Ομιλία της Π. Βρυζίδου στην ολομέλεια της Βουλής για το σ/ν για την Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης



Κύριοι Υπουργοί,

κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ο σκοπός του παρόντος νομοσχεδίου είναι η επέκταση χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι η οργάνωση υποδομών για τη φόρτιση και η ρύθμιση του πλαισίου, βάσει του οποίου θα γίνονται οι αγορές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αναφερόμαστε στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, στους φορτιστές αυτοκινήτων, στις υποδομές όπου μπορούν να φορτιστούν τα αυτοκίνητα, καθώς επίσης και στα υβριδικά αυτοκίνητα.

Γιατί, λοιπόν, είναι σημαντικό και χρήσιμο να γίνει η επέκταση της αγοράς αυτών των αυτοκινήτων και να μπουν στην κατανάλωση και τη χρήση; Κατ’ αρχήν, γιατί προστατεύουν το περιβάλλον. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει σαν αποτέλεσμα να αρρωσταίνουν πολλοί συνάνθρωποί μας και χιλιάδες παγκοσμίως να χάνουν τη ζωή τους. Πρέπει, λοιπόν, να ληφθεί μέριμνα και σε αυτόν τον τομέα, δηλαδή στη χρήση των αυτοκινήτων τα οποία ρυπαίνουν το περιβάλλον. Τους αντιστοιχεί σημαντικό ποσοστό ρύπανσης και πρέπει να περάσουμε σε αυτοκίνητα τα οποία έχουν μηδενικούς ρύπους ή ελάχιστους.

Επίσης, εκπέμπουν ελάχιστο ποσοστό διοξειδίου του άνθρακα, καθοριστικός παράγοντας για το πολύ βλαβερό φαινόμενο του θερμοκηπίου, για το οποίο υπάρχει μέριμνα και αλλάζει η φυσιογνωμία περιοχών ολόκληρων, προκειμένου να προστατευθούν και να μην έχουμε αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα.

Από την άλλη, είναι οικονομικό για τον καταναλωτή, ο οποίος χρειάζεται για τα εκατό χιλιόμετρα, περίπου 2,7 ευρώ, ενώ για τα συμβατικά αυτοκίνητα χρειάζεται περίπου 9 ευρώ.

Επίσης, αυτή η δυνατότητα που δίνεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι να μην εξαρτόμαστε από εισαγόμενα καύσιμα και να υπάρχει μια αυτονομία και μια άλλη ασφάλεια για τη χώρα.

Με ποιον τρόπο, όμως, μπορούμε να περάσουμε σε αυτήν την πολύ θετική πρόταση;

Κατ’ αρχήν, με το να υπάρχουν κανόνες, μέτρα, κίνητρα. Ένα αντικίνητρο είναι το πρόστιμο ρύπων που επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τα οποία ανάλογα με την κατηγορία τους και από τον βαθμό ρύπανσης, υπάρχει πρόστιμο των 3.000 ευρώ και των 1.000 ευρώ, αντίστοιχα με την κατηγορία.

Επίσης, πρέπει να υπάρχουν θετικά κίνητρα, για να παρακινήσουν τους πολίτες να τα επιλέξουν και αυτά είναι κατ’ αρχήν φορολογικές ελαφρύνσεις, οι οποίες αφορούν επιχειρηματίες οι οποίοι τα επιλέγουν και ελαφρύνσεις τόσο στους ίδιους, όσο και στο υπαλληλικό προσωπικό, το οποίο θα χρησιμοποιεί αυτά τα αυτοκίνητα.

Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στους επιχειρηματίες, οι οποίοι θα επιλέξουν να κατασκευάσουν εταιρείες- μηχανισμούς για φόρτιση αυτοκινήτων, να έχουν επίσης φοροελαφρύνσεις. Και από το εισόδημα που θα εισπράττουν από αυτές τις επιχειρήσεις θα έχουν απαλλαγή στο 50%, όταν αυτά θα είναι στο ηπειρωτικό τμήμα της χώρας μας και 70%, όταν θα είναι στα νησιά. Και όταν τροφοδοτείται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τότε η απαλλαγή είναι στο 70% και στο 90% αντίστοιχα. Αυτές είναι σημαντικές κινήσεις και παρεμβάσεις και δίνουν κίνητρο στο να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σ’ αυτό το βήμα.

Επίσης, στις εταιρείες οι οποίες θα αναλάβουν να κατασκευάσουν είτε ανταλλακτικά, είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουμε επίσης μείωση στον φόρο 5% σε κάθε κλίμακα για πέντε χρόνια. Τα οικονομικά κίνητρα είναι ένας σημαντικός λόγος για να προχωρήσουμε, αλλά υπάρχουν πολύ σημαντικότεροι λόγοι που πρέπει να κάνουμε αυτό το μεγάλο βήμα και θα αναφερθώ στο άρθρο 4 του αντίστοιχου νομοσχεδίου, το οποίο αναφέρεται στη δυνατότητα των επενδυτών να κατασκευάσουν επιχειρήσεις για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ανταλλακτικών στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας, στον νομό Κοζάνης από όπου προέρχομαι και της Πελοποννήσου, σαν αντιστάθμισμα μιας περιοχής, η οποία επιλέγει να προστατεύσει το περιβάλλον και τους δίνεται μια προτεραιότητα σε όλες τις διαδικασίες για την έγκριση.

Εδώ θέλω να πω ότι όλα αυτά είναι σημαντικά, όχι μόνο σαν γεγονότα, αλλά και γιατί σηματοδοτούν τη μεγάλη σημασία που έχει η έγκαιρη απόφαση του να ληφθούν μέτρα. Η οικονομική κρίση, η προστασία του περιβάλλοντος είναι κεφάλαια τα οποία πρέπει στην ώρα τους να μελετώνται και να λαμβάνονται μέτρα. Εάν τα αγνοούμε και περάσει κρίσιμος χρόνος, τότε τα πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν και δεν μπορούμε να επιστρέψουμε πίσω. Και αναφέρομαι στη δική μας περιοχή, στο νομό Κοζάνης και Φλώρινας, όπου το πρόστιμο των ρύπων για χρόνια επιβάρυνε τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, επιβάρυνε τη λειτουργία της περιοχής και επίσης, δεν έδινε τη δυνατότητα στις μονάδες να μπορούν να λειτουργήσουν, έτσι ώστε να προχωράει σε μια απολιγνιτοποίηση, συρόμενη προς αυτήν την κατεύθυνση.

Βέβαια, ο Πρωθυπουργός μας, μέσα σε αυτό το αδιέξοδο έκανε το τολμηρό βήμα και το μειονέκτημα το έκανε πλεονέκτημα, λέγοντας ότι δεν συρόμεθα και δεν πληρώνουμε πρόστιμα γι’ αυτή τη λειτουργία, αλλά εμείς επιλέγουμε να προστατεύσουμε την περιοχή μας και το περιβάλλον, επιλέγοντας άλλες μορφές παραγωγής ενέργειας, ανανεώσιμες πηγές, έτσι ώστε να είναι βιώσιμη η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, έτσι ώστε να έχουμε προστατεύσει το περιβάλλον και την ίδια στιγμή να αξιοποιήσουμε τα κονδύλια που οφείλει να μας δώσει η Ευρώπη, στα πλαίσια της συμμόρφωσής μας, αλλά και της σωστής μας συμπεριφοράς σαν σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, για να κάνουμε το επόμενο βήμα. Ένα βήμα που μπορούμε να κάνουμε οργανωμένα, θετικά, για την τοπική κοινωνία και για ολόκληρη την Ελλάδα.

Σας ευχαριστώ.

Παρασκευή Βρυζίδου
Βουλευτής Ν. Κοζάνης_Νέα Δημοκρατία

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.