7 προτάσεις για σιδηρόδρομο και βιώσιμες μεταφορές: για στενότερη οικονομική διασύνδεση με Θεσσαλονίκη, Μοναστήρι και Κορυτσά
1 Γραμμή Φλώρινας: Συντόμευση διαδρομής (με νέα χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Σκύδρα μέσω Γιαννιτσών), ηλεκτροκίνηση, επέκταση προς Καστοριά και προς Αλβανία – Πόγραδετς – Κορυτσά. Προβλέπεται για το 2037, χρειάζεται επιτάχυνση και άμεση ωρίμανση της αρχικής μελέτης.
2 Άμεση λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Φλώρινα – Μοναστήρι, στην ήδη ανακατασκευασμένη γραμμή.
3 Γραμμή Κοζάνης – σιδηροδρομική Εγνατία: ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Βέροια – Πλατύ, νέα γραμμή Βέροια – Κοζάνη. Επόμενο βήμα η επέκταση προς Καλαμπάκα και, στη συνέχεια, προς Γιάννενα & Ηγουμενίτσα.
4 Προαστιακή γραμμή Κοζάνη – Αμύνταιο – Φλώρινα: αποκατάσταση και ηλεκτροκίνηση της υπάρχουσας κομμένης γραμμής, για επικοινωνία της Κοζάνης με Φλώρινα – Έδεσσα – Μοναστήρι και, μελλοντικά, με Κορυτσά/Αλβανία. Για το τμήμα που είχε αποκοπεί το 2010 για άνοιγμα νέων λιγνιτωρυχείων, η αποκατάσταση αποτελεί υποχρέωση της ΔΕΗ.
5 Κέντρο συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στον μελλοντικό εμπορευματικό σταθμό της Κοζάνης, στο Μαυροδένδρι. Χωροθέτηση επιπλέον εμπορευματικού σταθμού, σε άλλο σημείο του λιγνιτικού άξονα, για συγκέντρωση και φόρτωση αγροτικών προϊόντων.
6 Επαρκής κάλυψη όλων των οικισμών με δρομολόγια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, σε συνεργασία με το σχεδιαζόμενο Πάρκο Ηλεκτροκίνησης, τους δήμους και τα ΚΤΕΛ.
7 Για επενδύσεις με σημαντικό αριθμό εργαζομένων και επισκεπτών, εξαντλείται κάθε δυνατότητα χωροθέτησης με άμεση πρόσβαση από σιδηροδρομικό σταθμό.
Η Θεματική Ομάδα Οικονομίας των Πράσινων