Βενζίνη: Σε ιστορικό υψηλό η τιμή της στην Ελλάδα – Έσπασε το ρεκόρ όλων των εποχών



Με σπασμένα φρένα «τρέχει» η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα καθώς το ξέφρενο ράλι των τελευταίων ημερών συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, με τους οδηγούς να βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με ένα πρωτοφανές μπαράζ ανατιμήσεων. 

Σύμφωνα με το δελτίο επισκόπησης τιμών καυσίμων του παρατηρητηρίου του υπουργείου Ανάπτυξης, η πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε τα 1,841 ευρώ το λίτρο, σπάζοντας το ρεκόρ όλων των εποχών που κρατούσε από τον Αύγουστο του 2012 (1,838€/l).

Η υψηλότερη μέση τιμή στη χώρα καταγράφεται για ακόμα ημέρα στις Κυκλάδες με 2,040 ευρώ το λίτρο και ακολουθούν τα Δωδεκάνησα με 1,980 ευρώ και η Ευρυτανία με 1,937 ευρώ.   Χαμηλότερες τιμές βρίσκει κανείς στα αστικά κέντρα με την τιμή στην Αττική να διαμορφώνεται στα 1,815€/l και στη Θεσσαλονίκη στα 1,809€/l.

Στα ύψη παραμένουν στη χώρα και οι τιμές των υπόλοιπων καυσίμων. Συγκεκριμένα, το τιμολόγιο διαμορφώθηκε χθες, ως εξής:

Προϊόν Αρ. Πρατηρίων Μέση Τιμή
Αμόλυβδη 95 οκτ.  4.273  1,837
Αμόλυβδη 100 οκτ.  2.572  1,984
Super  19  1,633
Diesel Κίνησης  4.553 1,578
Υγραέριο κίνησης (Autogas)  1.063  1,044
Diesel Θέρμανσης Κατ΄οίκον  1.426  1,237
Σε ιστορικό 8ετίας το μπρεντ

Την ίδια ώρα οι εξελίξεις στο διεθνές περιβάλλον δεν προμηνύουν αποκλιμάκωση των λιανικών τιμών των καυσίμων.  Οι διεθνείς τιμές πετρελαίου βρίσκονται ξανά σε τροχιά ανόδου, με το αργό να καταγράφει αύξηση 0,52% και να ανέρχεται στα 91.58 δολάρια το βαρέλι. 

Πρόκεται για τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει σημειωθεί τα τελευταία 8 χρόνια. Όπως αναφέρει το CNBC το σκηνικό των ανατιμήσεων δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα, αφού η ζήτηση αυξάνεται αλλά η προσφορά δεν ενισχύεται. 

ΠΟΠΕΚ: Επιτακτική ανάγκη για μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, με επιστολή που απηύθυνε προς τον υπουργό Οικονομικών χαρακτηρίζει τη μείωση του ΕΦΚ των καυσίμων πιο αναγκαία από ποτέ. 

Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία αναφέρει τα δημόσια έσοδα από τον ΦΠΑ είναι σημαντικά αυξημένα, εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής  τιμής των καυσίμων, με αποτέλεσμα σε σύγκριση με πέρυσι, η αύξηση των κρατικών εσόδων να αγγίζει τα 10 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο.

Η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει πως πολλοί πολίτες «χρησιμοποιούν περισσότερο τα οχήματά τους και αποφεύγουν τον συνωστισμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όχι γιατί είναι πλούσιοι, όπως ατυχώς ειπώθηκε, αλλά διότι προσπαθούν να προφυλαχτούν από την πανδημία. Οι οδηγοί, έστω και με λίγα λίτρα στο ρεζερβουάρ τους, προσπαθούν να προστατευτούν» σημειώνει.

Προσθέτει πως «το αυξημένο κόστος μεταφοράς επιβαρύνει επιπλέον τόσο τις τιμές των προϊόντων, όσο και των υπηρεσιών, αυξάνοντας τον πληθωρισμό» την ώρα που «οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν ως αγαθό θέρμανσης το πετρέλαιο θέρμανσης, είναι ιδιαιτέρως φορολογημένοι».

«Δεν θεωρούμε λογικό από την μία να επιδοτούμε την ηλεκτροκίνηση και από την άλλη να εξαναγκάζουμε τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τα τζάκια τους, προσθέτοντας μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση» υπογραμμίζει η Ομοσπονδία, και σημειώνει πως «για την αύξηση των κρατικών εσόδων πρέπει επιτέλους να ληφθούν μέτρα για τον περιορισμό της παραβατικότητας, που θα αποφέρει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του κράτους».

«Καίει» το μέτωπο της ακρίβειας – Ρεκόρ Ευρώπης στο ρεύμα η Ελλάδα

Το μέτωπο της ακρίβειας «καίει» νοικοκυριά και επιχειρήσεις στη χώρα. Εκτός των τιμών υψηλών τιμών στα καύσιμα, στα ύψη είναι και το ρεύμα στη χώρα με την ελληνική χονδρεμπορική αγορά ενέργειας, να εμφανίζει την υψηλότερη τιμή στην Ευρώπη σήμερα (221,79 ευρώ/MWh).

Το νέο ράλι στην τιμή της ενέργειας πυροδοτεί την αύξηση του πληθωρισμού με την Eurostat να αναμένει νέο άλμα του πληθωρισμού για τον Ιανουάριο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ανήλθε τον Ιανουάριο στο 5,5% πάνω από το 5,1% που είναι ο μέσος όρος της Ευρωζώνης, επιστρέφοντας στο Β εξάμηνο του 2010 και καταγράφοντας υψηλό 11ετίας.

Μένει να φανεί αν η ΕΛΣΤΑΤ θα ανεβάσει τον πήχη του πληθωρισμού για τον Ιανουάριο. Για τον Δεκέμβριο η Eurostat είχε εκτιμήσει πληθωρισμό 4,4% και η ΕΛΣΤΑΤ τελικά ανακοίνωσε 5,1%.

«Πρώτα μέτρα για το ρεύμα και μετά για τα καύσιμα αν έχουμε επιπλέον χρήματα»

Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, επανέλαβε μιλώντας την Πέμπτη στη Βουλή την εκτίμηση πως η αύξηση του πληθωρισμού θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος παροδική. Ωστόσο, υπάρχουν αβεβαιότητες που σχετίζονται με την ενεργειακή κρίση απρόβλεπτες και γεωπολιτικές εξελίξεις ή και πιθανές νέες αναταράξεις λόγω νέων μεταλλάξεων του κορονοϊού.

«Υλοποιούμε μέτρα και πολιτικές, προκειμένου οι όποιες ανατιμήσεις να έχουν το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα στον οικογενειακό προϋπολογισμό. Πράττουμε το βέλτιστο δυνατό», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Οικονομικών. 

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, σε συνέντευξή του το πρωί της Παρασκευής έκανε γνωστές τις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου για το που θα ριχτεί το βάρος εάν βρεθεί δημοσιονομικός χώρος για επιπλέον μέτρα στήριξης.

«Αν έχουμε επιπλέον χρήματα, πρέπει να πάμε πρώτα στο ηλεκτρικό ρεύμα και τα τρόφιμα και μετά στα καύσιμα, δήλωσε χαρακτηριστικά. 

Από την imerisia.gr

2 σχόλια στο άρθρο “Βενζίνη: Σε ιστορικό υψηλό η τιμή της στην Ελλάδα – Έσπασε το ρεκόρ όλων των εποχών

  1. Η Αγια οικογενεια ή χωρις οικογενεια;.Ε Μαλό ΣτελιοςΚ

    - Edit

    Απαντήστε

    Πόσο πονηροι και δόλιοι Ιούδες!
    Μειωνουν τον Εμφια,εναν φόρο- χαράτσι,φόρο παράνομο και δε μειωνουν τις τιμες σε Δεη,καυσιμα και προιοντα καθημερινης αναγκης!
    Σαν να λενε οι προδοτες των ονειρων,των Ελλήνων” θα πληρώνεις 100 ευρω λιγότερα για τον Εμφια,αλλα θα σε ταραξουμε στη νομιμότητα της ακρίβειας,θα σε ξετιναξουμε”
    Τοσο υποκριτες,τοσοι πονηροί,τοσο Δολιοι,ωχρια μπροστα τους ο Ιουδας,εκεινος μια φορά,οι αχρηστοι της αχρηστίας καθε μερα προδότες!
    Μια ελπιδα υπαρχει,οπως ο Σταυρος Δημας,Μιλτιαδης Εβερτ,Αθανασιος Κανελλοπουλος( θανασάκης), πριόνιζαν τον Κωνσταντινο Μητσοτακη,τρια ολοκληρα χρονια,απο 1990 εως 1993 και ο σαμαρας τον πρόδωσε,μια ελπίδα υπαρχει,ή να πέσετε απ τον ελληνικό λαο η να βρεθει ενας σαμαρας,οπως βρεθηκε,το 1993…γιατί;
    Γιατι τέτοια φαγωμάρα που υπαρχει στη Ν Δ,δεν υπαρχει σε αλλο κόμμα παγκοσμίως!!
    Εβερτ,σαμαρας,κανελλοπουλος,Δημας,αγαπούσαν πολυυυυυ τον Κ.Μητσοτακη,Αβραμοπουλος,λαααατρευε Ντορα,Ντορα λατρεεεεευει σαμαρα,Κ.Καραμανλης Β’ λατρεεεευει την Ντορα και Κυριακο,σαμαρας,ουτε να δει τον καραμανλη τον Β’,Κυριακος,ουτε να δει τον Β’,ο Β’,ουτε να δει σαμαρα και Κυριακο και Ντορα και τα ορφανα του καρατζαφερη,που ξεφτιλιζαν τον Κυριακο,μάλλον καραδοκούν…
    Η σάρα και η μαρα και το κακό συναπαντημα,ενα τσιρκο που ανανεώνεται και βρισκεται ακομα στην εξουσια!
    Σαμαρας,εριξε μητσοτακη,μητσοτακης,επεσε απο σαμαρα,αβραμοπουλος” αγαπησε” Κυριακο,Κυριακος “λατρεψε” τον Αβραμοπουλο κ.οκ,Βιβλος Γενέσεως της Ν.Δημιουργίας…
    Μείωση του ενφια…..και του ΦΠΑ;
    Και οι ΦΑΠες;
    Ποια μνημονια;
    Σ αυτα που θα δουμε με την Άγια Οικογενεια της ΝΔ,τα μνημόνια θα φαντάζουν τούρτα παιδικών γενεθλίων!!

  2. μη γραφετε ο,τι να ναι ,,,η βενζινη δεν ειναι ακριβη,,εσεις δεν εχετε λεφτα γιατι ειστε φτωχατζες,,συμφωνα με τον κουλη η ποιοτητα ζωης στην ελλαδα εχει πιασει ταβανι…και συμφωνα με την υπουργαρα του μειωση στη βενζινη δεν θα γινει..για να εκμεταλευονται οι πλουσιοι που χετε αυτοκινητο την καλοσυνη του κουλη και οι φτωχοι που δεν εχουν αυτοκινητο τι θα γινει,,γιατι γελατε κυριοι,,,σε αλλα νεα η ελληνικη αγωγη του υπουργου αδωνη που τον λενε σπυρο και τον φωναζουν πηρε δουλεια στο υπουργειο παιδειας,,,δικαστικη εξουσια δεν υπαρχει ετσι κι αλλιως…τον αντιπροεδρο του ΣτΕ τον πιασαν με ανηλικα και κοκες,,,η νυν προεδρος της δημοκρατιας εγινε προεδρος γιατι σαν ανταλαγμα καταπατησε το συνταγμα και ολους τους νομους του ελληνικου κρατους και παρεδωσε ενα ρωσο στους γαλλους οταν ηταν δικαστικος επισης λεει ειχε και μακροχρονια σχεση με τον αντιπροεδρο ΣτΕ(τι καναν ολοι αυτοι γατα προεδρος αντιπροεδρος πινατ ανηλικοι και κοκες δε ξερω μπορει να παιζαν κ ταβλι) ο φθουρφιωτης παντως για υποΥργο ειπε οτι εχει ροζ βιντεο,,,βραδι σαββατου και ολα καλα στην κολομβια των βαλκανιων

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.