Έπειτα από πολλές διαμαρτυρίες μαθητών του 4ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Κοζάνης (και όχι μόνο), με επιστολή τους προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αλλά και στα ΜΜΕ, το Τοπικό Συμβούλιο Νέων Ελλησπόντου Κοζάνης στηρίζει το δίκαιο αίτημα των μαθητών για την μη παρακολούθηση μαθημάτων Γενικής Παιδείας στις ειδικότητες από τους κατόχους Απολυτήριου Λυκείου.
Στο 4ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Κοζάνης φοιτούν πολλοί Νέοι και μέλη του Συμβουλίου, καθώς και πάρα πολλοί κάτοικοι όλων των ηλικιών από την περιοχή του Ελλησπόντου θέλοντας να αποκτήσουν πτυχία ειδικότητας.
Η διαμαρτυρία αφορά μαθητές από όλα τα Λύκεια σε όλη την Ελλάδα και σε πολλά από αυτά οι μαθητές τους έχουν διαμαρτυρηθεί για τον ίδιο λόγο.
Θεωρώντας άδικη πρωτίστως αλλά και ανούσια επίσης την παρακολούθηση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας από ήδη κατόχους Απολυτηρίου Λυκείου και που μάλιστα για τον ίδιο λόγο έχουν διαμαρτυρηθεί και άλλα λύκεια εκτός από της Κοζάνης, σας αποστέλλουμε το παρακάτω κείμενο με το αίτημα και τα ερωτήματα των μαθητών που ήδη έχετε λάβει και από αυτούς.
Ζητώντας έτσι και εμείς με την σειρά μας να γίνει αποδεκτό, αποδεικνύοντας το πραγματικό ενδιαφέρον σας για την δεύτερη ευκαιρία που προσφέρετε σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας και θέσης, αφού στα Λύκεια φοιτούν άνεργοι αλλά και εργαζόμενοι που μπορεί να προέρχονται από κάθε είδους εργασία.
Μόνο έτσι το Έργο σας θα έχει νόημα και θα «πιάσει Τόπο» και μόνο έτσι μπορεί η Παιδεία να αποκτήσει ουσία, δίνοντας στους πολίτες τις ευκαιρίες στην Ζωή και τις αφορμές για Γνώση και παράλληλα και τις πρόσθετες ευκαιρίες για εργασία που μπορεί να προκύψουν.
Υποχρεώνοντας στους μαθητές που ήδη έχουν Απολυτήριο Λυκείου να παρακολουθούν ξανά τα μαθήματα Γενικής Παιδείας χωρίς οι ίδιοι να το επιλέξουν, τους αποστρέφεται από τις ευκαιρίες και γίνονται αποδέκτες από περιττά βάρη που ήδη έχουν «σηκώσει» και προσθέτονται στα τόσα άλλα που μπορεί να έχουν και που όλοι γνωρίζουμε και αντιμετωπίζουμε, μαθητές ή όχι !
Σε κάθε άλλη περίπτωση όχι μόνο άδικη και ανούσια μπορεί να χαρακτηριστεί η απόφαση σας και η εμμονή σας σε αυτή, αλλά και Υποκριτική για τις θέσεις που κατέχετε σε ένα τόσο σημαντικό Υπουργείο, που αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς Πυλώνες της βάσης όπου στηρίζεται μια Κοινωνία σε μια Χώρα και που οι πολίτες κατοικούν σε ένα Κράτος και που το Κράτος αυτό τους σέβεται και τους παρέχει πραγματικές γνώσεις και στόχους !
Το Υπουργείο Παιδείας καλείται να δείξει και να αποδείξει ότι έχει και δίνει προπάντων σωστές κατευθύνσεις και στόχους ουσίας και όχι άσκοπη και ανούσια μόρφωση που δεν προσφέρει τίποτα και χωρίς αποτέλεσμα.
Ακολουθεί η Επιστολή των Μαθητών :
Αξιότιμοι Κύριοι,
σύμφωνα με την Υ.Α. 141641/Γ2, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2470/16-09-2014, Άρθρο 2 Παρ. Β1 : «Οι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου και των ισοτίμων με αυτούς τίτλων σπουδών οι οποίοι εγγράφονται στη Β’ τάξη του ΕΠΑ.Λ., παρακολουθούν όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας προκειμένου να αποκτήσουν μόνο Πτυχίο Ειδικότητας.»
Εφόσον οι μαθητές των πρωινών ΕΠΑ.Λ. σπάνια διαθέτουν απολυτήριο Λυκείου, λόγω του νεαρού της ηλικίας τους, η συγκεκριμένη απόφαση αφορά κυρίως τους μαθητές των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.
Όπως βεβαίως πολύ καλά γνωρίζετε, κάθε κρατικός τίτλος σπουδών αποτελεί πιστοποιητικό γνώσεων για τον κάτοχο του, που τον συνοδεύει σε όλη του τη ζωή, χωρίς να μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν.
Το Απολυτήριο Λυκείου, πιο συγκεκριμένα, (Π.Δ 60/2006 ΦΕΚ 65 τ. Α’ Άρθρο 33) πιστοποιεί την γνώση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας (που η εν λόγω απόφαση αμφισβητεί) και ανοίγει επίσημα εκατοντάδες οδούς για επαγγελματική (και όχι μόνο) σταδιοδρομία.
Ο κάτοχος Απολυτηρίου Λυκείου έχει κριθεί ικανός, πιστοποιήθηκε για τις γνώσεις του στα μαθήματα Γενικής Παιδείας και έχει το δικαίωμα σε κάθε περίπτωση να χρησιμοποιήσει αυτήν την πιστοποίηση για να τεκμηριώσει τις γνώσεις του.
Η πολιτεία πρέπει αυτό να το αναγνωρίσει σε κάθε περίπτωση και όχι επιλεκτικά (Άρθρο 25 του Συντάγματος).
Η αναγκαστική επαναπαρακολούθηση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, υποχρεώνει τον μαθητή σε μια προσπάθεια χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος και κυρίως χωρίς να προκύπτει από την προσπάθεια αυτή κάποιο όφελος !
Θεμελιώδης λίθος της Δημοκρατίας μας είναι η ρητή απαγόρευση της «οποιασδήποτε μορφής εξαναγκαστικής εργασίας» (Άρθρο 22 του Συντάγματος, παράγραφος 4α).
Πως μπορεί να χαρακτηρισθεί η συγκεκριμένη απόφαση, εφ’ όσον εξαναγκάζει αυτή την κατηγορία μαθητών σε πρόσθετη και άσκοπη εργασία, χωρίς να παρέχει είτε κάποιο τίτλο σπουδών, είτε δυνατότητα βελτίωσης του βαθμού, είτε οτιδήποτε άλλο που θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο στον μαθητή στην μετέπειτα πορεία του.
Κύριοι,
οι μαθητές των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. οδηγήθηκαν στα θρανία όχι υποχρεωτικά, αλλά μετά από ώριμη σκέψη.
Οι περισσότεροι από αυτούς παρουσιάζονται στην αίθουσα με τα ρούχα εργασίας, γιατί δεν έχουν την πολυτέλεια του χρόνου.
Αν κάποιοι θεωρούν ότι η φοίτηση στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. είναι εύκολη, τότε προφανώς δεν έχουν συνδυάσει ποτέ σωματική και πνευματική κόπωση, μέσα στην ίδια μέρα.
Και φυσικά παράλληλα συνεχίζουν την ζωή τους, με τα οικογενειακά βάρη, τα οικονομικά προβλήματα, τα προβλήματα εργασίας, σχέσεων, τα πιθανά προβλήματα υγείας κτλ. που αναπόφευκτα χαρακτηρίζουν την ζωή ενός ενήλικα.
Οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων, αξίζουν να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία, γι’ αυτό περιμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας να σεβαστεί τον αγώνα τους και να τους διευκολύνει, δίνοντάς τους κίνητρα και απαλλάσσοντάς τους από περιττές διαδικασίες, όπως πολύ σωστά έχει πράξει κατά το παρελθόν.
Για τους παραπάνω λόγους αιτούμαστε την άμεση ανάκληση της απόφασης αυτής.
Σε περίπτωση που το αίτημά μας δεν γίνει δεκτό, παρακαλούμε να μας απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα με πλήρη και σαφή αιτιολόγηση :
1) Ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο επιμένετε στην ισχύ αυτής της αποφάσεως;
Τι ακριβώς είναι αυτό που προσφέρει στους μαθητές και γενικότερα στην βελτίωση της παιδείας ;
2) Για ποιούς λόγους το Απολυτήριο Λυκείου δεν αρκεί για να πιστοποιήσει τις γνώσεις αυτής της κατηγορίας των μαθητών, στα μαθήματα Γενικής Παιδείας ;
3) Πως δικαιολογείται την άσκοπη καταναγκαστική εργασία των μαθητών αυτών, χωρίς κάποιου είδους ανταμοιβή ;
4) Αν οι νέες επιδόσεις των μαθητών, σε σχολείο με κρατική αναγνώριση όπως τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ., είναι πολύ καλύτερες από αυτές που αναγράφονται στο Απολυτήριο, δεν θα ήταν δίκαιο ο βαθμός του Απολυτηρίου να αναβαθμιστεί ;
(Το Εσπερινό Λύκειο πιστοποιεί με βαθμολογία τις επιπλέον αποκτηθείσες γνώσεις).
Τι θα κάνετε για την αδικία αυτή ;
5) Και ενώ οι υψηλές επιδόσεις του μαθητή στα μαθήματα Γενικής Παιδείας δεν μπορούν να βελτιώσουν τον βαθμό του, οι αντίστοιχα χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα αυτά, μπορούν να τον κάνουν να επαναλάβει την τάξη !
Πως θα διαχειριστείτε αυτήν την αδικία ;
6) Ο μαθητής (κάτοχος Απολυτηρίου) που θα επαναλάβει την τάξη επειδή έμεινε στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, έχει κριθεί ως ικανός από το Λύκειο που έχει εκδώσει το Απολυτήριο και ως μη ικανός από το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ.
Ποια από τις δύο κρίσεις είναι η σωστή ;
Μήπως θα έπρεπε να του αφαιρεθεί το Απολυτήριο και με ποιο σκεπτικό ;
7) Αν οι συγκεκριμένοι μαθητές πρέπει να αποδείξουν τις γνώσεις που απέκτησαν στο Λύκειο ξανά από την αρχή, όλοι οι υπόλοιποι κάτοχοι Απολυτηρίων Λυκείου, πως μπορούν να χρησιμοποιούν το Απολυτήριο τους χωρίς εξετάσεις ;
Τι ορίζει το Σύνταγμα σχετικά με την ισονομία των πολιτών (Άρθρο 4) ;
Παρακαλούμε για την άμεση ανάκληση της εν λόγω απόφασης ή την απάντηση και των επτά ερωτημάτων της αίτησης, με σαφήνεια και πληρότητα, όπως ορίζει ο οδηγός ορθής διοικητικής συμπεριφοράς, και το Σύνταγμα της Ελλάδας (Άρθρο 10 Παρ.3).
Οι μαθητές του 4ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑΛ ΚΟΖΑΝΗΣ