Βίντεο: Τοποθέτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κοζάνης Μ. Δημητριάδη στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων



mimis_dimitriadis17

Το παρόν νομοσχέδιο είναι ένα εγχείρημα στην κατεύθυνση που πάντα στοχεύαμε και αφορά τον πυρήνα του πολιτικού μας αφηγήματος.
Αυτή εμπεριέχεται σε δύο μεγάλες ενότητες.

Η πρώτη ενότητα αφορά την προστασία των δημοκρατικών δικαιωμάτων και, άρα, των δικαιωμάτων του κόσμου της εργασίας και των κοινωνικών δικαιωμάτων.
Η δεύτερη ενότητα αφορά την προστασία του δημόσιου πλούτου και δημόσιου χώρου, που δεν αφορά όμως το παρόν νομοσχέδιο.
Είμαστε λοιπόν στον κλειστό πυρήνα της προσπάθειάς μας.

Επιδιώκουμε την προστασία των δικαιωμάτων αλλά και την διεύρυνσή τους.
Εχοντας στόχο την βελτίωση κρίσιμων παραμέτρων της καθημερινότητας, της απλήρωτης εργασίας και της κοινωνικής ασφάλισης.

Επίσης, με το παρόν νομοσχέδιο διευθετούνται ζητήματα που σχετίζονται με την κοινωνική ασφάλιση και λύνονται χρόνια προβλήματα των ασφαλισμένων.
Παράλληλα, έχουμε και ένα πλέγμα διατάξεων – η συνάδελφος μου κ. Τζούφη τα ανέφερε με αναλυτικό και άρτιο τρόπο – που διευκολύνουν την πλήρη και την ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας.

Όσον αφορά στην καταπολέμηση αδήλωτης -υποδηλωμένης και απλήρωτης εργασίας, έχουμε ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών κυρίως, στόχευση χρηματοδοτικών εργαλείων στην κατεύθυνση προστασίας εργασιακών δικαιωμάτων και βελτίωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου ώστε να θωρακιστεί όσο το δυνατόν η τήρηση της εργατικής νομοθεσίας.

Για την αδήλωτη- υποδηλωμένη εργασία επιβάλλεται προσωρινή ή και οριστική διακοπή της λειτουργίας της επιχείρησης σε παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας.
Υποχρεώνεται ο εργοδότης να καταχωρεί ηλεκτρονικά στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ την νόμιμη υπερωριακή απασχόληση.

Γίνεται υποχρεωτική η ηλεκτρονική αναγγελία της οικειοθελούς αποχώρησης του εργαζόμενου και η μη τήρηση της εργατικής νομοθεσίας δεν επιτρέπει στον παραβάτη, πρόσβαση στο δημόσιο χρήμα.

Για την απλήρωτη εργασία προβλέπεται η έκδοση διαταγής πληρωμής για οφειλόμενους μισθούς.
Μειώνει το κόστος της δίκης για τους εργαζόμενους.
Προβλέπεται σύντομη εκδίκαση γι’ αυτό το λόγο μέχρι 60 ημέρες.
Προβλέπεται ότι ο άνεργος που θεωρεί τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας ως απόλυση θα μπορεί να λαμβάνει αμέσως επίδομα εργασίας.
Στις βασικές ρυθμίσεις θέλω να αναφέρω, γιατί είναι πάρα πολλές, ένα πάγιο αίτημα του κόσμου των μηχανικών και των δικηγόρων. Καταργείται η υποχρέωσή τους να καταβάλουν ασφαλιστικές εισφορές μόνο λόγω της εγγραφής τους σε ΤΕΕ και δικηγορικούς συλλόγους αντίστοιχα.

Επίσης, επιλύεται ένα σημαντικό ζήτημα, ένα πρόβλημα που στην εργατική νομοθεσία το παρατηρούμε και στο χώρο της ΔΕΗ.
Είναι το ζήτημα της μη ύπαρξης αρμοδιότητας σε καμιά υπηρεσία για την δημιουργία επιτροπών προς τον χαρακτηρισμό εργατικών ατυχημάτων. Αυτό το πρόβλημα με αυτό το νομοσχέδιο λύνεται.

Όσον αφορά τα ζητήματα Αναπηρίας, έχω να πω πως εμπεριέχονται ρυθμίσεις που επηρεάζουν τη συναλλαγή με φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Θέτουν κριτήρια στην παραγωγή προϊόντων και στην παροχή υπηρεσιών από τη σκοπιά των ατόμων με αναπηρία και συμβάλλουν στην πληροφόρηση και δημιουργούν νέες εκπαιδευτικές ενότητες.

Θα ήθελα επίσης να μιλήσω για γιά την ανάγκη μιας πιθανής τροπολογίας, που είναι χρήσιμη που αφορά πάλι την ΔΕΗ και συγκεκριμένα το δικαίωμα στην αποζημίωση απόλυσης.Οπου με τον παλιό ν.4991, απαιτείται νομίζω διευκρίνιση, διότι προέβλεπε συμψηφισμό αυτού του ποσού που έπρεπε να δοθεί λόγω του ότι οι εργαζόμενοι έπαιρναν εφάπαξ, μόνο που το εφάπαξ (από τον εργοδότη) πλέον καταργήθηκε. Άρα είναι αυτονόητο γεγονός, το ότι πρέπει να δίδεται η αποζημίωση της απόλυσης. Πρέπει με κάποιον τρόπο και μάλλον με αντίστιχη τροπολογία (ή εγκύκλιο), να διευκρινιστεί το ακριβές ,για να μην δημιουργείται νομοτεχνικό κενό.

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.