Η Πρωτοβουλία Νέων Κοζάνης θα συμμετέχει φέτος στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό» υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που διοργανώνεται από το «Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης» του ΕΚΕΔΙΣΥ, το Εργαστήριο Ψυχοπαιδαγωγικών Εφαρμογών στην Προσχολική Αγωγή, το Labaratory for Research on Early Research on Early Childhood Psychopedagogy, το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία- Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Μητροπολιτικό Κολλέγιο, τον Πανελλήνιο Σύλλογο Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών (ΠΑ.Σ.Ι.Π.Σ) και το Greek Cultural Institute, στις 5 και 6 Νοεμβρίου 2022.
Δύο εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Νέων Κοζάνης, η Κορίνα Χατζηπαναγιωτίδου και η Σοφία Σωτηροπούλου θα πραγματοποιήσουν την εισήγηση, η οποία εντάσσεται στην θεματική ενότητα «Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια» και έχει ως θέμα «Το δικό μου Μουσείο», ενώ η ψηφιακή ανάρτηση δημιουργήθηκε απο την Ραφαέλα Χατζηπαναγιωτίδου. Κατά την εισήγηση θα παρουσιαστεί η ψηφιακή δράση της ΠΝΚ που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια των εορτασμών της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2021. Στην δράση αυτήν, 20 μαθητές και μαθήτριες από διάφορα μέρη της χώρας (Κοζάνη, Πτολεμαϊδα, Φλώρινα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Ρόδο) – μοιράστηκαν τι σημαίνει για τους ίδιους/ίδιες το μουσείο, με ζωγραφιές, εικόνες ή κείμενο. Η κατάλληλα καταρτισμένη ομάδα της ΠΝΚ – αποτελούμενη από επιστήμονες των πολιτιστικών και εκπαιδευτικών κλάδων, με επικεφαλή τον Αρχειονόμο, Βιβλιοθηκονόμο και Μουσειολόγο Στέλιο Μήλιο –σχεδίασαν το ψηφιακό μουσείο το οποίο είχε εύκολη και ελεύθερη πρόσβαση για όλους και όλες και κοινοποιήθηκε στις 18 Μαϊου 2021 από το ICOM GREECE– Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων.
Ο σκοπός, η μεθοδολογία και τα αποτελέσματα της ψηφιακής εκδήλωσης θα αναπτυχθούν στην εισήγηση επικεντρώνοντας κυρίως στις δυνατότητες που προσφέρει το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στη μη τυπική εκπαίδευση. Το πρόγραμμα του Συνεδρίου θα περιλαμβάνει κεντρικές ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες, εισηγήσεις και εργαστήρια και θα διεξαχθεί διαδικτυακά.