Συνεχίζεται η πτώση των πωλήσεων των diesel αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αφού σύμφωνα με τα νέα επίσημα στοιχεία, μόλις το 28% των νέων μοντέλων της προηγούμενης χρονιάς είχαν μοτέρ πετρελαίου.
Πρόκειται για αρνητικό ρεκόρ στην ιστορία της ηπείρου μας, αφού θυμίζουμε ότι πριν από μια 6ετία-7ετία, τα diesel αυτοκίνητα είχαν πάνω από το 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή αγορά.
Μάλιστα, είναι χαρακτηριστική η μεγάλη πτώση που εμφανίζουν την τελευταία τετραετία στις πωλήσεις τους τα diesel, αφού σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), το 2017 οι πωλήσεις των diesel αφορούσαν στο 44,4%, το 2018 στο 36,7%, το 2019 στο 31,6% και τελικά, το 2020 στο 28%.
Είναι σίγουρο δε ότι η γενικότερη στροφή της αυτοκίνησης προς πιο οικολογικές μορφές καυσίμων από ό,τι τα diesel τα επόμενα χρόνια θα μειώσει περαιτέρω το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη, έναντι των βενζινοκίνητων και κυρίως, των ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών.
Ειδικά τώρα για τις τρεις παραπάνω «ηλεκτροποιημένες» μορφές κίνησης, είναι ξεκάθαρη η πρόσφατη ανάπτυξή τους, αφού τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι το 2020 οι πωλήσεις στην Ευρώπη των υβριδικών οχημάτων έφθασαν στο 11,9%, των plug-in υβριδικών στο 5,1% και των αμιγώς ηλεκτρικών στο 5,4%.
Μόλις ένα χρόνο πριν, το 2019, οι πωλήσεις των υβριδικών αφορούσαν μόνο στο 5,7% της ηπείρου μας, των plug-in υβριδικών στο 1,1% και των αμιγώς ηλεκτρικών στο 1,9%, αποκαλύπτοντας το μέγεθος της αύξησης των πωλήσεών τους.
Όσο τέλος για τη βενζίνη, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, έτσι και το 2020 ήταν το καύσιμο που επέλεξαν για το νέο τους αυτοκίνητο οι περισσότεροι Ευρωπαίοι, διατηρώντας ένα μερίδιο 47,5%. Ωστόσο, η πτώση σε σχέση με το 2019 όπου το μερίδιο ήταν 57,8% ήταν πολύ μεγάλη, αποδεικνύοντας ξεκάθαρα τις «πιέσεις» που δέχεται και η βενζίνη από την ανάπτυξη των ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Από το carandmotor.gr