Ενημερώνοντας τους δημότες μας για τις εργασίες συντήρησης του πρασίνου, που εκτελούνται αυτές τις ημέρες στο δρόμο για το Μποδοσάκειο νοσοκομείο και ιδιαιτέρως για τις εργασίες συντήρησης της δενδροστοιχίας που υπάρχει στη δεξιά πλευρά του δρόμου πηγαίνοντας για το νοσοκομείο, θέλουμε να αναφέρουμε τα εξής:
Πριν αρκετά χρόνια και προφανώς για τη δημιουργία ενός ανεμοφράκτη, επειδή η περιοχή μαστιζότανε από ανεμοσούρια την περίοδο των χιονοπτώσεων, έγινε φύτευση δενδροστοιχίας παραπλεύρως του δρόμου που οδηγεί στο Μποδοσάκειο νοσοκομείο χρησιμοποιώντας δέντρα Αριζόνας (Cupressus arizonica).
Η Αριζόνα είναι ένα κωνοφόρο δέντρο το οποίο, βάσει της βιβλιογραφίας, μπορεί να φτάσει τα 15-20 μέτρα ύψος και 5-7 μέτρα πλάτος. Έχει επιφανειακό ριζικό σύστημα, αναπτύσσεται γρήγορα και είναι πολύ επιθετικό που ακόμη και το σκληροτράχηλο πεύκο δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί (υπάρχουν παραδείγματα λίγο πιο πάνω στον ίδιο δρόμο μπροστά από τις σχολές του ΟΑΕΔ). Ενδείκνυται δε για τη δημιουργία ανεμοφρακτών.
Η λύση αυτή θα ήτανε πολύ καλή για την συγκεκριμένη περιοχή υπό δύο προϋποθέσεις: α) ότι γίνεται περιοδική συντήρηση του ανεμοφράκτη κλαδεύοντας συχνά τον ανεμοφράκτη και β) έχεις τα κατάλληλα μηχανήματα για να το κάνεις γιατί λόγω του μεγάλου μήκους του, η χειρονακτική εργασία είναι αδύνατη. Οι προϋποθέσεις θέτονται γιατί για τη δημιουργία ανεμοφράκτη εφαρμόζεται πολύ πυκνή φύτευση, τα δέντρα ανταγωνίζονται το ένα το άλλο, με αποτέλεσμα το ριζικό τους σύστημα να γίνεται ακόμη πιο φτωχό, να περιορίζεται το φως στο εσωτερικό του δέντρου και να αναπτύσσεται βλάστηση μόνο στις άκρες των κλαδιών. Ένα άλλο μειονέκτημα του δέντρου της Αριζόνας είναι η μικρή του αντοχή των κλαδιών της στην θραύση. Οι άνεμοι σε συνδυασμό με τις χιονοπτώσεις που επικρατούν στην περιοχή, αυξάνει πολύ τη πίεση που ασκείται στα δέντρα.
Στην παρούσα κατάσταση, τα δέντρα έχουν φτάσει σε ύψος 8-10 μέτρων και λόγω της φύτευσης τους πολύ κοντά στο διάδρομο που υπάρχει και χρησιμοποιείται καθημερινά από τους δημότες μας, ο οποίος από τα 2,5 μέτρα που έχει κατασκευαστεί αρχικά, είχε περιοριστεί σε πολλά σημεία στα 70-80 εκατοστά. Ο λόγος είναι ότι δεν έχει γίνει συντήρηση της δενδροστοιχίας για πολλά χρόνια.
Με την παρέμβαση μας αυτή περιορίζουμε το βάρος των δέντρων από την πλευρά του δρόμου μειώνοντας το μήκος των κλαδιών και ελευθερώνεται ο διάδρομος. Για το σκοπό αυτών έχουν αφεθεί δευτερεύοντες κλαδιά στα δέντρα, ικανού μήκους, με στόχο την αναβλάστηση τους με την πάροδο του χρόνου και την ορθότερη διαχείριση της δενδροστοιχίας μελλοντικά ενώ αυξήθηκε σημαντικά η ασφάλεια τόσο για τους πεζούς όσο και για τα διερχόμενα οχήματα.