«Η άρνηση του Υπουργείου Παιδείας στο τρέχον σχολικό έτος να διορίσει καθηγητές ή να προσλάβει αναπληρωτές, ακόμα και σε βασικά εξεταζόμενα μαθήματα, έχει οδηγήσει πολλά σχολεία σε κατάσταση αδιεξόδου με ελλιπές ωρολόγιο πρόγραμμα και πολλές χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές μας».
Τα παραπάνω καταγγέλλει η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Εορδαίας σε ανακοίνωσή της, με αφορμή την έλλειψη ξενόγλωσσων καθηγητών στα σχολεία, επισημαίνοντας ότι η έλλειψη καθηγητών Γερμανικής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η απόλυτη απουσία τους στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην περιοχή της Εορδαίας είναι ένα σοβαρότατο πρόβλημα που πρέπει να λυθεί άμεσα με διορισμούς αναπληρωτών ή ωρομισθίων.
Στην ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Εορδαίας επισημαίνει ακόμη τα ακόλουθα:
Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει την Διεύθυνση Β/θμιας και το ΠΥΣΔΕ σε μια σειρά αποφάσεις μετακίνησης συναδέλφων για να λυθεί το πρόβλημα «εκ των ενόντων». Η όλη υπόθεση εγκυμονεί κινδύνους και αναστάτωσης σχολείων χωρίς λόγο και αδικιών συναδέλφων και ταλαιπωρίας και επιπλέον εξόδων σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες το ΔΣ της ΕΛΜΕ Εορδαίας, ζητά :
Α). Πλήρη διαφάνεια σχετικά με τα μειωμένα ωράρια σε όλες τις συναφείς ειδικότητες, σε όλα τα σχολεία ανά περιοχή μετακίνησης.
Β). Τήρηση όλων των διατάξεων σε σχέση με την αρχαιότητα, την οργανικότητα, τις ομάδες σχολείων τα συγκροτήματα- συστεγαζόμενα, τις πρώτες, δεύτερες ή τρίτες αναθέσεις.
Γ). Σεβασμό των αποφάσεων των Συλλόγων για την κατανομή των μαθημάτων στους καθηγητές-καθηγήτριες έτσι ώστε να μην αναστατώνονται τα σχολεία προϊούσης μάλιστα της χρονιάς. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν μειωμένα ωράρια συναδέλφων με ταυτόχρονες ελλείψεις σε ίδιες ειδικότητες, αλλά εξίσου είναι ανεπίτρεπτο, να γίνονται άνω-κάτω δύο και τρία σχολεία για να προκύψουν δύο ή τρεις ώρες! Όλοι ξέρουμε ότι, κάποιες φορές, είναι αδύνατον να συμπληρώνονται όλες οι ώρες όλων. Το σχολείο δεν είναι λογιστικό γραφείο, αλλά ζωντανός, εκπαιδευτικός οργανισμός με ένα πλήθος ιδιαιτερότητες.
Δ). Εξάντληση κάθε δυνατότητας και συνεχής πίεση στο Υπουργείο για προσλήψεις ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία των συνάδελφων και η υποβολή τους σε πρόσθετα έξοδα μετακίνησης. Οι καθηγητές- καθηγήτριες δεν είναι άνθρωποι-λάστιχα, αλλά απλώς άνθρωποι με οικογένειες, υποχρεώσεις, ανάγκες. Ούτε είναι αυτονόητο ότι έχουν όλοι και όλες αυτοκίνητο ή χρήματα για να μετακινούνται. Ζητάμε, οι συνάδελφοι που καλύπτουν σχολεία της περιφέρειας (και μάλιστα σε 2 ή τρία) πρέπει να τους δοθούν οδοιπορικά.
ΣΤ). Κενά ξενόγλωσσων καθηγητών, στα σχολεία. Κυρίως Αγγλικών, γιατί διατέθηκαν πολλοί συνάδελφοι στην Α/θμια εκπαίδευση, στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Η έλλειψη καθηγητών Γερμανικής στην Δ/θμια και η απόλυτη απουσία τους στην Α/θμια στην περιοχή της Εορδαίας είναι ένα σοβαρότατο πρόβλημα που πρέπει να λυθεί άμεσα με διορισμούς αναπληρωτών ή ωρομισθίων.
Στο μεταξύ παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι φορείς της εκπαίδευσης του Ν. Κοζάνης για την έλλειψη εκπαιδευτικών γερμανικής γλώσσας την περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Επέδωσαν μάλιστα υπόμνημα προκειμένου να διαβιβαστεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, στο οποίο αναφέρουν τα εξής:
«Εμείς οι υπογράφοντες το παρακάτω κείμενο, εκπρόσωποι των φορέων της εκπαίδευσης του νομού Κοζάνης, θέλουμε να εκφράσουμε τη δυσαρέσκεια μας αναφορικά με την κατάσταση που διαμορφώνεται στην περιοχή μας σχετικά με τη διδασκαλία της Γερμανικής γλώσσας.
Αν και έχουμε διανύσει ήδη το πρώτο τρίμηνο των μαθημάτων δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα εκπαιδευτικός Γερμανικής γλώσσας στα Γυμνάσια Περδίκα και Λιβαδερού.
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τα κενά στα δημοτικά σχολεία είναι δεκάδες, με αποκορύφωμα την Εορδαία, όπου σε κανένα δημοτικό σχολείο οι μαθητές και οι μαθήτριες που έχουν επιλέξει τη Γερμανική γλώσσα δε τη διδάσκονται, παρότι οι ανάγκες των σχολείων για εκπαιδευτικό Γερμανικής γλώσσας είναι καταγεγραμμένες εδώ και μήνες από τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης.
Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό η πολιτική ηγεσία της χώρας μας να διασφαλίσει το δικαίωμα των παιδιών μας στην παροχή του αγαθού της δωρεάν εκμάθησης της δεύτερης ξένης γλώσσας που επέλεξαν, ιδιαίτερα στην πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία που ζούμε.
Κύριε Υπουργέ,
με την παρούσα επιστολή διαμαρτυρίας απαιτούμε να ενεργήσετε άμεσα, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων μας.»