Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας της 19ης Ιουνίου 2017 συζητήθηκε η επερώτηση του συνδυασμού του Γιώργου Δακή για τα νέα διόδια της Εγνατίας.
Ο Γιώργος Δακής κατέθεσε πρόταση ανάκλησης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Τσακαλώτου – Σπίρτζη της 29ης Μαΐου 2017, που αιφνίδια, επιβάλλει νέα διόδια στην Εγνατία οδό.
Δυστυχώς ο κ. Καρυπίδης και ο συνδυασμός του, ευθυγραμμιζόμενοι πλήρως με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, καταψήφισαν την πρόταση κατάργησης των νέων διοδίων στην Εγνατία, που επιβαρύνει υπέρμετρα τους Δυτικομακεδόνες, αρνούμενοι ταυτόχρονα την συζήτηση του θέματος καθώς δεν είχαν επιχειρήματα.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο με ομόφωνη απόφασή του της 31ης Ιανουαρίου 2017 ζητούσε την κατάργηση των νέων διοδίων και εξουσιοδότησε τον Περιφερειάρχη να
προβεί σε όλες τις νόμιμες ενέργειες στα Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών-Μεταφορών.
Και αντί να υπάρξει ανταπόκριση, ή έστω απάντηση, στο αίτημα του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας, επιβάλλονται επιπλέον νέα διόδια.
Αλήθεια, ο κ. Καρυπίδης μετέφερε στην Κυβερνηση Τσίπρα – Καμμένου την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου? Και ποια ήταν η απάντηση τους;
Γιατί, αν τον ενημέρωσαν ότι δεν πρόκειται να ματαιωθεί η λειτουργία των ανακοινωθέντων αλλά ότι προγραμματίζεται η επιβολή και νέων, τότε παρέβη την εντολή που έλαβε και το απέκρυψε τόσο από το Περιφερειακό Συμβούλιο όσο και από τους πολίτες της Δυτικής Μακεδονίας.
Αν όμως δεν ενημερώθηκε και η απόφαση ήταν εν κρυπτώ, τότε προκύπτει θέμα αξιοπιστίας του Περιφερειάρχη και εμπαιγμόύ του από τους Υπουργούς με ταυτόχρονη απαξίωση του θεσμικού του ρόλου.
Γεγονός αναμφισβήτητο είναι πως η απόφαση επιβολής νέων διοδίων στην Εγνατία αποτελεί πλήγμα για την Δυτική Μακεδονία και απαξίωση της προηγούμενης σχετικής απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου κατά της επιβολής νέων διοδίων, που στραγγαλίζουν την οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα των Δυτικομακεδόνων.
Γιώργος Κ. Δακής
Επικεφαλής του Συνδυασμού
Συμμαχία των Πολιτών για τη Δυτική Μακεδονία
Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης: «Ότι δεσμευτήκαμε γίνονται πράξη. Και τα καλύτερα …έρχονται!»
Ιδιαίτερη έκπληξη μας προκαλεί το ερώτημα του κ. Δακή περί αξιοπιστίας του Περιφερειάρχη για τους χειρισμούς του, ως προς το θέμα των διοδίων της Εγνατίας Οδού. Σε ένα φλέγον ζήτημα που οι πρωτοβουλίες και οι ενέργειες του Θ. Καρυπίδη βρήκαν ανταπόκριση από όλους τους Περιφερειάρχες της Βόρειας Ελλάδας, από τους Δημάρχους των περιοχών που διέρχεται η Εγνατία αλλά και από τον ίδιο τον Υπουργό κ. Σπίρτζη.
Έτσι, μετά τις τελευταίες θετικές εξελίξεις για το θέμα, θα θέλαμε να θέσουμε στον κ. Δακή δύο ερωτήματα:
1) Συμφωνεί ή διαφωνεί με την ομόφωνη πρόταση των Περιφερειαρχών και Δημάρχων της Β. Ελλάδας για τα διόδια, και
2) Σε ποιο σημείο η πρόταση των Περιφερειαρχών έρχεται σε ουσιαστική αντίθεση με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας;
Η ομόφωνη πρόταση των Περιφερειαρχών και Δημάρχων, έγινε πλήρης αποδεκτή από τον Υπουργό κ. Σπίρτζη, ο οποίος δήλωσε σχετικά «οι απόψεις μας συμπίπτουν και για το πώς πρέπει να διαμορφωθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων, αλλά και για την ειδική μέριμνα που πρέπει να ληφθεί για τους μόνιμους κατοίκους και τις ειδικές κοινωνικές ομάδες. Η Εγνατία Οδός πρέπει να παίξει ένα σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο, προκειμένου να πάμε σε μια άλλη λογική από αυτή που είχε επικρατήσει από τις δανειακές υποχρεώσεις της χώρας».
Να αναφέρουμε στο σημείο αυτό την ομόφωνη πρόταση των Περιφερειαρχών:
1.Να εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο μέλλον.
2.Να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης.
3.Για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις να μην υπάρχει χρέωση.
4.Σε Περιφερειακές Ενότητες όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
5. Να θεσπιστεί ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας Οδού.
6. Να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου.
Να ρωτήσουμε επίσης, και κάτι ακόμη τον κ. Δακή. Συμφωνεί με την ΚΥΑ που υπέγραψαν ο πρώην υπ. Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης και Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, (ΦΕΚ τεύχος δεύτερο, Αρ. Φύλλου 3086, 17 Νοεμβρίου 2014) της προηγούμενης συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ–ΝΔ, που προέβλεπε την κατασκευή και λειτουργία 18 νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία, 14 στον οριζόντιο άξονα και 4 σε βασικούς καθέτους, εκ των οποίων οι 4 θα λειτουργούσαν στη Δυτική Μακεδονία;
Η ξεκάθαρη τοποθέτηση του κ. Υπουργού στους Περιφερειάρχες είναι ότι ταυτίζεται πλήρως με την πρότασή τους και πως δεν πρόκειται να λειτουργήσει κανένας επιπλέον σταθμός διοδίων μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος. Άρα δεν υπάρχει καμμία επιβολή νέων διοδίων και καμμία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση στους Δυτικομακεδόνες.
Ότι δεσμεύτηκε η Περιφερειακή Αρχή γίνεται πράξη. Και τα καλύτερα έρχονται…. Είναι καιρός ο κ. Δακής και η παράταξή του να αποδεχθούν την πραγματικότητα.