Πανελλαδικές 2022: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία ΓΕΛ – Ο σχολιασμός και οι λύσεις των θεμάτων από τα Φροντιστήρια Εν-Τάξη



Οι μαθητές εξετάστηκαν σε 2 αποσπάσματα μη λογοτεχνικών κειμένων (κείμενα 1 και 2) και σε 1 απόσπασμα διηγήματος του Θανάση Βαλτινού (κείμενο 3).

Θεματικός άξονας και των 3 κειμένων είναι η αξία της ιστορικής γνώσης και μνήμης.

Το περιεχόμενο και των 3 κειμένων είναι εύληπτο, ενώ ίσως δυσκολέψει τους μαθητές, σε ορισμένα σημεία, ο τρόπος έκφρασης της Κικής Δημουλά (Κείμενο 2).

Όλα τα θέματα των ασκήσεων είναι διατυπωμένα με σαφήνεια. Συγκεκριμένα, το θέμα Α εστιάζει σε συγκεκριμένες απόψεις του συγγραφέα κειμένου 1, ενώ η άσκηση Β1 εξετάζει την κατανόηση του περιεχομένου των 2 μη λογοτεχνικών κειμένων.

Η άσκηση Β2α εξετάζει βασικά στοιχεία της θεωρίας (γλωσσικά χαρακτηριστικά: ερώτηση και ευθύς λόγος) ενώ η Β2β ελέγχει την εξοικείωση των μαθητών με τις προθέσεις των κειμένων.

Η άσκηση που αφορά το λογοτεχνικό (Θέμα Γ) ελέγχει τη δυνατότητα των μαθητών να κατανοήσουν και να παρουσιάσουν την αξία του ταγαριού για την οικογένεια της αφηγήτριας και να τεκμηριώσουν την απάντησή τους με 3 δομικά στοιχεία του κειμένου, εκφράζοντας κατόπιν την προσωπική τους άποψη για το ταγάρι.

Το θέμα Δ (παραγωγή λόγου) ζητά από τους μαθητές τη σύνταξη ενός άρθρου με ζητούμενα την αξία της ιστορικής γνώσης και τους βιωματικούς τρόπους με τους οποίους οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με την παράδοση και την ιστορία.

Σχολιασμός θεμάτων:

Θέματα – Απαντήσεις:

https://www.en-taksi.gr/frontistiria/panelladikes2022/

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.