Ο Συνδυασμός “Μετάβαση για τον Δήμο Κοζάνης” είναι ριζικά αντίθετος με το ΣΒΑΚ του Δήμου Κοζάνης – Τι προτείνει η παράταξη



Ένας από τους κυριότερους στόχους της σημερινής Δημοτικής Αρχής του Λ. Ιωαννίδη είναι η εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας(ΣΒΑΚ ), με το οποίο :

1. Καταργείται η στάθμευση σε 100 δρόμους, όπου περιλαμβάνονται όλοι οι κεντρικοί.

2. Χάνονται περίπου 5.000 θέσεις στάθμευσης.

3. Σε μια κεντρική περιοχή 55 Οικοδομικών Τετραγώνων απαγορεύεται η διέλευση και η στάθμευση αυτοκινήτων.

4. Πεζοδρομείται η Παύλου Μελά , η Τριανταφυλλίδη , η Αριστοτέλους και οχι μόνο.

5. Η διέλευση ΙΧ αυτοκινήτων από το ευρύτερο κέντρο αποτρέπεται – απαγορεύεται.

6. Δημιουργούνται πέντε χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων εκτός σχεδίου στις εισόδους της πόλης. Εκεί καλούνται κάτοικοι, επαγγελματίες και εισερχόμενοι να αφήνουν τα αυτοκίνητα τους (στα …χωράφια) .

7. Με την ανάπλαση του ΟΣΕ διατηρείται το κόψιμο της Κοζάνης στά δύο , χωρίς να δημιουργείται κανένας κάθετος δρόμος περίπου στο ενδιάμεσο με τα γνωστά σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα και μποτιλιαρίσματα στά νότια της Κοζάνης.

8. Δημιουργούνται ξεκομμένοι ορισμένοι ποδηλατόδρομοι που μόνο προβλήματα δημιουργούν.

9. Στάθμευση : Δεν δημιουργείται καμιά νέα θέση στάθμευσης . Η Πλατεία Λασάνη προχωρά γιά δημοπράτηση χωρίς να δημιουργείται κανένα πολυόροφο υπόγειο πάρκιγκ που θα ήταν εξαιρετικά ζωτικό γιά την πόλη. Η τελευταία αυτή ευκαιρία χάνεται.

10. Καμιά μελέτη δεν γίνεται γιά την στάθμευση πράγμα υποχρεωτικό. Απλώς ο Δήμαρχος δηλώνει ότι μπορούν να παρκάρουν σε απόσταση 1.000 – 1.500 !!! μέτρων οι κάτοικοι. την στιγμή που οι συγκοινωνιολόγοι ζητούν να υπάρχει στάθμευση γιά ΙΧ σε απόσταση μέχρι 300 μ. το πολύ.

11. Κατά την μελέτη του ΣΒΑΚ δεν εφαρμόσθηκαν οι οδηγίες της Ευρ. ΄Ενωσης δεν μελετήθηκαν οι επιπτώσεις , ούτε εναλλακτικά σενάρια και μοντέλα με μετρήσεις. Δεν γίνεται ανάπτυξη ελκυστικού περιβάλλοντος γιά τις επιχειρήσεις, Δεν γίνεται αιτιολόγηση- τεκμηρίωση των προτεινομένων λύσεων, ούτε έγινε ουσιαστικά διαβούλευση, και ο Δήμος δεν απήντησε σε συγκεκριμμένα δημοσιεύματα.

΄Ολα τα παραπάνω αν εφαρμοσθούν θα διαλύσουν την λειτουργία της πόλης ,της αγοράς , όλα τα επαγγέλματα και όλες τις υπηρεσίες πρός τους πολίτες, τους επισκέπτες και τους εκτός του ευρύτερου κέντρου κατοίκους. ΄Ολα τα Εμπορικά Κέντρα και όλα τα πολυκαταστήματα στηρίζονται στούς χώρους στάθμευσης που διαθέτουν ,στοιχείο κρίσιμο.

Αν καταργηθούν σ ΄αυτά οι χώροι στάθμευσης απλώς αυτά κλείνουν. Με αυτό το ΣΒΑΚ είναι σαν έμμεσα να πριμοδοτούμε την δημιουργία εμπορικών κέντρων ξένων πολυεθνικών εκτός σχεδίου, ή στην περίμετρο της πόλης , και εξαναγκάζουμε σε διάλυση το υπάρχον Εμπορικό Κέντρο.

Σε μιά πόλη προέχει η λειτουργία της και ακολουθεί η αισθητική.

Σαφώς και πρέπει να βελτιωθεί κατά πολύ η εικόνα της Κοζάνης, η αισθητική και το δομημένο περιβάλλον. Να προσεχθεί ο πεζός , τα ΑΜΕΑ , οι ευαίσθητες ομάδες, και η κινητικότητα όλων των κατηγοριών αλλά με μέτρο και ρεαλισμό , ωφελόντας και χωρίς να βλάπτουμε .Υπάρχουν πάρα περιθώρια γιά πολλές στοχευμένες παρεμβάσεις σε διάφορες θέσεις και σε υπάρχοντα οικόπεδα γιά δημιουργία πρασίνου- πλατειών αλλά και θέσεων στάθμευσης, με ελεύθερη αγορά από  ον Δήμο ή με ανταλλαγή των οικοπέδων με Δημοτικά, όπου θα ” αναπνεύσουν ” και τα πυκνοδομημένα σημεία της πόλης.

Η παράταξη μας προτείνει :

– Ριζική Αναθεώρηση της μελέτης του ΣΒΑΚ. Μελέτη όλων από την αρχή.

– Πρώτα να δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης και μετά να καταργούνται.

– Λεπτομερής καταγραφή- μελέτη της Στάθμευσης σε όλη την πόλη.

– Δημιουργία άμεσα περιμετρικού κυκλοφοριακού δακτυλίου.

– Την άμεση διάνοιξη όλων των αδιάνοικτων δρόμων όπως προβλέπονται από το σχέδιο πόλεως, και είναι πολλοί.΄Οπως η πλατεία Αριστοτέλους – 11ης Οκτωβρίου – Θερμοπυλών εμβαδού 1.200 μ2

– Την δημιουργία δρόμου με 4 λωρίδες και νησίδα από Κοζάνη μέχρι το Αεροδρόμιο.

– Την δημιουργία πεζοδρόμου από Κοζάνη μέχρι τα ΤΕΙ , δίπλα από τον υπάρχοντα δρόμο.

– Τήρηση όλων των Οδηγιών της Ε. Ενωσης περί ΣΒΑΚ και του Υπ. Υποδ. – Μεταφορών. Σύνταξη μοντέλων με μετρήσεις και εναλλακτικών σεναρίων. Μελέτη Επιπτώσεων , Ανάπτυξη ελκυστικού περιβάλλοντος γιά τις επιχειρήσεις πλήρης Διαβούλευση και Υιοθέτηση από την Κοινωνία της Κοζάνης των προτάσεων.

Ελλη Γκόρα

Πολιτικός Μηχανικός

Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος

Εκπρόσωπος για το τεχνικό πρόγραμμα του Συνδυασμού ” ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΟΖΑΝΗΣ ‘” του Κυριάκου Μιχαηλίδη .

4 σχόλια στο άρθρο “Ο Συνδυασμός “Μετάβαση για τον Δήμο Κοζάνης” είναι ριζικά αντίθετος με το ΣΒΑΚ του Δήμου Κοζάνης – Τι προτείνει η παράταξη

  1. Πολύ σωστά τα λέτε! Δεν θέλουμε να καταργηθούν , οι λίγες θέσεις στάθμευσης που υπάρχουν. Χρειαζόμαστε κ άλλες. ΜΠΡΆΒΟ στο συνδυασμό ΜΕΤΆΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΉΜΟ ΚΟΖΆΝΗΣ!

  2. Μαριαρένα Μπαλαμούτι

    - Edit

    Απαντήστε

    ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΠΑΕΙ ΣΥΝΝΕΦΟ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΟ ΔΕΞΙΑ
    -Την δημιουργία δρόμου με 4 λωρίδες και νησίδα από Κοζάνη μέχρι το Αεροδρόμιο.

    – Την δημιουργία πεζοδρόμου από Κοζάνη μέχρι τα ΤΕΙ , δίπλα από τον υπάρχοντα δρόμο.

  3. ΕΚΛΟΓΕΣ, ΣΒΑΚ, ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ, ΣΒΑΚ, PARKING, ΣΒΑΚ, ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑ, ΕΜΜΟΝΗ, ΣΒΑΚ, ΜΟΝΟΜΕΡΕΙΑ, ΣΒΑΚ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΣΒΑΚ, ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ, ΣΒΑΚ, ΕΚΛΟΓΕΣ, ΠΑΡΚΙΝΓΚ, ΜΟΝΟΤΟΝΙΑ, ΠΛΗΞΗ, ΣΒΑΚ, ΒΑΡΕΜΑΡΑ, ΣΒΑΚ, ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ…. ΕΛΕΟΣ….ΕΚΛΟΓΕΣ.
    Επειδή εκτός από μελετητής του Σ.Β.Α.Κ. στην πόλη της Κοζάνης, τυγχάνω και πολίτης της, με όλες τις αγωνίες που έχετε και εσείς, για το μέλλον των τριών παιδιών μου αλλά και όλων των παιδιών μας, το μέλλον της περιοχής, το μέλλον της πόλης, το μέλλον της χώρας,…, πραγματικά αναρωτιέμαι αλλά και εντόνως ενίσταμαι με όλα αυτά που ακούω από μερίδα των συμπολιτών μου. Αντί να ακούω εναλλακτικές για το μέλλον μας, προτάσεις, σχέδια, προοπτικές, βλέψεις, φιλοδοξίες, όνειρα, ελπίδες,….. ακούω γκρίνια, πεσιμισμό, φαγωμάρα, μιζέρια, άρνηση,….
    Κοιτάξτε να δείτε φίλοι συμπολίτες: Είναι εύκολο να γκρινιάζεις για τα πάντα γύρω σου αλλά είναι δύσκολο να προσπαθείς να προτείνεις λύσεις. Το Σ.Β.Α.Κ. που αφορά την πόλη μας αποτυπώνει την όποια φαντασία της μελετητικής ομάδας αλλά και όλων των εμπλεκομένων για την Κοζάνη του μέλλοντος στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και προφανώς είναι θετικό σε οποιαδήποτε ενδιαφέρουσα παρατήρηση ή βελτίωση. Περιλαμβάνει καλά μελετημένο περιμετρικό οδικό δίκτυο, στοχευόμενους αποκλεισμούς διαμπερών κινήσεων, εκτεταμένα δίκτυα πεζόδρομων / ποδηλατοδρόμων, πλήρεις ενοποιήσεις χώρων ενδιαφέροντος και χιλιάδες άλλα στοιχεία με τα οποία προσπαθεί να εντάξει την πόλη μας στο δίκτυο των βιώσιμων πόλεων του μέλλοντος. Όλα τα παραπάνω για να συμβούν, απαιτούν κοινόχρηστο χώρο ο οποίος θα δεσμευθεί εις βάρος της παρόδιας στάθμευσης. Η μοναδική εναλλακτική που υπάρχει είναι να μη γίνει τίποτα και να μην δεσμευθεί δημόσιος χώρος.
    Για εμένα προσωπικά, η ενασχόλησή μου με το συγκεκριμένο αντικείμενο, αν και οικονομικά μη συμφέρουσα, ήταν άκρως τιμητική, μιας και είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με ανθρώπους θρύλους που γνώριζα από τα φοιτητικά μου χρόνια ως ιδέες αλλά και ονόματα – ήταν επίσης μια μελέτη που αφορούσε το μέλλον της πόλης μου. Από την άλλη όμως, ήταν ταυτόχρονα μια τραυματική εμπειρία, διότι οι επιστήμονες αυτοί και εγώ προσωπικά αντιμετωπιστήκαμε με καχυποψία και άρνηση, σα να θέλαμε να βλάψουμε τον τόπο.
    ΔΥΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
    1. Αναρωτιέμαι τελικά, εάν δεν υπήρχε η πρόταση του ΣΒΑΚ Κοζάνης, ποια θα ήταν η εναλλακτική για την πόλη μας στο μέλλον; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε και άλλες προτάσεις, αν υπάρχουν – ως τώρα δεν ακούσαμε καμιά…
    2. Καθότι δεν τυγχάνω πολιτικός, θα ήθελα να με πείσετε, ότι οι τοποθετήσεις που έγιναν τελευταία είναι άσχετες με το εκλογικό momentum. Θα ήταν εν τέλει ενδιαφέρον να σας ξαναδιαβάσω ανιδιοτελώς μετεκλογικά…..
    ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ:
    https://www.youtube.com/watch?v=8Fj2ARn1WMY
    ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:
    1. ΚΑΝΣΑΣ, Η.Π.Α.
    http://www.marc.org/Regional-Planning/Creating-Sustainable-Places
    2. FORD MOTOR COMPANY
    https://corporate.ford.com/articles/mobility-experience/city-of-tomorrow.html
    3. ΕΛΛΑΔΑ
    https://www.youtube.com/watch?v=IhGyM_A8V6c
    4. ΕΛΛΑΔΑ
    https://www.youtube.com/watch?v=7CGAeiBgemA
    5. ΕΛΛΑΔΑ
    https://www.youtube.com/watch?v=NkwuxEif83w

    Γκούντας Ιωάννης,
    Συγκοινωνιολόγος,
    μέλος ομάδας μελέτης Σ.Β.Α.Κ. Κοζάνης.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.