Τη Παρασκευή η επιτροπή ισότητας του Δήμου Κοζάνης διοργάνωσε μια άκρως συναισθηματική εκδήλωση που άγγιξε όλους όσοι παρευρέθηκαν. Η εκδήλωση έγινε με αφορμή τη διεθνή ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών. Οι ομιλήτριες μας μετέφεραν στα βιώματα συγγενικών προσώπων τους ή εξιστορούσανε μαρτυρίες από βιώματα γυναικών οικείων σε αυτές. Από τον διωγμό τους από τον Πόντο και τη Σμύρνη και τη βάναυση συμπεριφορά που είχαν οι Τούρκοι μέχρι την ζωή τους στη μάνα Ελλάδα και την ακραία βίαιη συμπεριφορά που δέχθηκαν από τους Έλληνες. Η γυναίκα Πόντια και Μικρασιάτισσα Ελληνίδα έζησε τρομερές και απάνθρωπες καταστάσεις όμως επιβίωσε και γιγάντωσε την Ελλάδα με τη παρουσία της. Οφείλουμε προς τιμή αυτών των γυναικών , των γιαγιάδων μας , των μανάδων μας , να ζητάμε και να μαχόμαστε για τα αυτονόητα. Ισότητα και ένα θεσμικό πλαίσιο ισχυρό, που θα προστατεύει τη γυναίκα από τη κάθε εχθρική και βίαιη συμπεριφορά.
Με εκτίμηση
Ανώνυμος
- Edit
με αφορμή τη διεθνή ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών.
Ἡρακλῆς Ρεράκης: “Ἡ συμβολή τῆς Ὀρθόδοξης πίστεως στήν πρόληψη τῆς βίας”
,Καθηγητής ΑΠΘ Πρόεδρος τῆς Πανελλήνιας Ἑνώσεως Θεολόγων
Απόσπασμα από το άρθρο
Ἡ Ἐκκλησία, ὡς θεραπευτικός φορέας τοῦ κακοῦ, παιδαγωγεῖ διαρκῶς τούς πιστούς, μικρούς καί μεγάλους, στοχεύοντας, μέσα ἀπό τή μυστηριακή καί λειτουργική της ζωή, νά γεμίσει τίς ψυχές μέ τίς ἀπαραίτητες γιά τίς διαπροσωπικές σχέσεις ἀρετές.
Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός δίδασκε πρός τοῦτο: «Εἶναι μιά μηλιά καί κάνει ξινά μῆλα. Ἐμεῖς τώρα τί πρέπει νά κατηγορήσουμε, τή μηλιά ἤ τά μῆλα; Τή μηλιά. Λοιπόν, κάμνετε καλά ἐσεῖς οἱ γονεῖς, ὅπου εἶστε ἡ μηλιά, νά γίνονται καί τά μῆλα γλυκά».
Ἀπευθυνόμενος πρός τήν μητέρα ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς τονίζει: «ἐσύ γυναῖκα ἔχεις περισσότερο χρέος ἀπό τόν ἄνδρα νά ἀνατρέφεις τά παιδιά σου καί νά τά νουθετεῖς στά καλά ἔργα… Καί νά τό παίρνεις (τό παιδί) στήν Ἐκκλησία καί νά τό διδάσκεις τά χριστιανικά καμώματα, διότι ἔχεις νά δώσεις ἀπολογισμό γι’ αὐτό… Καί νά διαβάζεις τό συναξάρι τοῦ ἁγίου. Ἀκούοντας τό παιδί σου θαύματα, ζηλεύει καί λέγει: Ἄχ, πότε νά γίνω καί ἐγώ σάν τόν Ἅγιό μου».
Ἐπί πλέον, στίς διάφορες ἀκολουθίες της, πού ἔχουν ὅλες μορφωτικό καί παιδαγωγικό χαρακτῆρα, ἀγωνίζεται νά οἰκοδομήσει πνευματικά θεμέλια στίς ψυχές τῶν πιστῶν, ἔτσι ὥστε νά εἶναι ἐξοπλισμένες μέ ἀγάπη, εἰρήνη καί πραότητα καί νά μήν ὑπάρχει ἐντός αὐτῶν, οὔτε κἄν ὡς λογισμός, ἡ πρόθεση γιά βία.
Ὁ λειτουργός προσεύχεται καί ζητᾶ, ἐξ’ ὀνόματος ὅλων, ἐπικαλούμενος συνεχῶς το «Εἰρήνη πᾶσι». Προτρέπει, ἐπίσης τούς πιστούς, νά ἀγαπᾶνε ὁ ἕνας τόν ἄλλο, «Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους, ἶνα,ἵνα ἐν ὁμονοίᾳ ὁμολογήσωμέν». Στό πλαίσιο αὐτό, ζητᾶ νά προσεύχονται, πρῶτα, γιά ἐκείνους πού τούς μισοῦν καί, ἔπειτα, γιά ὅσους τούς ἀγαποῦν «εὐξόμεθα ὑπέρ τῶν μισούντων καί ἀγαπώντων ἡμᾶς».
Καί αὐτό, διότι ὡς φιλοσοφία ζωῆς ἔχουν τήν ἀρχή ὅτι οἱ «ἄλλοι» δέν εἶναι ἡ κόλασή τους, ὅπως πίστευε ὁ Ζάν Πώλ Σάρτρ, ἀλλά ἡ πνευματική τους εὐκαιρία, γεγονός πού τούς κάνει νά στέκονται ἐν ἀγάπῃ καί ἐν εἰρήνῃ ἀπέναντί τους.
καταμάγια
- Edit
Ναι,δεν το συζητάμε.Ξεχειλίζετε αγάπη για τον συνάνθρωπό σας εσείς οι χριστιανοί.Σας πήραν τα σορόπια.