10 προτάσεις για βελτίωση της ποιότητας εκπαίδευσης στο Λύκειο – Tου Χαράλαμπου Παπαδόπουλου



 

Μιας και φέτος είναι η 28η χρονιά που διδάσκω σε Λύκειο νομίζω ότι μπορώ να καταθέσω 10 προτάσεις που πιστεύω ότι θα βοηθήσουν για την βελτίωση της ποιότητας εκπαίδευσης στο Λύκειο. Γιατί, τα στελέχη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που προτείνουν τις αλλαγές στο Λύκειο, έχουν διδάξει τόσα χρόνια σε Λύκειο ; Νομίζω οι περισσότεροι ούτε τα μισά χρόνια δεν έχουν διδάξει, αλλά όλες οι γνώσεις τους είναι μέσα από τα βιβλία. Και μόνο μερικές από τις προτάσεις να εφαρμοστούν πιστεύω ότι θα υπάρξει βελτίωση.

  1. Κατ’ αρχήν πρέπει να οριστεί μια ομοιόμορφη ενδυμασία για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Μα θα πείτε, τι σημασία έχει ; Και όμως. Μπορεί τα ράσα να μην κάμνουν τον παπά, αλλά τον βοηθάνε να είναι σωστός παπάς. Έτσι και η ομοιόμορφη ενδυμασία βοηθάει τους μαθητές να είναι σωστοί μαθητές. Από μόνη της η ομοιόμορφη ενδυμασία δίνει μια σοβαρότητα στο σχολείο. Μια μαθήτρια του Λυκείου μας έκανε μεταγραφή σε Λύκειο της Κύπρου και μόλις πήγε της είπαν τι θα φοράει. Παντελόνι τζιν μπλε ή μαύρο ή αλλιώς φούστα που θα φτάνει τουλάχιστον μέχρι το γόνατο και πουκάμισο άσπρο. Στην Ελλάδα δείχνουν οι μαθήτριες ότι θέλουν, στήθη, κοιλιές, μπούτια και οι μαθητές έρχονται με βερμούδες, φανελίτσες, σαγιονάρες, θαρρείς και πάνε στην παραλία.
  2. Πρέπει να υπάρχει έλεγχος αν οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του Λυκείου και όσοι δεν μπορούν θα υπάρχει πρόνοια από το Υπουργείο να κατευθύνονται σε εκμάθηση κάποιας τέχνης. Τέτοιες ενέργειες δείχνουν ότι το Κράτος πραγματικά νοιάζεται για την ευημερία των πολιτών του. Γιατί μ’ αυτό που ισχύει σήμερα, που ο γονέας είτε μπορεί το παιδί του είτε όχι, το γράφει στο Λύκειο, υποβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους άλλους μαθητές. Και να σταματήσει το δικαίωμα εγγραφής στο Λύκειο αλλοδαπών μαθητών χωρίς να γνωρίζουν στοιχειωδώς την ελληνική γλώσσα. Μα τι να κάνουν 7 ώρες την ημέρα οι καημένοι αφού δεν καταλαβαίνουν ούτε λέξη από τα μαθήματα ; Δεν υπάρχει ένα Στέλεχος του Υπουργείου Παιδείας να έχει την τόλμη να τους πει τις ανοησίες που έχουν θεσμοθετήσει ;
  3. Πρέπει να σταματήσει το ίδιο μάθημα να διδάσκεται στο Λύκειο και το Φροντιστήριο. Μα γιατί σε όλες τις χώρες του κόσμου οι μαθητές ότι μαθαίνουν το μαθαίνουν στο Λύκειο και μόνο στην Ελλάδα πρέπει να υπάρχει και το Φροντιστήριο ; Οι μαθητές είτε επειδή κουράζονται υπερβολικά, είτε επειδή δεν μπορούν και δεν προλαβαίνουν να ανταποκριθούν στο ίδιο μάθημα σε τόσες απαιτήσεις, είτε επειδή τους συμβουλεύουν καθηγητές των φροντιστηρίων να μην ασχολούνται με το σχολείο και μπερδεύονται, είτε επειδή βολεύει στην τεμπελιά τους, επιλέγουν να αδιαφορούν για το σχολείο. Κι έτσι δημιουργείται φαύλος κύκλος. Ο καθηγητής του σχολείου βλέποντας την αδιαφορία τους συχνά υποχωρεί στον πειρασμό και ρίχνει το επίπεδο του μαθήματος, οι μαθητές αδιαφορούν ακόμα περισσότερο και πάει λέγοντας. Συνάδελφος Φυσικός που είχε για χρόνια δικό του φροντιστήριο πριν διοριστεί, λέει συχνά «ακούστε με γιατί ξέρω, το φροντιστήριο χαλάει το σχολείο».

Ναι αλλά, το Φροντιστήριο δεν θα σταματήσει όσο οι μαθητές και οι γονείς τους σκέφτονται μόνο τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το Λύκειο δεν είναι για να προετοιμάζει μαθητές για το Πανεπιστήμιο. Νομίζω έκανε λάθος η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και έκανε λάθος και η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ που το συνέχισε, η Γ΄ Λυκείου να είναι προπαρασκευαστική τάξη για το Πανεπιστήμιο, επειδή έτσι αύξησε υπερβολικά τα Φροντιστήρια και την δαπάνη των γονέων. Το Λύκειο είναι για να δώσει ένα υψηλό επίπεδο καλλιέργειας και μόρφωσης στους μαθητές σε όλα τα μαθήματα ώστε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες αυτής της χώρας. Σήμερα που οι απόφοιτοι Λυκείου έχουν τόσο χαμηλό επίπεδο βασικών γνώσεων σε πολλά μαθήματα απλώς καταφέραμε «μια τρύπα στο νερό». Ποιος τολμάει όμως από τα Στελέχη Εκπαίδευσης να πει αυτές τις αλήθειες στο Υπουργείο Παιδείας ; Τους λένε απλώς ότι θέλουν να ακούσουν «και ζήσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα» που λέμε και στα παραμύθια.

  1. Πρέπει να σταματήσει αυτό το παραμύθι με την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Το Υπουργείο Παιδείας πρόσφατα όρισε μαθήματα ξένης γλώσσας από το Νηπιαγωγείο. Δηλαδή πριν στο μυαλό των μικρών νηπίων ξεδιαλύνει η γνώση της ελληνικής γλώσσας αρχίζουν να μπαίνουν στοιχεία και από άλλες γλώσσες. Το ξέρω ότι αυτό συμφέρει τους συναδέλφους ξένων γλωσσών επειδή αυξάνονται οι ώρες τους, αλλά είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο. Που είναι οι Καθηγητές και οι Καθηγήτριες των Παιδαγωγικών Τμημάτων να διαμαρτυρηθούν γι αυτά τα παιδαγωγικά εγκλήματα ; Αλλά πολλοί απ’ αυτούς το μόνο που ξέρουν είναι να πολεμάνε την Ελλάδα και την Ορθόδοξη Πίστη στα μαθήματά τους προς τους νέους δασκάλους.

Πριν μάθουν τα παιδιά να γράφουν, να διαβάζουν, να εκφράζονται, να κατανοούν σε βάθος την ελληνική γλώσσα, επιδιώκεται να καταφέρουν τα ίδια και στην αγγλική γλώσσα. Αυτά μου θυμίζουν την παροιμία «όποιος θέλει τα πολλά χάνει και τα λίγα». Γι’ αυτό οι μαθητές φτάνουν στο Λύκειο και δεν μπορούν να εκφραστούν σωστά στα ελληνικά (υπάρχουν μαθητές στο Λύκειο που δυσκολεύονται ακόμα και στην ανάγνωση !). Φτάνουν οι μαθητές στο Λύκειο με τόσα κενά στην ελληνική γλώσσα και τόσο φτωχό λεξιλόγιο που γίνεται προβληματική η απόδοση ακόμα και στα μαθήματα των φυσικών επιστημών. Φανταστείτε συχνά διαβάζουν τις ασκήσεις και δεν καταλαβαίνουν τι λένε !

Συχνά μαθητές της Α΄ Λυκείου δεν ασχολούνται με τα μαθήματα του Σχολείου επειδή προετοιμάζονται για κάποιο Πτυχίο ξένων γλωσσών. Ναι αλλά, τα μαθήματα της η Α΄ Λυκείου είναι η βάση για όλο του Λύκειο, οπότε ο μαθητής ετοιμάζει από την αρχή την αποτυχία του. Ας το ξεκαθαρίσουν μέσα τους οι γονείς τι επιθυμούν για τα παιδιά τους : επιθυμούν τελειώνοντας το Λύκειο να έχουν πετύχει ένα σοβαρό επίπεδο μόρφωσης και καλλιέργειας σε όλα τα μαθήματα ή επιθυμούν να είναι ντενεκέδες που μιλάνε πολλές γλώσσες ;

  1. Πρέπει να σταματήσει η φασαρία που υπάρχει συχνά την ώρα του μαθήματος στο Λύκειο. Θυμάστε τον συνάδελφο Βιολόγο που αναγκάστηκε να παραιτηθεί από την απαράδεκτη κατάσταση που υπήρχε την ώρα του μαθήματος στο ΕΠΑΛ που δίδασκε. Να σταματήσει το Υπουργείο Παιδείας το παραμύθι ότι το καλό μαθησιακό κλίμα είναι ευθύνη του διδάσκοντα. Όχι Κύριοι. Οι καθηγητές ορκιστήκαμε όταν διοριστήκαμε ότι θα κάμνουμε μάθημα σε ανθρώπους και όχι σε θηρία. Είναι δική σας ευθύνη να ξέρουν οι μαθητές ότι αν δεν υπακούν στις εντολές του διδάσκοντα κινδυνεύουν ακόμα και να αποβληθούν οριστικά από το Σχολείο και όχι συνέχεια να τους χαϊδεύετε. Ξεκαθαρίστε το στα Στελέχη σας και στους Διευθυντές των Σχολείων, ότι πάση θυσία θα γίνεται το μάθημα όπως πρέπει. Δεν φταίνε σε τίποτα τα παιδιά του Λαού να την πληρώνουν για μερικούς κακομαθημένους.

Αλλά τι λέω ; Εδώ υπάρχουν Διευθυντές σε Σχολεία που λένε στους καθηγητές «μη μου στέλνετε μαθητές στο γραφείο, βγάλτε τα πέρα μόνοι σας». Υπάρχουν Διευθυντές Σχολείων που υποχρεώνουν τους καθηγητές να ανέχονται κάθε αταξία των μαθητών μόνο και μόνο να μην στενοχωρηθούν τα πριγκιπόπουλα και χαλάσει η ζαχαρένια τους. Εκείνο το καλό που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ να ψηφίζουν οι καθηγητές για την επιλογή Διευθυντή γιατί το κατάργησε η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ; Μια Διευθύντρια Γυμνασίου είχε κακομάθει τόσο τους μαθητές, ώστε σε όποιο Λύκειο πήγαιναν μαθητές από το Γυμνάσιό της δημιουργούσαν προβλήματα. Ευτυχώς την έκαναν Σύμβουλο και γλίτωσε ο κόσμος !

Αλλά τι λέω ; Εδώ μια παρέα κακομαθημένων μαθητών κάμνει κατάληψη του Λυκείου και το μόνο που κάμνει το Υπουργείο Παιδείας είναι να δώσει εντολή για τηλεκπαίδευση μέχρι να βαρεθούν οι καταληψίες. Έ τότε πάμε και εμείς να καταλάβουμε όποιο δημόσιο κτίριο θέλουμε και όταν βαρεθούμε το αφήνουμε. Λάθος καταλάβατε την Δημοκρατία Κύριοι του Υπουργείου. Δημοκρατία δεν σημαίνει να ζημιώνονται 300 μαθητές εξ αιτίας 10 μαθητών. Γι αυτό υπάρχουν και Εισαγγελείς για να επιβάλλουν την τήρηση των νόμων. Πως μετά θα επιβληθούμε οι καθηγητές στους μαθητές όταν μας απειλούν ότι όποτε θέλουν καταλαμβάνουν το Σχολείο ;

  1. Πρέπει να καταργηθούν οι πολυήμερες εκδρομές επειδή είναι αδύνατον να επιτευχθεί ο εκπαιδευτικός και ψυχαγωγικός σκοπός που έχουν. Οι μαθητές πηγαίνουν για να εκτονωθούν κάμνοντας ότι τρέλα τους έρθει στο μυαλό. Δεν κοιμούνται τα βράδια, κρύβουν ποτά στα δωμάτια, δεν υπακούν στις εντολές των καθηγητών, μπορούν να τραβήξουν πονηρά βίντεο με τα κινητά τους, φτάνουν στα όρια της αντοχής τους με αποτέλεσμα να μην ελέγχουν τον εαυτό τους … και εμείς όσο και άυπνοι να μείνουμε δεν μπορούμε να τους ελέγξουμε. Το έχω διαπιστώσει πολλές φορές, οι μαθητές όταν επιστρέφουν από πολυήμερες εκδρομές έχουν χειρότερη συμπεριφορά από πριν πάνε.
  2. Πρέπει να καταργηθεί το δικαίωμα των μαθητών για 114 αδικαιολόγητες απουσίες. Οι μαθητές θα αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα το Σχολείο όταν και για να απουσιάσουν 1 ώρα από το μάθημα θα πρέπει να το δικαιολογήσουν. Ξέρω είναι μπελάς για τους υπεύθυνους καθηγητές να μαζεύουν δικαιολογητικά, αλλά τι θα κοιτάξουμε την ευκολία μας ή τι κάμνει καλύτερο το Σχολείο ; Να σταματήσουν σε κάποια σχολεία να σβήνουν απουσίες μαθητών μην τυχόν και τους κυνηγήσει ο γονέας, γιατί οι μαθητές το μαθαίνουν και δεν τους νοιάζει μετά για τις απουσίες. Πρέπει να καταργηθεί στο Λύκειο το δικαίωμα να προάγονται στην επόμενη τάξη με μέσο όρο 10 από όλα τα μαθήματα. Αυτό κάμνει τους μαθητές να μπορούν να αδιαφορούν για κάποια μαθήματα με την σκέψη ότι θα περάσουν με τον μέσο όρο.
  3. Πρέπει να σταματήσει η αυτοαξιολόγηση του Σχολείου. Κουραστήκαμε να γράφουμε εκθέσεις ιδεών που δεν ωφελούν σε τίποτα. Είναι εντελώς ανούσια και άχρηστη. Και ξέρετε γιατί ; Γιατί πολλά που σας γράφουμε είναι τα ψέματα που θέλετε να ακούσετε. Ναι Κύριοι του Υπουργείου. Αφού τέτοια επικοινωνία θέλετε να έχετε με τους καθηγητές, τέτοια επικοινωνία σας ανταποδίδουμε. Αν αντέχατε να ακούσετε αλήθειες θα ήσασταν κοντά μας για να μας συμπαρασταθείτε.
  4. Πρέπει να σταματήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο στυλ που γίνεται. Απασχολεί πολύ χρόνο από τους Συμβούλους και δεν προλαβαίνουν να βοηθήσουν καθόλου τους καθηγητές. Εδώ ο κόσμος καίγεται και το Υπουργείο θέλει να κατατάξει τους καθηγητές σε άριστους, πολύ καλούς, ικανοποιητικούς και μη ικανοποιητικούς. Δεν μας έφτανε στα Λύκεια που ζούμε κάθε μέρα την απελπισία με το απαράδεκτο εκπαιδευτικό μας σύστημα, δεν μας έφτανε η αγωνία να βγάλουμε την ύλη των Πανελλαδικών και της τράπεζας θεμάτων, δεν μας έφτανε που κάθε μέρα δοκιμάζεται η υπομονή μας τόσο δύσκολοι που έχουν γίνει οι μαθητές σήμερα, η κατάταξη των καθηγητών σε κατηγορίες μας έλειπε. Ναι να γίνει αξιολόγηση, αλλά με τρόπο ώστε να είναι σωστή η κρίση για τον καθηγητή.
  5. Πρέπει να περιοριστούν οι δραστηριότητες στα Λύκεια επειδή γίνονται όλες με χάσιμο μαθημάτων από τους μαθητές. Δεν χρειάζεται να κάνει το ίδιο Λύκειο και Εrasmuς και etwining και αγώνες επιχειρηματολογίας και θεατρικούς αγώνες και αγώνες πειραμάτων και αθλητικούς αγώνες και young business και … ούτε που τα θυμάμαι όλα. Σε κάποια Λύκεια υπάρχουν καθηγητές, που φροντίζουν φυσικά να μην παίρνουν μαθήματα με Πανελλαδικές Εξετάσεις, και απουσιάζουν συνέχεια σε ταξίδια με επιδοτούμενα προγράμματα. Ποιος θα τους ελέγξει ; Οι γονείς δεν μιλάνε, άρα όλα όμορφα και ωραία. Δυστυχώς όμως, αυτή δεν είναι η μοντέρνα άποψη του Υπουργείου Παιδείας. Πριν λίγα χρόνια που μου πέρασε μια λόξα να πάω για Διευθυντής αυτά τους είπα στην συνέντευξη και μου έβαλαν τον χαμηλότερο βαθμό από όλους.

Θα προσέξατε ότι δεν αναφέρθηκα καθόλου στα κινητά των μαθητών. Ναι, επειδή πιστεύω ότι με τα κινητά πλέον δεν γίνεται τίποτα. Το πρόβλημα όμως δεν είναι αυτό. Οι μαθητές ούτως ή άλλως κάπου θα ήταν κολλημένοι. Οι μεγάλες κόρες μου ήταν κολλημένες στην τηλεόραση, ενώ οι μικρές μου κόρες ήταν κολλημένες στο κινητό. Το πρόβλημα είναι ότι είναι κολλημένοι μόνο στο κινητό και δεν είναι κολλημένοι και στον Χριστό και έτσι δεν νοιώθουν την ανάγκη να πουν ούτε ένα «Κύριε ελέησον», ούτε να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας, ούτε να εκκλησιαστούν τις Κυριακές, ούτε να εξομολογηθούν, ούτε να κοινωνήσουν … Ο Θεός να μας λυπηθεί !

7 σχόλια στο άρθρο “10 προτάσεις για βελτίωση της ποιότητας εκπαίδευσης στο Λύκειο – Tου Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

  1. “πιάσε το ΠΡΕΠΕΙ από το ιωτα
    και γδαρετο ίσαμε το π”
    Ελύτης.
    κι όλο γύρω από τον ποδόγυρο.
    και τ αγόρια, κούρεμα με την ψιλή,
    για να μην γεμίζουν κοριούς που είναι της μόδας,
    όπως παλιά ήταν οι ψειρες!

  2. Με όλο το σεβασμό το θεωρώ ντροπιαστικό για το σάιτ να έχει έναν τέτοιο απαρχαιωμένο αρθρογράφο ο οποίος θέλει να λέγεται και εκπαιδευτικός

  3. Έχω διαφωνήσει μαζί σας και εντόνως πολλές φορές. Σήμερα όμως, ως εκπαιδευτικός, επιβεβαιώνω πλήρως τα λεγόμενά σας. Η κατάσταση στα σχολεία είναι απελπιστική και κανείς δεν μιλάει και για την ευθύνη των γονέων, εκτός από τους Εισαγγελείς που επιτέλους άρχισαν να τους εγκαλούν για παραμέληση ανηλίκων.

    1. Ως γονέας να σας υπενθυμίσω πως η ευθύνη των γονέων σταματάει μόλις χτυπάει το κουδούνι της πρώτης ώρας και επανέρχεται μόλις χτυπάει το κουδούνι στις 2 το μεσημέρι. Στο ενδιάμεσο και για 6 ώρες είστε εσείς υπεύθυνοι για την παιδαγώγιση των παιδιών και την επιβολή των κανόνων. Αντίθετα όμως βλέπω πολλούς συναδέλφους σας να μην ενδιαφέρονται για την αγωγή των παιδιών και περι άλλων τυρβάζουν. Ναι είναι δικιά σας ευθύνη η επιβολή κανόνων στο χώρο του σχολείου και αν δεν μπορείτε να το κάνετε εσείς και οι διευθυντές ίσως πρέπει να βρείτε άλλη δουλειά. Κι αν ένα παιδί έχει κακή συμπεριφορά στο σπίτι δεν σημαίνει πως θα έχει την ίδια στο σχολείο αν δει πως αυτό θα έχει συνέπειες. Εσείς όμως στο σχολείο απαλλάσσετε τα παιδιά από οποιεσδήποτε συνέπειες της κακής του συμπεριφοράς και τα αφήνετε ασύδοτα.

  4. Στέλιος Κ,καθηγητης

    - Edit

    Απαντήστε

    τα σχολεία σ όλες τις εποχές τους
    είχαν και έχουν τις όμορφες κι άσχημες στιγμες!
    δεν αγριεψαν ξαφνικά τα παιδιά στα σημερινά χρόνια
    κι αρχίσαμε όλοι μας, ολα τα αρνητικά της κοινωνιας,να τα ρίχνουμε πάνω τους!
    το σχολείο ήταν και είναι μια μεγάλη κοινωνική ομαδα!
    και σίγουρα μέσα σ αυτή την κοινωνία θα υπάρχουν και προβληματα!
    μια οικογένεια έχει δύο παιδιά και δεν μπορεί να τα ελέγξει,να τα κουλαντρισει!
    πόσες φορές λέει η μάνα η ο πατερας” σταματήστε λίγο,ηρεμήστε,μας πήρατε
    το κεφάλι,βγειτε λίγο έξω να ηρεμησουμε!
    δύο γονείς δεν μπορούν να συνεννοηθουν με τα δύο τους παιδιά,είναι εύκολο
    ένας διευθυντής και 25 καθηγητές να ελέγξουν 300 μαθητες;
    Με τις διαφορετικοτητες που εχουν τα παιδια ;καθε παιδι εχει και διαφορετικο
    χαρακτηρα!
    Εμεις στην εποχη μας ημασταν αγγελακια;ημασταν αγιες μορφες;
    Στο δικο μου χωριο,πριν απο 50 χρονια,ολοι οι μαθητες χωριζομασταν
    σε δυο ομαδες ,τους πανωμαχαλιωτες και τους κατωμαχαλιωτες!
    Ολοι οι μαθητες κρατούσαν στα χέρια τους παλούκια τεράστια και σφεντονες,
    συναντιομασταν στο κέντρο του χωριού κι αρχιζε ο πόλεμος,ποια ομάδα
    από τις δύο θ ανοίξει τα περισσότερα κεφάλια και θα έχει πιο πολλές σπασμένες μύτες και γδαρμενα χερια!
    στον πάνω μαχαλά,αρχηγός μας ήταν η ξαδέλφη μου η Παγωνα,μια δυναμική
    μορφή που είχε τη δύναμη 100 αγοριών!
    το ξύλο που έπεφτε, δεν περιγραφεται!
    εγώ,φύσει φοβητσιαρης και δειλός,συμμετείχα από μακρια σ αυτές τις
    μάχες τις βάρβαρες και είχα τον ρόλο του πολεμικού ανταποκριτή!
    φοβόμουν και να δώσω ξύλο,φοβόμουν πιο πολύ,μην τυχόν και φάω ξυλο!
    κι όταν τελείωνε η μάχη,όλοι οι συμμετέχοντες και οι συμμετεχουσσες
    το βράδυ,κάναμε βόλτες στην πλατεία του χωριού και γελούσαμε και διηγουμασταν τα προηγηθεντα κατορθωματα!
    νομίζω,μιας και έζησα 50 χρονια μέσα στα σχολεία,πως τα παιδιά τα σημερινά
    είναι πιο αγνά και αθώα απ εκείνα τα παιδιά των δικών μας γενεων!
    ένα παραδειγμα!
    στα έξι χρόνια που ημασταν μαθητες στο ίδιο τμήμα, σε γυμνασιο και λύκειο,
    πολλοί συμμαθητές μου ζήλευαν τον απουσιολόγιο του τμήματος,γιατί δεν
    μπορούσαν να τον φτάσουν,εγώ ο έρμος, όχι μόνο δεν τον ζήλευα,αλλά τον θαυμαζα!
    και επειδή τον θαύμαζα και τον θεωρούσα κορυφή, έφτασα στην Γ λυκείου,να
    βρίσκομαι ένα σκαλοπάτι πιο κάτω απ εκεινον!
    35 χρόνια που ήμουν σε σχολεία,ποτέ δε συνάντησα μαθητή ή μαθήτρια να έχει
    πρόβλημα για τον απουσιολόγο ή την απουσιολόγογο του τμηματος!
    θεωρούσαν την ανωτερότητα των ,ως κάτι φυσιολογικό και ως κάτι πολύ
    τιμητικό.
    κι όσο θυμάμαι τον Γιάννη, τον απουσιολόγιο μας,στα διαλείμματα, να
    κάνει βόλτες πανω- κάτω στο προαύλιο του σχολείου με το βιβλίο
    στο χερι κι εγώ από δίπλα του ,σαν Διάκος, να του κρατάω το βιβλίο και να μου
    λύνει ασκήσεις μαθηματικών η να μου λύνει απορίες στο μάθημα της Ιστοριας!
    Η ξαδέλφη μου η Παγωνα,έγινε προϊσταμένη σε υποκατάστημα του ΙΚΑ, μιας και
    έριχνε πολύ ξύλο, όταν ήταν μαθητρια!
    κι ο Γιάννης;καθηγητης πανεπιστημίου και αργότερα πρύτανης στο θεσσαλικο Πανεπιστημιο!
    καλή του ωρα!!
    αν δεν υπήρχε εκείνος ή καλύτερα κι εκείνος,δίπλα στους καλούς μου καθηγητές…..τα υπόλοιπα περιττευουν

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.