Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας
Κύριε Υπουργέ,
Με το Νόμο 4172/2013 και συγκεκριμένα με το άρθρο 81 του νόμου, καταργήθηκαν οι θέσεις Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Δημοτική Αστυνομία. Οι υπάλληλοι που κατείχαν αυτές τις θέσεις τέθηκαν σε διαθεσιμότητα κι εν συνεχεία σε καθεστώς κινητικότητας.
Η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας λειτούργησε σε επιταγή των μνημονιακών υποσχέσεων της προηγούμενης κυβέρνησης προς την τρόικα, θυσιάζοντας δημοσίους υπαλλήλους προκειμένου να καλυφθεί ο αριθμός των απολύσεων που επέβαλλαν οι εκπρόσωποι της τρόικα. Από τον Μάιο του 2014 οι τελευταίοι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί ανέλαβαν τις θέσεις τους, που προέκυψαν από την κινητικότητα, φοβούμενοι ενδεχόμενη απόλυση τους. Ορισμένοι εξ αυτών μετετάχθησαν στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και συγκεκριμένα σε Σωφρονιστικά Ιδρύματα ανά την επικράτεια.
Ειδικά οι υπάλληλοι που ανέλαβαν καθήκοντα στα Σωφρονιστικά Ιδρύματα, είχαν ελάχιστη εκπαίδευση, χρησιμοποιήθηκαν σε περιβάλλον υψηλού κινδύνου κι έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά με επικίνδυνες καταστάσεις.
Οι τελευταίες κινήσεις από την πλευρά της Κυβερνήσεως σχετικά με την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας ακολουθούν την θετική κατεύθυνση. Στους πρώην Δημοτικούς Αστυνομικούς που ανέλαβαν καθήκοντα στη Ελληνική Αστυνομία καθώς και στους μη τοποθετημένους, δόθηκε το δικαίωμα της εθελοντικής επιστροφής τους. Όμως, το δικαίωμα της εθελοντικής επιστροφής στην υπηρεσία θα πρέπει να επεκταθεί και στους πρώην Δημοτικούς Αστυνομικούς που υπηρετούν στα Καταστήματα Κράτησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Ερωτάσθε:
i. Θα δοθεί το δικαίωμα στους υπαλλήλους της Δημοτικής Αστυνομίας που μετετάχθησαν στα Καταστήματα Κράτησης να επιστρέψουν στην ανασυσταθείσα Δημοτική Αστυνομία σε εθελοντική βάση, όπως συνέβη με τους συναδέλφους τους που μετετάχθησαν στην ΕΛ.ΑΣ. και σε άλλες υπηρεσίες;
Εκκαθάριση οφειλομένων του ΕΟΠΥΥ προς τους συμβεβλημένους Ιατρούς
Κύριε Υπουργέ,
Με το Νόμο 3918/2011 ιδρύθηκε ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), ο οποίος εκκίνησε τη λειτουργία του την 1η Ιανουαρίου 2012. Έπειτα από την έναρξη λειτουργίας του και την μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων σε αυτόν, αναζήτησε Ιατρούς για συνεργασία με τους οποίους υπέγραψε συμφωνητικά και δεν προέβη σε συνολική σύμβαση.
Σε κάθε συμβεβλημένο ιατρό εγκρίθηκε ένα πλαφόν διακοσίων (200) επισκέψεων ασθενών ανά μήνα, οι οποίες τιμολογήθηκαν προς δέκα ευρώ (10€) έκαστη. Παρά ταύτα δεν ακολουθήθηκε η ίδια αντιμετώπιση προς τα Ιατρικά Διαγνωστικά Εργαστήρια, τις Κλινικές ή τους συμβεβλημένους Φυσιοθεραπευτές και σε αυτές τις κατηγορίες δεν εφαρμόστηκε πλαφόν. Δίχως να αναφέρεται στα συμφωνητικά των Ιατρών, ο Οργανισμός παρακρατούσε από την αρχή της λειτουργίας του ένα ποσοστό 10% του καταβαλλόμενου ποσού, με την αιτιολογία της παρακράτησης για λόγους προσωρινής εκκαθάρισης. Δηλαδή, στις 200 επισκέψεις δεχόταν να αποζημιώσει τις 180, ενώ όταν προσωρινά είχε αυξήσει το πλαφόν στις 300 και μετέπειτα στις 400 επισκέψεις ανά ιατρό ανά μήνα, εξακολούθησε να μην προχωρά στην εκκαθάριση και να παρακρατά το ίδιο ποσοστό του 10% ως προσωρινή εκκαθάριση. Την ώρα που οι συμβεβλημένοι Ιατροί τιμολογούσαν τις πραγματοποιηθείσες επισκέψεις ασθενών, ο Οργανισμός δεν προχωρούσε στην εκκαθάριση των αμοιβών.
Παράλληλα, εξαιτίας της μνημονιακής πολιτικής και δίχως προειδοποίηση, προχώρησε λόγω κλειστών προϋπολογισμών σε διαδικασίες clawback και rebate προς τους υπολοίπους παρόχους υπηρεσιών υγείας, με αποτέλεσμα να εργάζονται για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ για 12 μήνες και ουσιαστικά να λαμβάνουν αμοιβή για 8 ή 9 μήνες μόνο. Τονίζεται ότι οι υποβαλλόμενες πράξεις των Ιατρών, Μικροβιολόγων, Φυσιοθεραπευτών κ.ά. πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά και η εκκαθάρισή τους γίνεται ηλεκτρονικά επίσης από το σύστημα του Οργανισμού.
Δυστυχώς, η παρακράτηση του ανωτέρω ποσοστού (10%) εξακολουθεί να γίνεται από την πρώτη στιγμή και για τα τελευταία τρία χρόνια. Το ακαθάριστο ποσό ανά ιατρό για τις επισκέψεις ανέρχεται στις 8.000€ σε πλείστες περιπτώσεις, σημειώνοντας ότι τα ποσά αυτά έχουν ήδη δηλωθεί και φορολογηθεί. Με δεδομένο ότι οι συμβάσεις λήγουν στις 31 Μαρτίου 2015 με δυνατότητα μονομερούς παράτασης τριών μηνών, η κατάσταση αυτή δύναται να οδηγήσει σε σημαντικότατα προβλήματα εξυπηρέτησης των πολιτών μετά από το τέλος Ιουνίου 2015 και, σε ακραία κατάσταση, στην κατάρρευση της Πρωτοβάθμιας Υγείας.
Πρέπει να τονιστεί ότι στην περίοδο αυτή, τα κενά στα Νοσοκομεία είναι τεράστια, δεν πραγματοποιούνται προσλήψεις με συνέπεια τεράστιο έλλειμμα ιατρικού Προσωπικού, όχι μόνο ειδικευμένου αλλά και σε αναμονή για ειδικότητα ενώ τεράστιος αριθμός Ιατρών επιλέγει να εργαστεί στο εξωτερικό. Η κατάσταση αυτή προκαλεί ανυπολόγιστη αιμορραγία στο Ελληνικό Σύστημα Υγείας.
Ερωτάσθε:
i. Πότε θα πραγματοποιηθεί η αναβληθείσα, εδώ και τρία χρόνια, εκκαθάριση των οφειλομένων προς τους Ιατρούς, Μικροβιολόγους κ.ά.;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΧΑΡΙΣΙΟΣ ΚΑΤΑΝΑΣ