Η Sony ανακοίνωσε πριν από λίγο το PlayStation 4, με το οποίο εγκαινιάζει μια εντελώς νέα και διαφορετική πλατφόρμα gaming από ό,τι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα! Η νέα κονσόλα ξεκίνησε να σχεδιάζεται από το 2008 σε συνεργασία με τους developers για τους developers, αλλά με τον gamer να είναι στο επίκεντρο:
Sony PlayStation 4
Επεξεργαστής AMD “Jaguar” 8-core 64bit x86
Επεξεργαστής γραφικών AMD Radeon GPU 1.84teraflops
Μνήμη RAM 8GB GDDR5 176GB/sec bandwidth
Blu-ray drive 6x (DVD 8x)
Ενσωματωμένος σκληρός δίσκος (αδιευκρίνηστη χωρητικότητα)
Υποδοχές USB 3.0, AUX, HDMI, Analog AV, Digital output
WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth 2.1 + EDR, Ethernet
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του PlayStation 4 είναι φυσικά το νέο τηλεχειριστήριο Dual Shock 4, το οποίο διατηρεί περίπου την ίδια εμφάνιση με το προηγούμενης γενιάς Dual Shock (2 πίσω κουμπιά, δύο αναλογικά sticks, 4 κουμπιά μπροστά κλπ.), αλλά έχει προστεθεί ένα μικρό touchpad στο κέντρο (παρόμοιο με αυτό του PS Vita), το οποίο επιτρέπει στον χρήστη να διαχειρίζεται παιχνίδια και εφαρμογές όπως όταν κρατά στα χέρια του ένα smartphone ή tablet. Επιπλέον, έχει προστεθεί υποδοχή για ακουστικά, ηχείο και μια light bar που αλλάζει χρώμα όταν κρατά το τηλεχειριστήριο διαφορετικός παίκτης. Να σημειωθεί ότι η light bar χρησιμοποιείται για την επικοινωνία του τηλεχειριστηρίου με τη νέα 3D camera Eye του PlayStation 4 έτσι ώστε να γίνεται αναγνώριση κινήσεων, προσώπου, φωνής κλπ. με μεγαλύτερη ακρίβεια από αυτή που προσφέρει το PlayStation Move.
Για το τέλος της αναφοράς μας στο τηλεχειριστήριο αφήσαμε το κουμπί Share, με το πάτημα του οποίου ενεργοποιούνται διάφορες “κοινωνικές” λειτουργίες ανάλογα με το τι κάνει ο χρήστης εκείνη τη στιγμή.
Για παράδειγμα, μπορεί να πατήσει το Share για να δηλώσει στους φίλους του ότι είναι online, να επικοινωνήσει και να παρακολουθήσει το παιχνίδι τους ζωντανά. Σε συνδυασμό με το μόνιμα ανοικτό σύστημα συμπίεσης/αποσυμπίεσης video του PlayStation 4, θα είναι εφικτό να μοιράζεται screenshots ή μικρά video clips μέσω των κοινωνικών δικτύων ή του PlayStation Network τη στιγμή που βρίσκεται μέσα στο παιχνίδι! Σκεφτείτε, λοιπόν, ότι έχετε “κολλήσει” σε ένα σημείο κάποιου παιχνιδιού και άμεσα αποστέλλετε ένα video ή μια εικόνα για να ζητήσετε τη βοήθεια της κοινότητας.
PS button, SHARE button, OPTIONS button
Directional buttons (Up/Down/Left/Right)
Action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square)
R1/L1/R2/L2 button
Left stick / L3 button, Right stick / R3 button, Pad Button
Touch Pad 2 Point Touch Pad, Click Mechanism, Capacitive Type
Αισθητήρας κίνησης 6 διευθύνσεων (3axis γυροσκόπιο, 3axis επιταχυντόμετρο)
Light Bar, δόνηση, ενσωματωμένο ηχείο, υποδοχή ακουστικών, microUSB
Bluetooth 2.1+EDR
Μπαταρία επαναφορτιζόμενη Li-Ion 1000mAh
Διαστάσεις 162 x 52 x 98 mm
Βάρος 210gr
Video Pixel (Maximum) 1280 x 800 pixel x 2
Video Frame Rate 1280×800 pixel @ 60fps
640×400 pixel @ 120fps
320×192 pixel @ 240fps
Video Format RAW, YUV (uncompressed)
Lens Dual Lenses, F value/F2.0 fixed focus
Capture Range 30cm~∞
Field-of-View 85
Microphone 4 Channel Microphone Array
Connection Type PS4 dedicated connector (AUX connector)
Διαστάσεις 186 x 27 x 27 mm
Βάρος 183gr
Άμεσο παιχνίδι και cloud gaming
Στόχος της Sony είναι να μειώσει το χρόνο που χρειάζεται κανείς για να ανοίξει το PS4 και να αρχίσει το παιχνίδι από τη στιγμή που θα καθίσει μπροστά στην τηλεόραση του. Γι’ αυτό το λόγο, με το πάτημα του power button από το τηλεχειριστήριο το PS4 θα μπορεί να μπει αυτόματα σε mode αναμονής (μηδαμινή ενεργειακή κατανάλωση) και ο χρήστης θα μπορεί να συνεχίσει ακριβώς από το σημείο που σταμάτησε όποτε επιθυμεί. Επιπλέον, θα είναι δυνατό να ανοίξει άλλες εφαρμογές (π.χ. web browser) χωρίς να κλείσει το παιχνίδι του.
Οι παραπάνω λειτουργίες υποβοηθώνται από ένα δεύτερο επεξεργαστή που βρίσκεται μέσα στο PS4 και εκτελεί αποκλειστικά background διαδικασίες, όπως downloading και εγκατάσταση των διάφορων updates όταν η κονσόλα βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής ή ακόμη και όταν παίζεται ένα παιχνίδι.
Σε ό,τι αφορά το cloud gaming εδώ έρχεται η υπηρεσία Gaikai (εξαγοράστηκε πέρυσι από τη Sony) η οποία θα προσφέρει στον gamer τη δυνατότητα να παίζει οτιδήποτε επιθυμεί άμεσα χωρίς να περιμένει να ολοκληρωθεί το download, με τους τίτλους να είναι όλοι διαθέσιμοι δωρεάν για δοκιμή. Ακόμη, η υπηρεσία Gaikai θα προσφέρει μετέπειτα και όλα τα παιχνίδια από τα PS1, PS2 και PS3, αφού (δυστυχώς) το PS4 δεν θα υποστηρίζει τους τίτλους των παλαιότερων κονσολών. Πάντως, θα δέχεται κανονικά τα μεταχειρισμένα παιχνίδια (ευτυχώς).
Remote Play
Η λειτουργία Remote Play θα επιτρέπει στον χρήστη να συνεχίσει το παιχνίδι του στο PS Vita και τούμπαλιν ή να χρησιμοποιήσει τη φορητή παιχνιδοκονσόλα ως δευτερεύουσα οθόνη. Να σημειωθεί ότι το PS Vita θα υποστηρίζει όλους τους τίτλους του PS4, ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε και την εφαρμογή PlayStation App για iOS και Android συσκευές για τον ίδιο λόγο.
Περιβάλλον
Το περιβάλλον του PS4 έχει επανασχεδιαστεί στη λογική του PlayStation Network, με μπάρα ειδοποιήσεων στην κορυφή της οθόνης και μεγάλο βάρος στις λειτουργίες διαμοιρασμού (sharing) και το social gaming, έτσι ώστε όλα να βρίσκονται ένα κλικ μακριά.
Παιχνίδια
Όπως είναι λογικό, ένα μεγάλο μέρος της εκδήλωσης αφιερώθηκε στα παιχνίδια και ανακοινώθηκαν τα Knack, Killzone: Shadow Fall, Drive Club, inFamous: Second Son, The Witness και Deep Down, ενώ οι Square Enix και Capcom βρήκαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις νέες gaming engines για το PS4 (Luminous και Panta Rhei αντίστοιχα). Επίσης, η Blizzard ανακοίνωσε ότι το Diablo III θα κυκλοφορήσει για το PS4 (ιστορική στιγμή για ένα κατ’ εξοχήν PC game να μεταφέρεται σε παιχνιδοκονσόλα), ενώ παρουσιάστηκαν νέα trailers για τα Destiny (Activision) και Watch Dogs που επίσης θα υποστηρίζονται από το PS4. Και κάτι ακόμα: η Square Enix ανακοίνωσε ότι θα…ανακοινώσει νέο Final Fantasy στην E3 2013! Συνολικά, περισσότεροι από 150 developers θα συνεργαστούν με τη Sony για να φέρουν παιχνίδια για το PS4, με τα μεγαλύτερα ονόματα της βιομηχανίας gaming να συμπεριλαμβάνονται σε αυτούς.
Η 2ωρη παρουσίαση της Sony είχε τα πάντα και τίποτα, αφού δεν μας έδειξαν την κονσόλα! Πάντως, ο Shuhei Yoshida σε δήλωση του στην ιστοσελίδα Polygon άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να τη δούμε στην E3 2013 τον Ιούνιο. Η κυκλοφορία του PlayStation 4 αναμένεται στα τέλη Δεκεμβρίου 2013 (Ευρώπη μάλλον αρχές 2014), χωρίς να έχει ανακοινωθεί η τιμή του. Το σίγουρο είναι ότι θα μας απασχολήσει έντονα τους επόμενους μήνες και περιμένουμε με τεράστιο ενδιαφέρον την απάντηση της Microsoft…
techgear.gr