Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε, τη Δευτέρα 21 Αυγούστου στις 20:00μ.μ. στο Λαογραφικό Μουσείο της πόλης, η πρώτη από μια σειρά συναυλιών του παράλληλου φεστιβάλ του Διεθνούς Σεμιναρίου Μουσικής Κοζάνης με τη συμμετοχή των καθηγητών του σεμιναρίου. Ο Νικολός Δημόπουλος, Α΄ κορυφαίος φλαουτίστας της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, με ιδιαίτερη δισκογραφική και συναυλιακή δραστηριότητα και ιδρυτικό μέλος του ΔΣΜΚ και ο Δημήτρης Δημόπουλος, σολίστ πιάνου με δισκογραφική παρουσία σε παραγωγές γνωστών εταιριών του εξωτερικού και συναυλιακή δραστηριότητα σε διεθνές επίπεδο, ερμήνευσαν ένα πρόγραμμα μουσικής δωματίου με τα έργα:
J. S. Bach: Σονάτα σε σι ελάσσονα, BWV 1030
C. Reinecke: Σονάτα “Undine”, έργο 167
Fr. Kuhlau: Introduction and Rondo, έργο 98a
Ph. Gaubert: Nocturne and Allegro Scherzando
B. Bartók: Suite paysane hongroise
Οι βραδινές συναυλίες του παράλληλου Φεστιβάλ είναι ανοικτές στο μουσικόφιλο κοινό της πόλης. Το ΔΣΜΚ υπόσχεται στους πολίτες της πόλης ένα πλούσιο μουσικό τοπίο και τους ευχαριστεί για την μέχρι τώρα συγκινητική συμμετοχή τους.
Τρίτη 22 Αυγούστου
Συνεχίζονται οι εργασίες και οι εκδηλώσεις του Διεθνούς Σεμιναρίου Μουσικής Κοζάνης (ΔΣΜΚ). Μετά το τέλος του πρωινού εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθητών, θα πραγματοποιηθεί στις 5:00 μ.μ., στο Ωδείο Δημήτρη Δημόπουλου, η δεύτερη στη σειρά διάλεξη του ΔΣΜΚ, με προσκεκλημένη εισηγήτρια τη σολίστ πιάνου, βραβευμένη συνθέτιδα και φοιτήτρια στο ΑΠΘ, Αθανασία Κοντού και τίτλο «Οι Ἀχορρίψεις του Ιάννη Ξενάκη». Η μουσική του Έλληνα συνθέτη και αρχιτέκτονα Ιάννη Ξενάκη (1922-2001) είναι στενά συνδεδεμένη με τις θετικές επιστήμες και ιδιαίτερα με τα Μαθηματικά. Οι Ἀχορρίψεις (1958) είναι από τα πρώτα έργα της λεγόμενης «στοχαστικής μουσικής» του Ξενάκη, μια σύνθεση που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της αλγοριθμικής και ηλεκτρονικής μουσικής. Η οργάνωση στο επίπεδο του χρόνου, της ενορχήστρωσης, αλλά και κάποιες μουσικές παράμετροι διέπονται από στοχαστικούς νόμους της Θεωρίας Πιθανοτήτων. Αξιοπρόσεκτος είναι ο τρόπος με τον οποίο ο συνθέτης παρεμβαίνει στον αλγόριθμο με ελεύθερες επιλογές για να διαμορφώσει τη μουσική κατά βούληση.
H συναυλία της βραδιάς ξεκινά στις 8:00 μ.μ στο Λαογραφικό Μουσείο με το Ensemble
Boquhan και το ακόλουθο πρόγραμμα:
J. S. Bach: Τρίο Σονάτα από τη Μουσική Προσφορά, BWV 1079
Μ. Bonis: Σουίτα
A. Berg: Σονάτα για πιάνο, έργο 1
D. Shostakovich: 5 κομμάτια
N. Rota: Τρίο
Το Ensemble Boquhan αποτελούν οι καθηγητές Fiona Mancey-Jones, φλάουτο, Valerie Pearson, βιολί και Παναγιώτης Δημόπουλος, πιάνο.
Οι βραδινές συναυλίες του παράλληλου Φεστιβάλ είναι ανοικτές για το κοινό με γενική είσοδο € 5 και για ανέργους, μαθητές, πολύτεκνους € 1. Αποκτήστε την κάρτα διαρκείας με € 20. Για τους μαθητές του ΔΣΜΚ, η είσοδος είναι ελεύθερη.
Ακολουθεί σύντομη παρουσίαση της εισηγήτριας Αθανασίας Κοντού και των καθηγητών Fiona Mancey-Jones, φλάουτο, Valerie Pearson, βιολί και Παναγιώτη Δημόπουλου, πιάνο.
Αθανασία Κοντού, πιάνο, σύνθεση
Η Αθανασία Κοντού γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1995. Ξεκίνησε τις μουσικές τις σπουδές σε ηλικία 8 ετών στο Ωδείο Δημήτρη Δημόπουλου, μελετώντας πιάνο με την Ευθυμία Τσίουρα, και από το 2012 με τον Δημήτρη Δημόπουλο. Είναι αριστούχος διπλωματούχος πιάνου, και αριστούχος πτυχιούχος Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας.
Τα τελευταία τρία χρόνια σπούδασε σύνθεση με τον Δρ. Παναγιώτη Δημόπουλο. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Αθήνα, στο Λονδίνο, στην Βασιλεία (Ελβετία) και το Γκρατς (Αυστρία), ενώ πρόσφατα δόθηκε η πρεμιέρα του πρώτου της ορχηστρικού έργου από την Συμφωνική Ορχήστρα της Αμβέρσας, στo Königin-Elizabeth-Saal στην Αμβέρσα. Τον Σεπτέμβριο, θα μετακομίσει στο Μάντσεστερ, όπου θα σπουδάσει σύνθεση σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Royal Northern College of Music με τον Adam Gorb.
Ταυτόχρονα, είναι τελειόφοιτη φοιτήτρια του Τμήματος Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η Αθανασία είναι μαθήτρια του Διεθνούς Σεμιναρίου Μουσικής της Κοζάνης από το 2012, όπου έχει σπουδάσει με τους: Διονύση Μαλλούχο, Murray McLachlan, Παναγιώτη Δημόπουλο, Valerie Pearson και Philip Bartai.
Fiona Mancey – Jones, φλαουτίστα
H Fiona Mancey-Jones σπούδασε μουσική στο Dartington College of Arts, το Lisbon School of Music, το Oxford Summer School, το Maastricht Conservatorium, και στο Malmö της Σουηδίας, όπου έλαβε διάκριση για την ερμηνεία στο φλάουτο. Μεταξύ των δασκάλων της είναι οι Anthony Pringsheim, Wissam Boustany, Peter Lloyd, Janet Way, Clive Conway, Anders Ljungar-Chapelon and Peters Ricjks.
Τα τελευταία 15 χρόνια, η Fiona συνδυάζει την καριέρα της ερμηνείας με εκείνη της διδασκαλίας ταξιδεύοντας ανά την Αγγλία, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Υπήρξε υπεύθυνη για την ίδρυση και οργάνωση του πρώτου τμήματος οργανικής μουσικής στη Βρετανική Σχολή του Abu Dhabi, δίδαξε στην Τουρκία, την Ελλάδα, την Ολλανδία, τη Δανία και την Ινδία. Διδάσκει φλάουτο, σύνολα φλάουτου και πνευστών, και μουσική δωματίου στο Yorkshire Young Musicians (Hull), ενώ έχει μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία ενηλίκων, αλλά και παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Έχει εμφανιστεί στο Worcester Three Choirs Festival, στο Eaton Hall του Δούκα του Westminster, στο Πριγκιπικό Ανάκτορο στο Abu Dhabi, στο Mellerstain House, στο Chester Town Hall, και στο Castle Howard.
Valerie Pearson, βιολονίστα, συνθέτιδα
Η Valerie Pearson συνθέτει μουσική, παίζει βιολί και αυτοσχεδιάζει. Έλαβε το βραβείο ερμηνείας Michael Tippett σε νεαρή ηλικία και εισήχθη στο προπτυχιακό τμήμα του King’s College του Λονδίνου, όπου σπούδασε σύνθεση με τον Sir Harrison Birtwistle και τον Robert Keeley, και βιολί με την Diana Cummings στη Βασιλική Ακαδημία. Αφού δίδαξε για ένα διάστημα στο Εθνικό Ωδείο Edward Said στην Παλαιστίνη, η Valerie επέστρεψε στο ΗΒ, όπου έλαβε το βραβείο Nonhebel (York) και υποτροφία από το Συμβούλιο Ερευνών στις Τέχνες και τις Ανθρωπιστικές Σπουδές (AHRC) για διδακτορικές σπουδές στη σύνθεση.
Η Valerie έχει προκριθεί από τη Society for the Promotion of New Music και έργα της έχουν ερμηνευτεί από διάφορα σύνολα: Goldberg String Ensemble (York), Maraissiene Consort (Cheltenham Festival), Orkest de Ereprijs (Ολλανδία), Ensemble 360, I Maestri Orchestra, Joseph Houston and Rohan de Saram. Αυτή την εποχή, συνθέτει ένα έργο που θα ερμηνευτεί από το Bingham String Quartet στο πλαίσιο της επετειακής συναυλίας για τα 70χρονα της βρετανίδας συνθέτιδας Nicola LeFanu.
Η Valerie είναι ιδιαίτερα ευέλικτη ως βιολονίστα. Υπήρξε κοντσερτίνο και σολίστ στο Extraodrinaire Ensemble του Λονδίνου και έχει συνεργαστεί με πολλά σύνολα νέας μουσικής. Έχει ερμηνεύσει περισσότερα από 40 σύγχρονα έργα, μεταξύ των οποίων το Τρίο για κόρνο, βιολί και πιάνο του Ligeti. Είναι μέλος του Ensemble Boquhan που θα περιοδεύσει στο ΗΒ φέτος το καλοκαίρι.
Η Valerie ασχολείται και με τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, αντλώντας την έμπνευσή της από τη συνεργασία της με τον George Lewis. Το ντουέτο της Falco Subbuteo κυκλοφόρησε από το UbuWeb, το Clinical Archives και το Free Music Archive, και μεταδόθηκε από το τρίτο πρόγραμμα του BBC και από τον σταθμό WFMU της Αμερικής.
Παναγιώτης Δημόπουλος, πιανίστας, συνθέτης
Ο Παναγιώτης Δημόπουλος γεννήθηκε το 1977 σε μια μουσική οικογένεια. Σπούδασε στο Ηνωμένο Βασίλειο με υποτροφίες από την Επιτροπή Φοιτητικών Βραβείων της Σκωτίας, το Βασιλικό Κολλέγιο του Manchester, το Κολλέγιο Robinson του Πανεπιστημίου του Cambridge και του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, και απέκτησε τον διδακτορικό τίτλο στη μουσική σύνθεση από το Πανεπιστήμιο του York. Ανάμεσα στους πολλούς καθηγητές του ξεχωρίζει τον πιανίστα Murray McLachlan και τον συνθέτη Tony Gilbert ως τις πιο μακροχρόνιες και σημαντικές επιρροές.
Η εργογραφία του περιλαμβάνει πάνω από 50 αυθεντικές συνθέσεις οι περισσότερες από τις οποίες έχουν παρουσιαστεί διεθνώς. Τα κύρια δημιουργικά ενδιαφέροντα του συνθέτη είναι τα εναλλακτικά τονικά συστήματα, ο ελεύθερος αυτοσχεδιασμός, η σημειογραφία, η αυτόματη γραφή και η μικροπολυφωνία. Ως πιανίστας έχει εκδώσει 6 σόλο ηχογραφήσεις (Divine Arts, Dunelm, Tutl, Prima Facie, Sheva) που έτυχαν εξαιρετικών κριτικών (Gramophone, International Record Review, Jazz&Τζαζ κ.λ.π.). Γράφει και συντάσσει κείμενα για τη μουσική (Contemporary Music Review. Library of Social Sciences κ.ά.).
Ο Π. Δημόπουλος δίδαξε για δύο χρόνια στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, ενώ από το 2009 διδάσκει μουσική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Σεμιναρίου Μουσικής της Κοζάνης τα έτη 2012-2014. Στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με τις λέξεις, τις εικόνες, την ιστορία και την τοπική πολιτική.