Πέρασαν τρία χρόνια από την 20η Μαΐου 2015 που δόθηκε επίσημα σε κυκλοφορία ο δρόμος της Δυτικής Εορδαίας. Ο νέος δρόμος συνδέει τη Νότια είσοδο της Πτολεμαΐδας από τον κάθετο άξονα Κοζάνης-Φλώρινας, με τους οικισμούς Αναρράχης-Εμπορίου-Μηλοχωρίου-Φούφα και καταλήγει στη διασταύρωση της οδού προς Βαρυκό Φλώρινας.
Εισαγωγικά πρέπει επίσης να θυμηθούμε ότι στόχευση του νέου δρόμου ήταν (και είναι 😉 να συνδέσει τις περιοχές Αμυνταίου-Εορδαίας μ’ αυτές του δήμου Ορεστίδος, της πόλης και της ΠΕ Καστοριάς, μέσω της σήραγγας της Κλεισούρας. Για να επιτελέσει αυτόν τον σκοπό, κρίνεται απαραίτητο μετά τις νέες χαράξεις-στενωπούς του δρόμου κάτω από την Αναρράχη, να μελετηθεί και χαραχθεί (από χθες) ο κάθετος άξονας τεσσάρων (4) περίπου χιλιομ. πριν την είσοδο της Αναρράχης προς Φούφα, δρόμος αγροτικός-λειτουργικός.
Επειδή η κυκλοφορία του νέου δρόμου είναι μεγάλη και πολυσύχναστη, παρουσιάζει προβλήματα που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους όπως:
-Στην ευθεία έξοδο μέσα από την Πτολεμαΐδα, από την οδό Κων/νου Καραμανλή (πρώην Διοικητηρίου) και πριν την είσοδο στο δρόμο Δυτ. Εορδαίας συναντάς στη μέση του δρόμου έναν περιφραγμένο-περιποιημένο κήπο! Ερώτημα των πολλών περαστικών είναι αν έγιναν και ποιες ενέργειες σε συνεννόηση με τον «ιδιοκτήτη» για να λυθεί το πρόβλημα, γιατί κανένα πρόβλημα δεν είναι άλυτο.
-Οι δυο παράλληλοι με τον δρόμο Δυτ. Εορδαίας αγροτικοί δρόμοι, που ξεκινούν έξω από την Πτολεμαΐδα (μετά την γέφυρα της περιφ. τάφρου) και εξαντλούν κατά μήκος όλα σχεδόν τα αγροτεμάχια του συγκεκριμένου κάμπου τείνουν να «εξαφανιστούν». Νοοτροπία που θυμίζει στους παλαιότερους τη δυσκολία της αρχικής χάραξης αυτού του δρόμου, εξ’ αιτίας της αντίστασης των καταπατητών! Δεν πέρασε ένα Γκρέιτερ να «φωτίσει» (ανοίξει) τους παράλληλους αγροτικούς δρόμους, απ’ όπου υποχρεούνται (Τροχαία …) να κινούνται τα αγροτικά μηχανήματα. Φυσικά και όταν ήταν ανοιχτοί οι αγροτικοί δρόμοι τα τρακτέρ και τα ογκώδη θεριστικά προτιμούσαν την άσφαλτο.
Το συμπέρασμα είναι ανησυχητικό και τα’ αποτελέσματα μπορεί να αποβούν ολέθρια. Επιβατικά, Φορτηγά, Γεωργικά Μηχανήματα παντός τύπου, δίκυκλα, ποδήλατα και πάρα πολλοί ερασιτέχνες δρομείς, καθημερινά συνθέτουν ένα αταίριαστο συνοθύλευμα άκρως επικίνδυνης παρουσίας, κίνησης και μετακινήσεων επί της οδού. Μήπως με τη χρηματοδότηση των έργων αγροτικής οδοποιίας (ενταγμένο στο ΠΑΠ-προϋπολογισμού 1,838 εκ ΕΥΡΩ) είναι ευκαιρία να ξεκινήσουμε, να βελτιώσουμε, να διορθώσουμε;
Καταλήγοντας πιστεύω ακράδαντα ότι ο δρόμος Δυτικής Εορδαίας δεν θα πρέπει επ’ ουδενί να απολέσει την αρχική του στόχευση, τη σύνδεση με την ΠΕ Καστοριάς, μέσω της σήραγγας της Κλεισούρας. Η Περιφερειακή Αρχή Δυτικής Μακεδονίας και οι δήμοι Αμυνταίου, Εορδαίας, Ορεστίδος & Καστοριάς είχαν και έχουν τον λόγο, ας αναλάβουν και την ευθύνη που ανήκει στον καθένα.