Η άνοδος και η πτώση του πανίσχυρου bon viveur του Lifestyle



Το lifestyle στην Ελλάδα «πεθαίνει» επειδή η εποχή άλλαξε, οι ανάγκες των πολιτών αναθεωρήθηκαν και τα περιοδικά δεν έχουν το ίδιο κοινό με εκείνους τους προ πενταετίας αποδέκτες φαντασιώσεων μιας χλιδάτης καθημερινότητας.

Αν και ο «μέντορας» των lifestyle περιοδικών, Αντώνης Λυμπέρης το είχε αντιληφθεί αυτό αλλάζοντας έστω τους τελευταίους μήνες το ύφος των glamourous περιοδικών του, η κρίση στα media αποδείχτηκε υπεράνω όλων, ακόμα και του εκδοτικού κολοσσού του. Η γκρίνια στα υπερπολυτελή γραφεία των εκδόσεων Λυμπέρη στο Κορωπί είχε αρχίσει το τελευταίο διάστημα να κατατρώει κάθε απόθεμα δημιουργικότητας σε εργαζομένους και διευθυντές του ομίλου ακόμα και στον ίδιο τον κ. Λυμπέρη. Καθώς φάνηκε «το πάθος για δουλειά», φράση που χρησιμοποιούσε συχνά ο Αντώνης Λυμπέρης για να υπενθυμίζει στον κύκλο του και στον εαυτό του από πού ξεκίνησε, δεν ήταν αρκετό για τις εκδόσεις που έπειτα από 32 χρόνια αποτελούν παρελθόν.

Ο νεαρός από την πλατειά Βικτωρίας που λάτρευε τη φωτογραφία και το surf και εξέδωσε σχεδόν για την «πλάκα» του το πρώτο περιοδικό για surfers στην Ελλάδα, όσο δεν είχε φανταστεί την άκρως επιτυχημένη πορεία του στο χώρο των περιοδικών, τόσο δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει τον εκδοτικό του «θάνατο». Οι περίπου 200 εργαζόμενοι ( μισθωτοί, αμειβόμενοι με ΔΠΥ) που είχαν απομείνει στον όμιλο και δούλευαν απλήρωτοι τους τελευταίους 4 μήνες, αφού είχαν υποστεί αλλεπάλληλες περικοπές αποδοχών το τελευταίο χρονικό διάστημα και είχαν εξαναγκαστεί σε εφαρμογή εκ περιτροπής εργασίας, κατηγορούν σήμερα τον κ. Λυμπέρη για παράνομες μετακινήσεις τίτλων στον όμιλο Φιλιππόπουλου και στον κ. Κοντομηνά.

Την ίδια ώρα, ο ίδιος και η συνεργάτης και σύζυγός του, Έλενα Μακρή Λυμπέρη, «βυθίζονται» στη νέα τους πραγματικότητα που «ξυπνά» μνήμες από το ξεκίνημά τους ως απένταροι αλλά αθεράπευτα ονειροπόλοι γόνοι μεσοαστών οικογενειών που κυνηγούσαν… το lifestyle.

O surfer που έγινε εκδότης για «πλάκα»

«Ποτέ δεν ρώτησα πόσα χρήματα θα βγάλω» έχει δηλώσει ο άλλοτε πανίσχυρος εκδότης των περιοδικών «Status», «Εγώ», «Vogue», «Men’s Health», «Hello», «7 Μέρες TV», και μάλλον έβγαλε πάρα πολλά. Μεγαλωμένος σε μια μικροαστή οικογένεια πέρασε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια στην πλατεία Βικτωρίας, σε ένα μικρό διαμέρισμα συλλέγοντας και παρατηρώντας φωτογραφίες που είτε έβγαζε ο ίδιος ή έβλεπε σε περιοδικά. Αποφασίζει να σπουδάσει Φωτογραφία στην Κολονία και Σκηνοθεσία στο Μοναχό.

Με τον αέρα του πολυταξιδεμένου νέου εργάζεται αρχικά σε ένα φωτογραφικό στούντιο και κάνει βόλτες στους δρόμους της Αθήνας με το μικρό του αυτοκίνητο να «ασφυκτιά» από αντικείμενα εξοπλισμού για surf. Αθλητικός τύπος γαρ και δεινός surfer θα γράψει το βιβλίο «Το γουιντσέφρινγκ» για αρχάριους και προχωρημένους με δικά του κείμενα και δικές του εκπληκτικές φωτογραφίες. Η ιδέα του να εκδώσει το δικό του περιοδικό σχετικά με το αγαπημένο του άθλημα θα έρθει σε έναν αγώνα surf στις Μπαχάμες, όπου γνωρίζει ένα γερμανό εκδότη. «Γιατί δεν βγάζεις ένα δικό σου περιοδικό στην Ελλάδα για το surf» είναι η πρόταση που θα του κάνει ο γερμανός επιχειρηματίας και θα προκαλέσει το ξέσπασμα γέλιου του νεαρού Λυμπέρη.

Η ιδέα ωστόσο στροβίλιζε στο μυαλό του και έτσι ζητά από τους γονείς του 20.000 δραχμές για να εκδώσει το «Surf and Ski» την δεκαετία του ’80. Η μικρή αυτή επιχείρηση αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από βιώσιμη και σε συνεργασία με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Κωνσταντάρα εκδίδει το «Κόσμος του τένις», « Κόσμος του Video», « Πλεύση».

Το «Status» και η επιτυχία

Το 1988 ο Λυμπέρης είναι ήδη 34 ετών και τα παραπάνω περιοδικά μοιάζουν «εφηβικά» μπροστά στο lifestyle που έχει αρχίσει να υιοθετεί ως πιο ώριμος και bon viveur τύπος. Είναι η χρονιά που παίρνει την απόφαση να κυκλοφορήσει στα περίπτερα το «Status», το περιοδικό που έδωσε άλλη διάσταση στην στάση των ανδρών της εποχής. Είναι η εποχή που οι άνδρες άνω των 30 αναζητούν το πιο ακριβό αυτοκίνητο, τα πιο «in» και αριστοκρατικά στέκια και αποφεύγουν το γάμο δια της καριέρας. Το «Status» απογειώνεται κυκλοφοριακά, γίνεται κάτι σαν θεσμός για τους άνδρες που μέχρι χτες διάβαζαν μόνον αθλητικές ή οικονομικές εφημερίδες και ο Αντώνης Λυμπέρης προχωρά ένα ακόμη βήμα επιχειρηματικά κάνοντας «άνοιγμα» στο τηλεοπτικό κοινό με το «7 Μέρες TV» το ‘90.

Εγκαινιάζει με τον ANT1 το παιχνίδι Bingo στο τηλεοπτικό περιοδικό και ουρές αναγνωστών βρίσκονται καθημερινά έξω από τα γραφεία της εταιρείας του. Η επιτυχία είναι πλέον κατοχυρωμένη. Ακολουθούν γυναικεία lifestyle περιοδικά, όπως το lifestyle, Vogue, Hello, στα οποία διευθύντρια είναι η συζυγός του Έλενα Μακρή, πολλά έσοδα για τον όμιλο και… ένα πολυτελές σπίτι στοπ Κεφαλάρι, τρεις βίλες στη Μύκονο, ένα 20μετρο σκάφος και αμέτρητα ταξίδια στο εξωτερικό.

Η γνωριμία με την φιλόδοξη στυλίστρια

Έχοντας χάσει τον πατέρα της σε νεαρή ηλικία και προερχόμενη από μια μεσοαστική οικογένεια, η Έλενα Μακρή Λυμπέρη έμαθε από νωρίς να σηκώνει τα οικονομικά βάρη ενός νοικοκυριού. Τα πρώτα της χρήματα τα «επενδύει» στα έξοδα της οικογένειάς της και σπουδάζει παρά τις αντιδράσεις της μητέρας της στη Σχολή Βελουδάκη Design και Μόδα.

Εργάζεται αμέσως ως στυλίστρια και γρήγορα ανελίσσεται περνώντας το κατώφλι του ομίλου Λυμπέρη. Εκεί θα εργαστεί το 1993 ως υπεύθυνη μόδας των εκδόσεων του ομίλου και θα ερωτευτεί τον εργοδότη της. Ο Αντώνης Λυμπέρης θα της κάνει πρόταση γάμου λίγα χρόνια αργότερα στη Νέα Υόρκη και με νυφικό της Vera Wang θα τον παντρευτεί με μια υπερπολυτελή τελετή. Το ζευγάρι έχει περάσει από «40 κύματα» έχοντας αντιμετωπίσει ζήλιες, καυγάδες, ανταγωνισμούς και δύσκολες στιγμές. Η κυρία Λυμπέρη έδειχνε αθεράπευτα ερωτευμένη με τον σύζυγο της κάνοντας σκηνές ζήλιας ακόμα και στο γραφείο. Συνεργάτες της λένε ότι όταν έβλεπε ένα μοντέλο να βγαίνει από το γραφείο του άντρα της, ρωτούσε έξαλλη, «αυτή βγήκε από το γραφείο του άντρα μου»;

Ωστόσο, οι καυγάδες δεν λάμβαναν μεγάλες διαστάσεις, αγαπούσαν και οι δύο πολύ τη δουλειά τους και ήταν ενωμένοι ακόμα και απέναντι στους εχθρούς. Κοινός εχθρός του ζευγαριού ήταν το ζεύγος Κωστόποπουλου- Μπαλατσινού με την τελευταία να πετά ένα ποτήρι νερό στο πρόσωπο της κυρίας Λυμπέρη έπειτα από λογομαχία σε εστιατόριο της Μυκόνου.

Ο Αντώνης και η Έλενα Λυμπέρη κατάφεραν να υπερισχύσουν της εκδοτικής κόντρας με τον Πέτρο Κωστόπουλο καθώς ο εκκεντρικός εκδότης κατέρρευσε οικονομικά πρώτος αφήνοντας την αγορά στο «μονοπώλιο» του ομίλου Λυμπέρη. Ωστόσο, η οικονομική αιμορραγία και του δεύτερου δεν άργησε, (επισημοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα η πώληση τίτλων της εταιρείας), προσθέτοντας έτσι έναν ακόμη «θάνατο» στο lifestyle και στο χώρο των περιοδικών.

ΑΝ. ΓΑΛ.  
newpost.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.