Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή … Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου



Ανάμεσα στα βιβλία που σημάδεψαν τα εφηβικά μου χρόνια ήταν και το «Κατηγορώ» του Εμίλ Ζολά. Θα τολμήσω λοιπόν κι εγώ να μιμηθώ το ύφος του Ζολά και να απευθύνω το δικό μου «Κατηγορώ» προς το Υπουργείο Παιδείας.

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή αφαίρεσε από τα αναγνώσματα των μαθητών τα ηρωικά και ηθοπλαστικά κείμενα από την ιστορία του Ελληνισμού και της ορθόδοξης πίστης του Γένους μας με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην έχουν όραμα και ιδανικά στη ζωή τους. Θυμάμαι σαν μαθητής πόση συγκίνηση μου προκαλούσαν τα κείμενα αυτά και με ωθούσαν να βρω και να διαβάσω ολόκληρο το βιβλίο.

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή επιτρέπει σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια να επικοινωνούν τις ώρες των μαθημάτων με μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού για να δουν την αγάπη που υπάρχει σ’ αυτά τα ζευγάρια. Αυτή η αγάπη είναι ψεύτικη επειδή η πραγματική αγάπη είναι δώρο του Θεού και όχι κατόρθωμα του ανθρώπου. «ὁ δὲ καρπὸς τοῦ Πνεύματός ἐστιν ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, ἀγαθωσύνη, πίστις, πρᾳότης, ἐγκράτεια· κατὰ τῶν τοιούτων οὐκ ἔστι νόμος. οἱ δὲ τοῦ Χριστοῦ τὴν σάρκα ἐσταύρωσαν σὺν τοῖς παθήμασι καὶ ταῖς ἐπιθυμίαις» (Γαλ.5,22). Σταυρός είναι η πραγματική αγάπη, όχι όμορφα λογάκια.

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια προωθεί μπερδεμένες και θολές απόψεις για τον καθορισμό του φύλου των μαθητών και μαθητριών δημιουργώντας σύγχυση. Αν και οι Κυβερνήσεις πιπιλίζουν συνεχώς την λέξη η επιστήμη και η επιστήμη, σε τόσο σοβαρά θέματα δεν συμβουλεύονται τις επιστημονικές ενώσεις παιδοψυχολόγων, παιδοψυχιάτρων και άλλων ειδικών. Αγνοεί το Υπουργείο τα λόγια του Ευαγγελίου για όποιον σκανδαλίσει μικρά παιδιά : «λυσιτελεῖ αὐτῷ εἰ λίθος μυλικὸς περίκειται περὶ τὸν τράχηλον αὐτοῦ καὶ ἔρριπται εἰς τὴν θάλασσαν, ἢ ἵνα σκανδαλίσῃ ἕνα τῶν μικρῶν τούτων» (Λουκ.17,2).

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή αύξησε υπερβολικά την ύλη της Χημείας το 2017 στην Γ΄ Λυκείου με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να αφομοιωθεί από τους μαθητές σε μια χρονιά. Καλύτερα ήταν πριν που διδασκόντουσαν σχεδόν την μισή ύλη στην Β’ Λυκείου. Ενώ τώρα τα φροντιστήρια για την Χημεία της Γ΄ τα ξεκινάνε οι μαθητές από την Β΄ Λυκείου ! Βρέστε μου μια χώρα στον κόσμο που να έχει τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα.

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή δεν έκανε τίποτα για να μην χρειάζονται φροντιστήρια οι μαθητές στα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο. Το 1979 που φοιτούσα στην Γ΄ Λυκείου συμμαθητές μου που μεταγράφηκαν σε σχολεία της Θεσσαλονίκης για να πηγαίνουν σε διάσημα φροντιστήρια μου έλεγαν «στο φροντιστήριο δουλεύουμε, στο σχολείο είναι η ώρα του παιδιού». Εδώ και χρόνια πλέον που το ζω από την πλευρά του καθηγητή που διδάσκει Χημεία στην Γ΄, με πόνο διαπιστώνω ακόμα οι μαθητές ν’ απαξιώνουν το μάθημα του σχολείου εξ αιτίας του φροντιστηρίου. Πριν το 2017 θα μπορούσε ένας μαθητής και μόνο με το μάθημα του σχολείου να πάει καλά στις πανελλαδικές εξετάσεις. Με την τελευταία αλλαγή η οποία ορίστηκε από «σοσιαλιστική» Κυβέρνηση δυστυχώς δεν μπορεί.

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή επιτρέπει τις πολυήμερες εκδρομές στα Γυμνάσια και τα Λύκεια αν και γνωρίζει πως οι μαθητές πηγαίνουν αποφασισμένοι να κάνουν τρέλες, με πρώτη και καλύτερη το ανεξέλεγκτο ποτό στα δωμάτια. «Για να κοιμόμαστε τα βράδια πήγαμε πολυήμερη ;» λένε. Μάλιστα πριν χρόνια ένας Υπουργός Παιδείας γελώντας δήλωσε δημόσια πως γνωρίζουν ότι πολλές μαθήτριες μένουν έγκυες στις πολυήμερες. Από τα δικά μου χρόνια μέχρι και πριν δυο δεκαετίες νομίζω, πολυήμερες πήγαιναν μόνο οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, ενώ σήμερα που εύκολα μπορούν να πάνε και μόνοι τους εκδρομές, πηγαίνουν πολυήμερες και στα Γυμνάσια.

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή έβαλε τις ξένες γλώσσες από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό με αποτέλεσμα να δημιουργείται στο μυαλό των μαθητών σύγχυση γλωσσών. Μια καινούργια Βαβέλ δηλαδή. Πριν αφομοιώσουν οι μικροί μαθητές καλά την ελληνική γλώσσα, αρχίζουν να μαθαίνουν άλλες γλώσσες. Από τις γνώσεις παιδαγωγικών που έχω, αυτό θεωρείται παιδαγωγικό έγκλημα. Αν θέλει να βολέψει το Υπουργείο ξενόγλωσσους συναδέλφους, ας το κάνει με άλλο τρόπο και όχι θυσιάζοντας τα μικρά παιδιά. Τι Χημεία να τους κάνω στο Λύκειο, όταν δυσκολεύονται να γράψουν ακόμα και το όνομά τους και δεν καταλαβαίνουν τι λένε οι λέξεις ;

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή δεν φρόντισε να είναι ντυμένοι οι μαθητές με μια ομοιόμορφη ενδυμασία κι έτσι συχνά έρχονται στο σχολείο ντυμένοι για την παραλία. Ναι, δεν κάμνει το ράσο τον παπά, αλλά τον βοηθάει να είναι σωστός παπάς. Και μόνο που είναι σωστά ντυμένοι οι μαθητές ανεβαίνει το επίπεδο του μαθήματος. Μια γνωστή μου μαθήτρια έκανε μεταγραφή σε Λύκειο της Κύπρου και μόλις πήγε της είπαν τι θα φοράει. Παντελόνι τζιν μπλε ή μαύρο ή αλλιώς φούστα που θα φτάνει τουλάχιστον μέχρι το γόνατο και πουκάμισο άσπρο.

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή προσπαθεί να δείξει μια βιτρίνα ενός σχολείου «ανοιχτού» στην κοινωνία, ενός σχολείου με πολλές δραστηριότητες, με πολλούς αγώνες, και όλα να γίνονται με χάσιμο μαθημάτων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αποκτήσουν οι μαθητές μια γνώση των μαθημάτων σε βάθος. Και ποιο είναι το κέρδος που το σχολείο ήταν «ανοιχτό» στην κοινωνία και οι μαθητές αποφοιτούν από το Λύκειο με ένα πασάλειμμα γνώσεων ;

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή αν και πολλές φορές απευθύνθηκα με ηλεκτρονικά μηνύματα και σ’ αυτό και στον βοηθό του, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ν’ αλλάξουν οι απαράδεκτες για τις Φυσικές Επιστήμες ως προς την βεβαιότητά τους φράσεις, στην Βιολογία της Β΄ Λυκείου, ούτε οι φράσεις διορθώθηκαν, ούτε απάντηση έλαβα. Στην σελίδα 139 : «Επειδή όμως είναι απίθανο τόσο πολύπλοκες διαδικασίες να έχουν εξελιχθεί ανεξάρτητα σε κάθε είδος, τα δεδομένα αυτά αποδεικνύουν αναμφισβήτητα πως όλοι οι οργανισμοί έχουν κοινή προέλευση ». Και στην σελίδα 143: «Τις τελευταίες όμως δεκαετίες τα απολιθώματα που έχουν βρεθεί, καθώς και η έρευνα σε άλλες περιοχές της Βιολογίας, ιδιαίτερα μάλιστα στη Μοριακή Βιολογία, δε γεννούν καμιά αμφιβολία ότι ο άνθρωπος, όπως και κάθε άλλος οργανισμός του πλανήτη είναι προϊόν εξέλιξης». Αγαπητοί Συνάδελφοι, τέτοια βεβαιότητα που έχετε εσείς στο ότι ο άνθρωπος και ο πίθηκος έχουν κοινό πρόγονο, δεν έχουμε για τίποτε άλλο στις Φυσικές Επιστήμες.

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή δεν δίνει ξεκάθαρες εντολές στα σχολεία και αφήνει την ευθύνη στους καθηγητές και τους γονείς. Αν το Υπουργείο νομίζει πως κάτι προκαλεί ζημιά στους μαθητές πρέπει να το προλαβαίνει από μόνο του. Για παράδειγμα, με την νέα χρονιά όποιος μαθητής στο σχολείο βγάλει το κινητό από την τσέπη του θα τιμωρείται με αποβολή. Και γιατί να το έχει πάνω του και δεν δίνει εντολή το Υπουργείο να παραδίδουν οι μαθητές τα κινητά τους με την είσοδό τους στο σχολείο ;

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή όρισε να διδάσκεται η Φυσική στην Α΄ Λυκείου 2 ώρες την εβδομάδα, ενώ τα Αγγλικά 3 ώρες. Τα χρόνια που ήμουν εγώ μαθητής τα μαθήματα χωριζόντουσαν σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα. Η Φυσική ήταν πρωτεύον μάθημα, ενώ τα Αγγλικά δευτερεύον. Αγαπητό Υπουργείο Παιδείας δεν είναι όλα τα μαθήματα το ίδιο. Τα μαθήματα που προσφέρουν στους μαθητές επιστημονική συγκρότηση και ήθος είναι πιο σπουδαία απ’ αυτά, που αν δεν έχουν ήθος, θα είναι χρήσιμα στους μαθητές για να μας βρίζουν απλώς σε πολλές γλώσσες.

Κατηγορώ το Υπουργείο Παιδείας επειδή δεν επιτρέπει την χρήση αριθμομηχανής για τις πράξεις στην Φυσική και την Χημεία στο Λύκειο. Έτσι, και μας αναγκάζει να ασχολούμαστε μόνο με γελοίες πράξεις στα μαθήματα και να μην μπορούμε να λύσουμε ασκήσεις που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, και μπορεί από μια λάθος διαίρεση με δεκαδικά στις πανελλαδικές εξετάσεις να μην λύσει την άσκηση ο μαθητής. Αφού ως φοιτητές και επιστήμονες ποτέ δεν θα κάμνουν διαιρέσεις με δεκαδικά χωρίς αριθμομηχανή, γιατί να κρίνεται απ’ αυτό η είσοδός τους στο Πανεπιστήμιο και όχι μόνο από την καλή γνώση της Φυσικής και της Χημείας ;

Νομίζω πως όχι μόνο με το άρθρο αυτό δεν πρόκειται ν’ αλλάξει τίποτα στην Παιδεία της Ελλάδας, αλλά και ο ίδιος ο Ζολά να έγραφε σήμερα το βιβλίο του δεν θα είχε με τίποτα την απήχηση που είχε το 1894 που έβαλε σε αναβρασμό όλη την Γαλλία. Επειδή, όπως λέμε και στην Βιολογία, οι ζωντανοί αντιδρούν στα ερεθίσματα, όχι οι πεθαμένοι.

Δυστυχώς, σήμερα πολλοί στην Ελλάδα αν και φαίνεται πως ζούμε, στην πραγματικότητα είμαστε πεθαμένοι. Και πως να μην είμαστε, αφού για όλα φροντίσαμε, εκτός από το πιο σημαντικό, να είμαστε ενωμένοι με την πηγή της Ζωής, τον Χριστό ;

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.