Νομοσχέδιο ιδιωτικά πανεπιστήμια: Οι βασικοί του άξονες και το πότε θα τεθεί σε λειτουργία
υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε σήμερα το νομοσχέδιο «Ενίσχυση Δημοσίου Πανεπιστημίου- Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων». Πρόκειται για το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, το οποίο αποτελείται από 200 άρθρα και αναμένεται να εισαχθεί άμεσα στη Βουλή προκειμένου να ψηφιστεί μέσα στον Φεβρουάριο.
Οι εν δυνάμει σπουδαστές θα πρέπει να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως ακριβώς όσοι επιθυμούν την εισαγωγή τους στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Θα πρέπει να έχουν επιδόσεις πάνω από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) για κάθε επιστημονικό πεδίο, όπως αυτή διαμορφώνεται κάθε χρόνο βάσει του μέσου όρου των επιδόσεων των υποψηφίων.
Οι βασικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τα μη κρατικά πανεπιστήμια
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου είναι:
Ίδρυση μη κερδοσκοπικών μη κρατικών πανεπιστημίων,
θεσμική και οικονομική αναβάθμιση των κρατικών πανεπιστημίων, ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειο Πανεπιστημίου Θράκης,
πλήρης διοικητική αυτονομία του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ με την εποπτεία του κράτους, τα οποία θα έχουν τη νομική ονομασία Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ίδρυσή τους θα γίνει κατόπιν έγκρισης από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και τη γνώμη του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Οι τίτλοι σπουδών θα έχουν σφραγίδα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και θα αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ.
Έναρξη της λειτουργίας τους από το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026
«Η έναρξη λειτουργίας τους θα γίνει από το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026. Για τη λειτουργία τους απαιτούνται εγγυητικές επιστολές 500.000 και τουλάχιστον τρεις σχολές με εξαίρεση των 20 κορυφαίων πανεπιστημίων του πλανήτη. Η εισαγωγή θα γίνεται με Πανελλαδικές και θα πρέπει να πιάσουν την αντίστοιχη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του επιστημονικού πεδίου».
Η ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων
Αποκτούν μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την ίδρυση, συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων με τη σύμφωνη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Δημιουργείται μηχανισμός χρηματοδότησης καινοτόμων ιδεών.
Απαλλάσσεται η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση από τη γραφειοκρατία.
Αναβαθμίζεται το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης με ίδρυση νέων τμημάτων και νέα προγράμματα σπουδών.
Μετά την παρουσίαση θα ξεκινήσει η δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει μια εβδομάδα με στόχο την κατάθεσή του στη Βουλή έως τις 20 Φεβρουαρίου.
www.alphafreepress.gr
Στέλιος Κ καθηγητης.
- Edit
“σε μια χώρα που πεθαίνει,τι αξία θα έχουν
τα περισσότερα πτυχια;”
Σταμάτης Κραουνακης,σε χθεσινή συνέντευξη.
Για να περάσεις στην ιατρική, πρέπει να έχεις
πάνω από 19.000 μρ!
για να περνάς στην ιατρική ιδιωτικού πανμιου,
πρέπει να συγκεντρώνεις 9.000 μρ,αλλά θα δίνεις
100.000 τον χρόνο ως διδακτρα!
θα βγαίνεις γιατρός, όχι με τους καλούς βαθμούς σου
αλλά με τα χιλιάδες ευρώ που θα δίνεις ως διδακτρα!
στην Κύπρο και στην ιδιωτική ιατρική σχολή, ο φοιτητής
δίνει 100.000 τον χρόνο, ως διδακτρα!
κι αυτός ο γιατρός που θα τελειώσει την ιατρική
ιδιωτικού πανεπιστημίου, θα γίνει ,ας πουμε ,παθολογος!
θα κάνεις επίσκεψη για ένα κρύωμα που έχεις
και θα βγεις από το ιατρείο του ,λίγο ψηλότερος η λίγο
κοντύτερος, θα σε βλέπει πάνω στο κρεβάτι- το ιατρικό-
σαν τον Προσκρούστη.