Σημείο αναφοράς εκτιμά ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος ότι θα αποτελούν στο μέλλον η διακυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη και η θητεία Κ. Καραμανλή στο υπουργείο του, για το πλήθος και την αξία των έργων που υλοποιήθηκαν και ξεκίνησαν αυτήν την τετραετία.
Μιλώντας στο GRTimes, ο κ. Παπαδόπουλος τονίζει ότι τα μεγάλα έργα δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη, προχώρησαν όμως σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αναφέρεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας και στο πρώτο μεγάλο βήμα που έγινε με τον νέο νόμο για το σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών και στέκεται στην ανάγκη να διαμορφωθεί μία νέα κουλτούρα οδηγικής συμπεριφοράς. Υπογραμμίζει ότι οι πολίτες αντιλαμβάνονται τη διαφορά ανάμεσα στην καινοτομία και την αδράνεια. Επισημαίνει ότι οι διαδικασίες που ακολουθεί η ΝΔ ήταν πάντα συμμετοχικές και δίνει την απάντηση «Αν όχι ΝΔ, τι άλλο;», στο ερώτημα γιατί να ψηφίσει κανείς το κόμμα του στις επερχόμενες εκλογές.
-Μεγάλα έργα υποδομής, προϋπολογισμού πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως το Flyover και το μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, το οδικό τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, έργα για τη διαχείριση των απορριμμάτων αλλά και αξιοποίησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ κλπ. Ωστόσο όλα αυτά ακόμα απέχουν πολύ από το να γίνουν ορατά στους πολίτες και να αλλάξουν το επίπεδο διαβίωσής τους. Πιστεύετε ότι καθυστερήσατε στην υλοποίηση τέτοιας έκτασης έργων ή υπάρχει άλλη εξήγηση;
Η περίοδος της διακυβέρνησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και η θητεία του Κώστα Καραμανλή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα αποτελούν σημείο αναφοράς στο μέλλον, για το πλήθος και την αξία των έργων που υλοποιήθηκαν και ξεκίνησαν σε αυτή την τετραετία.
Το πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο που έχει γνωρίσει η χώρα και ήδη, μέσα σε 3,5 χρόνια, έχουν δημοπρατηθεί έργα 10 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα μισά έχουν συμβασιοποιηθεί και βρίσκονται στη φάση της υλοποίησης.
Στη Θεσσαλονίκη, η υπογραφή της σύμβασης για το flyover και η πρόοδος στην κατασκευή Μετρό, αποτελούν παρεμβάσεις που θα μεταμορφώσουν το σύστημα Μεταφορών της πόλης, ενώ θυμίζω, ότι η παρούσα κυβέρνηση παρέλαβε έναν ΟΑΣΘ στα πρόθυρα της κατάρρευσης και διπλασίασε τον στόλο των λεωφορείων εν μέσω πανδημίας.
Αυτά τα έργα δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη και όμως προχώρησαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, με δεδομένες τις δυσκολίες που υπήρχαν, αλλά και τις διαδικασίες που απαιτούνται για δημόσια έργα τόσο μεγάλης έκτασης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η απεμπλοκή του αυτοκινητόδρομου Ε – 65 που θα συνδέσει τη Δυτική Μακεδονία με τη Νότια Ελλάδα, αλλάζοντας την πραγματικότητα των μετακινήσεων στην ηπειρωτική χώρα.
Οι πολίτες, λοιπόν, γνωρίζουν ποιος υλοποιεί τις δεσμεύσεις του και ποιος εγκαινιάζει μουσαμάδες. Είμαι βέβαιος, πως όταν εγκαινιαστούν και τα υπόλοιπα έργα που κατασκευάζονται σήμερα, οι Θεσσαλονικείς θα ξέρουν ποια κυβέρνηση αναβάθμισε τις υποδομές της πόλης, όπως το ξέρουν και οι πολίτες στην Αθήνα, όταν επιβιβάζονται στο Μετρό στο Σύνταγμα και αποβιβάζονται στον Πειραιά σε 20 λεπτά!
Ανακοινώσατε την έγκριση του Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια. Πώς θα λειτουργήσει αυτό το Σχέδιο και είναι ρεαλιστικό να πιστεύουμε ότι θα έχουμε λιγότερα ατυχήματα στους δρόμους;
Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας για τη δεκαετία 2021-2030, αποσκοπεί στη μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το τέλος της δεκαετίας και αυτός ο στόχος είναι εφικτός, εφόσον υλοποιήσουμε το σύνολο των παρεμβάσεων που απαιτούνται.
Η εφαρμογή του προγράμματος εποπτεύεται από την Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, στην οποία έχω την τιμή να προεδρεύω, όπου κάθε ένα από τα έξι συναρμόδια υπουργεία αναλαμβάνει συγκεκριμένο ρόλο.
Σε θεσμικό επίπεδο κάναμε ήδη το πρώτο μεγάλο βήμα με τον νέο νόμο για το σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών. Τονίζω το σκέλος της εκπαίδευσης, γιατί οι νέοι οδηγοί θα εκπαιδεύονται σε καλύτερες συνθήκες, με σύγχρονα εγχειρίδια και υποχρεωτική εκμάθηση δεξιοτήτων, όπως η τοποθέτηση των αντιολισθητικών αλυσίδων, που κρίνεται πλέον, απαραίτητη στις σημερινές συνθήκες.
Πάνω απ’ όλα εργαζόμαστε για να διαμορφώσουμε μια νέα κουλτούρα οδηγικής συμπεριφοράς, καλλιεργώντας τη συνείδηση στους πολίτες ότι η οδήγηση είναι μια υπεύθυνη πράξη με κανόνες που πρέπει να τηρούνται απ’ όλους, γιατί αυτό που προέχει, είναι η ασφάλεια όλων μας.
-Προχωρά ήδη ο μεγαλύτερος σε μήκος πιλότος αυτόνομης οδήγησης σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον στην πόλη των Τρικάλων στο πλαίσιο της γενικότερης ανάπτυξης καινοτόμων προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης στη χώρα. Πώς θα λειτουργήσουν τα προγράμματα αυτά; Θεωρείτε ότι οι πολίτες -καθώς βρισκόμαστε κοντά στις εκλογές- έχουν αφομοιώσει πολιτικά τέτοιες πρωτοβουλίες;
Το 2014 είχαμε καταστήσει την Ελλάδα πρωτοπόρα στην αυτόνομη οδήγηση με το λεωφορείο χωρίς οδηγό και σήμερα, προχωράμε ακόμη περισσότερο με τη λειτουργία του μεγαλύτερου σε μήκους πιλότου αυτόνομης οδήγησης σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον και πάλι, στην πόλη των Τρικάλων.
Δεν πρόκειται για άλλο ένα πείραμα, όπως μπορεί να σχολιάσουν κάποιοι. Αλλά για μια συγκροτημένη πολιτική που θέλει την Ελλάδα πρωτοπόρα, διεθνώς, στην ανάπτυξη καινοτόμων προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης στη χώρα μας. Η λειτουργία αυτών των προγραμμάτων καθιστά τη χώρα μας πόλο έλξης για την εφαρμογή νέων μοντέλων από ερευνητικούς φορείς και μεγάλες επιχειρήσεις και αυτό συνεπάγεται πολλαπλά οφέλη: βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών, ανάπτυξη τεχνογνωσίας, εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, προσέλκυση επενδύσεων και αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.
Όταν, λοιπόν, οι πολίτες βλέπουν να γίνονται τέτοια πράγματα με συνέπεια και όχι αποσπασματικά, είμαι βέβαιος ότι διαπιστώνουν την αξία αυτών των προγραμμάτων. Κυρίως, όμως, αντιλαμβάνονται τη διαφορά ανάμεσα στην καινοτομία και στην αδράνεια.
-Οι πολιτικοί σας αντίπαλοι σας κατηγορούν ότι επιδιώκετε την αυτοδυναμία επειδή έχετε αποκοπεί από όλες τις άλλες πολιτικές δυνάμεις, ότι δεν έχετε πολιτικούς συνομιλητές για το ενδεχόμενο συγκλίσεων. Τι απαντάτε;
Είναι αδιανόητο, αστείο έως και τραγικό οι πολιτικοί αντίπαλοι της ΝΔ να ψέγουν τη ΝΔ ότι επιδιώκει αυτοδυναμία. Υπάρχει κανένα ιστορικό κόμμα που να μην επιδιώκει την αυτοδυναμία; Οι κυβερνήσεις συνασπισμών έχουν αποδείξει στο παρελθόν, κυρίως στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα, ότι ήταν αδύναμες κυβερνήσεις χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις, αλλά κυρίως χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα. Και τη «νύφη την πλήρωνε πάντα ο λαός»! Άρα, είναι αυτονόητο ένα κόμμα εξουσίας όπως η ΝΔ, να επιδιώκει την αυτοδυναμία. Από εκεί και πέρα ο ελληνικός λαός θα αποφασίσει τον τρόπο και το χρόνο.
GRTimes
Στέλιος Κ,καθηγητης,βολιωτης
- Edit
Πόσα κιλά κουλτούρα οδηγικης συμπεριφοράς πρέπει να διαθέτει ένας οδηγός,οδηγώντας από Κοζανη- Λαρισα;
Εδώ ταιριάζει αυτό που είπε ο Στέλιος Κρητικός, σε μια επιθεώρηση,στον Σεφερλη,τι ειπε;” πόσα κιλά…..είσαι;
Θα το έγραφα,αλλά ….σέβομαι το αγαπητό και φιλόξενο Kozani Iife και τους αναγνωστες!
Απ τη Δευτέρα ,στις 12 το μεσημέρι και μετά,βλέπω μεγααααλη αυτοδυναμια!
Η αυτοδυναμία σας θα είναι τόση, όση θα χωράει στο καλάθι της πείνας που λανσάρισε ο εθνικός κλόουν,ο βαπτισμενος ΠινοκιοΑ’ ο Γελωτοποιός.
Κλείστε πρώτα τις λακουβες στο επαρχιακό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονιας που είναι χειρότερο απ τον δρομο για Τατόι και μετά, ξυπνήστε, αφού ρίξτε λίγο νερό στο πρόσωπο,για να πάρετε μπροστά..
Αποκτήστε πρώτα κουλτούρα πολιτικής συμπεριφοράς και όλα τ αλλα έρχονται μετα!
….πάνω απ όλα εργαζόμαστε …..πολληηηηη εργασία χρειάζεται για να ξεφασκιώνετε γιαπράκια και να ξεκοκαλιζετε αμνοερίφια,κρατώντας αφαγωτη και ολάκερη την πίτα της Υποκρισιας σας.
Ανώνυμος
- Edit
Μέχρι στιγμής κάθε μέρα θρηνούμε τουλάχιστον 5 νεκρούς σε τροχαία
Συνέχισε τον προεκλογικό σου αγώνα για την καρέκλα