Black Friday 2020: Ξεκίνησαν οι μεγάλες προσφορές – Πόσο θα διαρκέσουν



Black Friday 2020: Ξεκίνησε την Παρασκευή (20/11) η μεγάλη γιορτή των εκπτώσεων, η οποία φέτος αναμένεται να κρατήσει μία ολόκληρη εβδομάδα έπειτα από αίτημα των λιανεμπόρων έγινε δεκτό

Το αίτημα των λιανεμπόρων έγινε πραγματικότητα, με την Black Friday να μετατρέπεται τελικά σε… Black Week, καθώς θα διαρκέσει συνολικά μια εβδομάδα.

Οι καταναλωτές μπορούν από την Παρασκευή έως και την Δευτέρα (30/11) να βρουν ελκυστικές προσφορές με την Black Friday να είναι προγραμματισμένη για την ερχόμενη Παρασκευή 27 Νοεμβρίου.

Πίσω από τη μεγαλύτερη διάρκεια των φετινών προσφορών υπάρχουν τρεις λόγοι:

Πρώτον, τα φυσικά εμπορικά καταστήματα έκλεισαν λίγο μετά την έναρξη των ενδιάμεσων χειμερινών εκπτώσεων, γεγονός που επέφερε πλήγμα στις επιχειρήσεις.

Δεύτερον, πολλοί καταναλωτές προβαίνουν ήδη σε αγορές για τα Χριστούγεννα και, τρίτον και κυριότερο, φέτος η Black Friday θα γίνει αποκλειστικά εξ αποστάσεως, μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων και των τηλεφωνικών παραγγελιών, καθώς το lockdown ισχύει τουλάχιστον έως τις 30 Νοεμβρίου.

Οι ανησυχίες των επιχειρηματιών

Την ίδια στιγμή ωστόσο, υπάρχει και μεγάλη ανησυχία από την πλευρά των επιχειρηματιών. Αυτό που ανησυχεί τους καταστηματάρχες είναι η άμεση παράδοση των προϊόντων τους από τις εταιρείες διανομής, οι οποίες έχουν τεράστιο φόρτο εργασίας εξαιτίας του lockdown. Σημειώνουν, μάλιστα, ότι κατά τη διάρκεια του lockdown της άνοιξης, εξαιτίας του μεγάλου όγκου των παραγγελιών οι διανομές καθυστερούσαν ακόμα και εβδομάδες.

Παράλληλα, αγωνία υπάρχει για την ανταπόκριση των καταναλωτών, λόγω των οικονομικών επιπτώσεων του κορονοϊού στα περισσότερα νοικοκυριά.

Οδηγίες προς τους καταναλωτές

Ενόψει των ηλεκτρονικών προσφορών της Black Friday, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

  • Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Επισημαίνεται σε ότι αφορά τη Black Friday ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές:

Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

  • Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

Από το newsbomb.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.