η εκκλησία, που βρίσκεται στην αυλή, είναι καλυμμένη με επίπεδο χώμα. Η πύλη εισόδου στην αυλή τονίζεται με οξυκόρυφο τόξο και στήλη σε κάθε πλευρά. Στο στρογγυλό τοξωτό αέτωμα πάνω από την πόρτα υπάρχει λαξευμένος Ελληνικός σταυρός.
— Ερειπωμένοι Ρωμαϊκοί Τάφοι της Πόλη — Viran Şehir Roma Mezarları
Ο Ρωμαϊκός τάφος βρίσκεται μέσα στα άρια του χωριού Viranşehir που ανήκει στο Ίτζεσου σε δρόμο του χωριού.
Είναι ένας τάφος σε σχήμα ναού που χρονολογείται από τη Ρωμαϊκή εποχή. Αυτή η κατασκευή, κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από πελεκητές πέτρες, είναι ερειπωμένη.

ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Η Χριστιανική κοινότητά του Ίντσεσου υπαγόταν στην Μητρόπολη της Καισαρείας.
–Εκκλησίες
Υπήρχαν 2 Χριστιανικές εκκλησίες τις οποίες διακονούσαν 6 ιερείς.
1. Εκκλησιά του Αγίου Ευστάθιου
Η Ελληνική εκκλησία του Αγίου Ευστάθιου, χρονολογείται από το 1832,
Αναστήλωση Ελληνικού Ναού Αγίου Ευσταθίου αρχισε το 2022, Πραγματοποιήθηκε τεχνικός έλεγχος στον Ελληνικό Ναό του Αγίου Ευσταθίου, του οποίου η αναστήλωση βρίσκεται σε εξέλιξη με την υποστήριξη του Μητροπολιτικού Δήμου Βρίσκεται στη γειτονιά Bulgurcu.
Υπάρχουν τοιχογραφίες στους τοίχους και τις οροφές του ναού,
Ειδικότερα, τραβάει την προσοχή με τις άθικτες τοιχογραφίες της. Η αποκατάσταση αυτής της εκκλησίας βρίσκεται σε εξέλιξη σήμερα.
2. Εκκλησιά του Αγίου Δημητρίου
Η Εκκλησιά του Αγίου Δημητρίου ΄ήταν η κεντρική εκκλησιά. Ημερομηνία κατασκευής του (1724 και 1730), Το κτίριο ανακαινίστηκε το 1835 και το 1868. Η κατασκευή είναι χτισμένη σε τρίκλιτη βασιλική κάτοψη που τείνουν από ανατολή προς δύση. Υπάρχει ένα ημικυκλικό απόστημα στο ανατολικά και νάρθηκας εννέα μονάδων στα δυτικά, με νοτιοδυτικά και βορειοδυτικά τμήματα που βλέπουν ανατολικά. Η κατασκευή είναι κτισμένη με τοιχοποιία με τέφρα μπλοκ και άλλα υλικά όπως ξύλο, σίδερο και ασβέστη γουδί
Η εκκλησία έχει διπλούς τοίχους με στενούς αρμούς. ο Η οροφή είναι χτισμένη με αυλακωτά ηφαιστειακά πάνελ.
Ο ορθογώνιος ναός που απλώνεται από τα ανατολικά προς τα δυτικά είναι χωρίζονται σε τρεις ναούς εκατέρωθεν με τέσσερις κίονες με τετράγωνα βάθρα. Τα κιονόκρανα των κιόνων είναι Κορινθιακου στυλ, διακοσμημένο με φύλλα άκανθου, βολίδες και ro- σετ
Η είσοδος στον ναό γίνόταν ι από τρεις πόρτες του νάρθηκας στα δυτικά και μέσα από πόρτες σε πλευρικά τοιχώματα.
Οι διαστάσεις του ναού είναι 19,29 x 13,71 μέτρα.
Και οι τρεις ναοί καλύπτονται με καμάρες που εκτείνονται από ανατολή προς δύση. Οι κολώνες ενώνονται με στρογγυλά τόξα, και τα κιονόκρανα καλύπτονται με φαρδύ άβακα κάτω από τον οποίο Το ορθογώνιο βήμα εκτείνεται από βορρά προς νότο η ανατολική καλύπτεται με καμάρα.
Για τους Έλληνες ήταν και οι αντίστοιχες ενορίες .

ΠΑΙΔΕΙΑ
Υπήρχαν 3 σχολεία 2 αρρένων και 1 θηλέων. με 207 μαθητές .
Η τάση για εισαγωγή πρακτικών μαθημάτων στις σχολές για θηλέων, εφαρμόστηκε και στο παρθεναγωγείο του Ιντζέσου, με μαθήματα εργόχειρου, κοπτικής και ραπτικής.
Το εν το παιδαγωγείο στην αυλή της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου
Το ανώτερο παιδαγωγείο βρισκόταν δίπλα στον Γιο Ευστάθιο ,ένας από τους δάσκαλους ήταν ο Αναστάσιος Γρηγοριάδης.
Η πρώτη αστική ελληνική σχολή που λειτούργησε, επίσης, στην ενορία του Αγίου Δημητρίου και με δάσκαλο τον ιερομόναχο Γερμανό, τελειόφοιτο της αντίστοιχης σχολής της Καισάρειας.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Το Ιντζέσου ήταν πατρίδα του φιλόμουσου και διακεκριμένου αρχιερέα
Ιωάννου Αναστασιάδη (1834-1895), που ήταν διευθυντής της Μεγάλης του
Γένους Σχολής, μητροπολίτης Καισαρείας .
— Μητροπολίτης Καισαρείας Ιωάννης Αναστασιάδης κατά κόσμον Πρόδρομος Αναστασιάδης (1834-1895)
Ο Ιωάννης Αναστασιάδης γεννήθηκε το 1834 στο Ιντζέσου
Το κοσμικό του όνομα ήταν Πρόδρομος, ενώ των γονέων του Αναστάσιος και Αικατερίνη. Ο πατέρας του πήγε στην Κωνσταντινούπολη, και ασκούσε το επάγγελμα του παντοπώλη. Πέθανε όμως δύο χρόνια μετά τη γέννηση του Προδρόμου, τον οποίο δεν είχε δει ποτέ, αφού έφυγε από το Ιντζέσου πριν αυτός γεννηθεί. Έκανε τις βασικές του σπουδές σε σχολεία της πατρίδος του .
Από την ηλικία των δέκα ετών ο Πρόδρομος είχε χειροτονηθεί αναγνώστης από τον τότε μητροπολίτη Καισαρείας Παΐσιο Β΄.
Το 1851 μετέβη στην Κωνσταντινούπολη για να παρακολουθήσει μαθήματα στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης. και την Μεγάλης του Γένους Σχολής.και αργότερα την Το επόμενο έτος όμως εισήχθηκε στη Θεολογική Σχολή,
Το 1858, την ημέρα των Χριστουγέννων, χειροτονήθηκε διάκονος από τον τότε σχολάρχη της Θεολογικής Σχολής μητροπολίτη Σταυρουπόλεως Κωνσταντίνο Τυπάλδο, μετονομαζόμενος ταυτόχρονα σε Ιωάννη.
. Τον Αύγουστο του 1860 ο μητροπολίτης Καισαρείας Παΐσιος Β΄ τον διόρισε διευθυντή της Ιερατικής Σχολής, που είχε συσταθεί τότε στη σταυροπηγιακή μονή του Τιμίου Προδρόμου. Εκεί δίδαξε για δύο μόνο έτη.
Αργότερα , μετέβη στην Αθήνα και εγγράφηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. το1863 μετέβη στο Στρασβούργο της Γαλλίας και κατόπιν στη Χαϊδελβέργη και το Γκέτιγκεν της Γερμανίας, όπου τελειοποίησε τις γνώσεις του στην εκκλησιαστική ιστορία.
Το Σεπτέμβριο του 1867 επέστρεψε στην Κωνσταντινούπολη και διορίστηκε καθηγητής στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης . Εκεί δίδαξε οκτώ χρόνια στην έδρα της εκκλησιαστικής ιστορίας. Κατά το πέμπτο έτος της παραμονής του (1871) χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και το ίδιο έτος έγινε αρχιμανδρίτης
Ο Αναστασιάδης επίσης το 1875 αναμείχθηκε ενεργά στις διεργασίες προσέγγισης του κινήματος των παλαιοκαθολικών1 με το Οικουμενικό Πατριαρχείο
Το 1875 έγινε διευθυντής της Μεγάλης του Γένους Σχολής,
Το 1878 ο Ιωάννης Αναστασιάδης εξελέγη από την Ιερά Σύνοδο μητροπολίτης Καισαρείας. Το κύριο ενδιαφέρον του στράφηκε γύρω από το έργο της διάδοσης των Ελληνικών γραμμάτων.
Το 1880 ο Ιωάννης επιχείρησε τη σύσταση κεντρικής επαρχιακής σχολής, συνεπικουρούμενος από το προεδρείο της Καππαδοκικής.
Ιδρύθηκεί καταρχήν μικρή δημοτική σχολή στη μονή του Τιμίου Προδρόμου, ούτως ώστε να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των φτωχών και απόρων παιδιών της επαρχίας.
Η παράλληλη όμως δραστηριοποίηση της Καππαδοκικής Αδελφότητας στην Κωνσταντινούπολη κατέστησαν δυνατό η ετήσια δωρεά 5.000 γαλλικών φράγκων του πλούσιου ομογενή από τη Μασσαλία Θεοδώρου Εμμανουήλ Ροδοκανάκη για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών καταστημάτων να κατευθυνθεί εξολοκλήρου στο στόχο της ίδρυσης ιερατικής σχολής στη μονή του Τιμίου Προδρόμου.
Η σχολή τελικά ιδρύθηκε το 1882 με την ονομασία «Ροδοκανάκειος Ιερατική Σχολή», προς τιμήν του μεγάλο
Η Ιερατική Σχολή το 1895 διέθετε επτά τάξεις, από τις οποίες οι τρεις πρώτες λειτουργούσαν ως ελληνικό (δημοτικό) σχολείο και οι υπόλοιπες τέσσερις ως γυμνάσιο (ως τέτοιο μάλιστα αναγνωρίστηκε και από το Πανεπιστήμιο Αθηνών)
Το 1885 με πρωτοβουλία και πάλι του μητροπολίτη Ιωάννη και των εύπορων προκρίτων της επαρχίας ιδρύθηκε επαρχιακό ανώτερο Κεντρικό Παρθεναγωγείο. Το κτήριο χτίστηκε απέναντι από τη μονή του Τιμίου Προδρόμου, σε κτήμα που ήταν ιδιοκτησία της μονής. O μητροπολίτης Ιωάννης όμως έκρινε απαραίτητη και την ίδρυση ορφανοτροφείου για την περίθαλψη των ορφανών και άπορων παιδιών της επαρχίας του. Έτσι στις 2 Αυγούστου 1891 έγιναν τα εγκαίνια του Καππαδοκικού Ορφανοτροφείου Αρρένων αργότερα και αντίστοιχο θηλέων Ο Ιωάννης ποίμανε τη Μητρόπολη Καισαρείας μέχρι το έτος 1902, οπότε και πέθανε.
—Μερζιφόνλου Καρά Μουσταφά Πασάς (1634-1683 )
Ο Μερζιφόνλου Καρά Μουσταφά Πασάς ήταν Οθωμανός πολιτικός που υπηρέτησε ως μεγάλος βεζίρης για επτά χρόνια, ένα μήνα και δώδεκα ημέρες μεταξύ 3 Νοεμβρίου 1676 και 15 Δεκεμβρίου 1683, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Οθωμανού σουλτάνου. Avcı Mehmet .
Παρά τις επιτυχίες του στον Οθωμανο-Πολωνικό Πόλεμο του 1672-1676 και στον Οθωμανο-Ρωσικό Πόλεμο του 1676-1681 , II.
Ήταν ο μεγάλος βεζίρης που ταυτίστηκε με την Πολιορκία της Βιέννης και εκτελέστηκε αφού η πολιορκία έληξε με αποτυχία .

ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Στο Ιντζέσου υπήρχε βιοτεχνία χαλιών, κήποι και φημισμένοι αμπελώνες· αρκετοί Ελληνορθόδοξοι των περιοχών αυτών όμως ξενιτεύονταν., οι Ρωμιές στο Ιντζέσου παρήγαγαν εκλεκτό κρασί και ρακί(ούζο) και οι άντρες τους το πουλούσαν στην Κωνσταντινούπολη όπου και “ήταν τα ποτά αυτά φημισμένα”. Οι άντρες “ασχολούνταν με το εμπόριο”.
.Οι Έλληνες κάτοικοι ήταν δραστήριοι και έξυπνοι και φημίζονταν για τα
καλά κρασιά και τους δικηγόρους τους.

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στο μεταξύ, όπως φαίνεται, μέρος των κατοίκων του Ιντζέσου με την ανταλλαγή κατέληξαν στο σημερινό Δήμο Ανατολής, δημοτικό διαμέρισμα Νεοκαισάρειας στα Ιωάννινα.

ΣΗΜΕΡΑ
Το İncesu είναι δήμος και περιφέρεια της επαρχίας της Καισαρείας
Βρίσκεται σε υψόμετρο 1054 μέτρων
Ο πληθυσμός του ήταν : Το 2018 κάτοικοι 26353 κάτοικοι , το 2020 κάτοικοι 28567 , το 2022 κάτοικοι 29.120

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.