Black Friday…διαρκείας: Η μητέρα των μαχών στο λιανεμπόριο ξεκινά



Πόλεμος τιμών από τις επιχειρήσεις για να αναθερμανθεί η χειμαζόμενη αγορά – 2,3 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές που δεν θα ξεπερνούν τα 500 ευρώ

Μία εντελώς διαφορετική Black Friday θα ζήσουν αύριο καταναλωτές και καταστηματάρχες σε μία «νεκρή», λόγω της πανδημίας, αγορά που προσδοκά ανάσταση. Οι προσφορές και η πτώση των τιμών εκτιμάται ότι θα φτάσουν μέχρι και τα Χριστούγεννα για να σωθεί ό,τι…σώζεται από μία εφιαλτική χρονιά. Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και το γεγονός ότι η φετινή Black Friday θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά εξ αποστάσεως μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων και των τηλεφωνικών παραγγελιών λόγω του lockdown.

Η συμπίεση των εισοδημάτων των πολιτών και η καταβαράθρωση του τζίρου της αγοράς προβληματίζει τους επιχειρηματίες που έχουν ξεκινήσει ήδη από την περασμένη εβδομάδα τον ανελέητο «πόλεμο» των τιμών, οι μειώσεις στις οποίες διαμορφώνονται από 20-80%. Οι επιχειρήσεις θα θελήσουν να αποσπάσουν ένα κομμάτι της συρρικνωμένης πίτας για να καλύψουν ένα μέρος από το χαμένο έδαφος των προηγούμενων μηνών κι ενώ η κορονοκρίση σφυροκοπά την αγορά.

Πηγή ανησυχίας για τους επιχειρηματίες είναι και η άμεση παράδοση των προϊόντων τους από τις εταιρείες διανομής, οι οποίες έχουν τεράστιο φόρτο εργασίας εξαιτίας της καραντίνας. Κατά τη διάρκεια του lockdown της άνοιξης, εξαιτίας του μεγάλου όγκου των παραγγελιών οι διανομές καθυστερούσαν ακόμα και εβδομάδες.

2,3 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές

Όπως προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), η οποία πραγματοποιήθηκε πριν από την αναστολή λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου (την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020), 7 στους 10, δηλαδή το 73% του καταναλωτικού κοινού, δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν κάτι τη φετινή Black Friday. Από το υπόλοιπο 27%, το 18%, σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω διαδικτύου, ενώ ένα μικρό ποσοστό της τάξεως του 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του στα φυσικά καταστήματα, που όμως πλέον στην πλειονότητά τους είναι κλειστά.

Περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές κατά την περίοδο της Black Friday, η οποία είθισται τα τελευταία χρόνια να διαρκεί περισσότερες ημέρες ενώ φέτος λόγω των πρωτοφανών συνθηκών η Black Friday θα παραταθεί.

Από αυτούς οι περισσότεροι θα αρκεστούν σε πιο μικρές αγορές, με ένα μονοψήφιο ποσοστό να εμφανίζεται πρόθυμο να διαθέσει πάνω από 500 ευρώ. Βάσει της έρευνας, κατά μέσον όρο εκτιμάται ότι 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσον όρο.

Η πλειονότητα, δηλαδή το 32%, εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές μέχρι 50 ευρώ, το 27% από 51 έως 100 ευρώ, ενώ το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ. Οι πολίτες φαίνεται να είναι επιφυλακτικοί περιμένοντας μέχρι την τελευταία στιγμή για να πετύχουν την καλύτερη δυνατή τιμή.

Ο τζίρος για τις επιχειρήσεις προβλέπεται να ανέλθει στα 280 εκατ. ευρώ (πέρυσι τα έσοδα από Black Friday και Cyber Mondey είχαν κυμανθεί στα 3 δισ. ευρώ). Η απαγόρευση κυκλοφορίας αν και θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων, δεν προβλέπεται να επηρεάσει τον όγκο των συνολικών πωλήσεων.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις λιανεμπορίου, μικρές και μεγάλες έχουν αρχίσει να κάνουν μεγάλες προσφορές ήδη από την περασμένη εβδομάδα στην προσπάθειά τους να μειώσουν τη χασούρα που προκάλεσαν το πρώτο και το δεύτερο lockdown…

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ εδώ

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.