Κινητοποιήσεις καθηγητών της Κοζάνης στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων



hist03Για υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε βάρος των μαθητών, κάνει λόγω η ΕΛΜΕ Κοζάνης απορρίπτοντας  κάθε προσπάθεια και σκέψη για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων στο νομό της Κοζάνης. Η ΕΛΜΕ σε ανακοίνωση της, καταθέτει τις προτάσεις της για το χωροταξικό των σχολείων της Κοζάνης ζητώντας την αναβάθμισης τους. Τέλος ενημερώνει  τους καθηγητές  ότι αύριο  Παρασκευή 14 Γενάρη, στα πλαίσια των πανελλαδικών κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ, προχωρά σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας στις 12:00 και καλεί όλους τους συναδέλφους να βρίσκονται εκεί υπενθυμίζοντας ότι η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει 2ωρη στάση εργασίας (12:00- 14:00). Στο επόμενο διάστημα οι καθηγητές θα βρίσκονται  σε εγρήγορση ώστε σε συνεννόηση και δράση με τους συλλόγους καθηγητών, τους συλλόγους γονέων και μαθητών και τις τοπικές κοινωνίες να αντιδράσουν  στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.

Στην ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ, μεταξύ άλλων επισημαίνει:Σε μια περίοδο δραστικής μείωσης των κονδυλίων για τη παιδεία και ολομέτωπης επίθεσης Κυβέρνησης- ΕΕ- ΔΝΤ στη δημόσια εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας μεθοδεύει- με «παιδαγωγικά» κριτήρια- καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα, πράγμα που θα σημάνει νέα υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε βάρος των μαθητών μας. Στην ίδια λογική της εφαρμογής του μνημονίου κινούνται και αντίστοιχες πρακτικές στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της υγείας.

Η πρακτική συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων και όχι μόνο (βλέπε ΠΔΣ, ενισχυτική, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Αθλητικά σχολεία, γραφεία εκπαίδευσης κ.α) είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την προσπάθεια χτυπήματος της δημόσιας εκπαίδευσης, την περιστολή της χρηματοδότησης, τη δραστική μείωση των διορισμών μόνιμου προσωπικού, τη μετατροπή του δημοσίου σχολείου σε επιχείρηση, την ανατροπή των εργασιακών μας σχέσεων, την κατάργηση οργανικών θέσεων και την μετακύλιση των λειτουργικών δαπανών των σχολείων κατευθείαν στους συλλόγους γονέων με την παράλληλη αναζήτηση «ανιδιοτελών» χορηγών. «Πολιορκητικός Κριός» αλλά και «Δούρειος Ίππος» σε αυτή την προσπάθεια θα είναι οι νέοι διοικητικοί- «καλλικρατικοί» θεσμοί, που με τον εκβιασμό της υποχρηματοδότησης, μιας και σημαντικές αρμοδιότητες θα περάσουν από το κεντρικό στο περιφερειακό επίπεδο με παράλληλη μείωση των πόρων, θα πιέζουν για συγχωνεύσεις, καταργήσεις και άλλα «νοικοκυρέματα».

Ειδικότερα απορρίπτουμε κάθε προσπάθεια και σκέψη για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων στο νομό της Κοζάνης. Στο νομό μας άλλωστε, και ιδιαίτερα στην περιοχή ευθύνης της Ε.Λ.Μ.Ε. Κοζάνης, δεν υπάρχει κανένας λόγος για συγχώνευση ή κατάργηση σχολείου, αφού καμιά σχολική μονάδα δεν αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα εξαιρετικά μειωμένου μαθητικού πληθυσμού, πράγμα που θα προκαλούσε προβλήματα παιδαγωγικής και κοινωνικοποιητικής φύσης.

Ο σχεδιασμός και η πυκνότητα των σχολικών μονάδων στη χώρα μας και ειδικότερα στο νομό μας, δεν μπορεί να γίνει ούτε με αριθμητικά ούτε με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λόγω του χαρακτήρα της παιδείας ως κοινωνικού αγαθού αλλά και λόγω των τοπικών ιδιαιτεροτήτων. Ο νομός Κοζάνης είναι μια κατά βάση ορεινή και ημιορεινή χωρική ενότητα με έντονο ανάγλυφο, ακραίες κλιματολογικές συνθήκες και προβληματικό επαρχιακό οδικό δίκτυο μιας που παρά την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού σημαντικά τμήματά του εξακολουθούν να εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά από το παλαιό εθνικό δίκτυο, και αναφερόμαστε ιδιαίτερα στην επαρχία Βοΐου και Σερβίων. Η κατάργηση και συγχώνευση σχολείων στο νομό μας θα είχε εξαιρετικά αρνητικές κοινωνικές συνέπειες αφού θα αποδυνάμωνε ακόμη περισσότερο τις τοπικές κοινωνίες ιδιαίτερα τις μειονεκτικές και προβληματικές, θα είχε ως αποτέλεσμα την σπατάλη χρόνου των μαθητών για την μετακίνησή τους σε ένα πιο μακρινό σχολείο και θα έθετε σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών που θα έπρεπε να μετακινηθούν από ένα περιφερειακό σχολείο σε ένα κεντρικό. Θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι στην πλειονότητα των σχολείων της πόλης της Κοζάνης παρατηρείται, εδώ και χρόνια, υπερσυγκέντρωση μαθητών με τμήματα που αγγίζουν σε πολλές περιπτώσεις τους 30 μαθητές λόγω έλλειψης σχολικών μονάδων και βασικών υποδομών.

Τη στιγμή λοιπόν που το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη θεσμοθετήσει τα τμήματα των 27,5 (25 + 10%) μαθητών από την πλευρά μας επιμένουμε στα ώριμα και αυτονόητα αιτήματα της καθιέρωσης ανώτατου αριθμού 25 μαθητών ανά τμήμα στην Β/βάθμια εκπαίδευση, 20 μαθητών στα τμήματα κατεύθυνσης, 12 μαθητών στα ξενόγλωσσα τμήματα και θεσμοθέτηση της αναλογίας των 10 μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια.

Σε σχέση με τα χωροταξικά ζητήματα του νομού Κοζάνης, διεκδικούμε την ουσιαστική βελτίωση των υπαρχόντων σχολικών μονάδων αλλά και την κατασκευή νέων, σύγχρονων, απόλυτα απαραίτητων σχολικών υποδομών αποκλειστικά μέσα από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων. Διεκδικούμε λοιπόν:

-Την άμεση ίδρυση και λειτουργία νέου Γυμνασίου στην πόλη της Κοζάνης (7ο Γυμνάσιο) στην βόρεια πλευρά της πόλης ώστε να αποσυμφωρηθούν οι υπάρχουσες σχολικές μονάδες. Ως γνωστόν εδώ και χρόνια έχει αποφασιστεί η ίδρυσή του αλλά καρκινοβατεί η έναρξη της κατασκευής του στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής. Επισημαίνουμε ότι η λειτουργία του 7ου Γυμνασίου, προβλέπεται  από το ίδιο ΦΕΚ, με το οποίο ξεκίνησε η  ίδρυση και λειτουργία και του 4ου Γενικού Λυκείου και κατά συνέπεια είναι υποχρέωση εκ μέρους της πολιτείας η υλοποίηση της λειτουργίας του.

– Την άμεση ίδρυση και λειτουργία νέου Λυκείου στην πόλη της Κοζάνης (5ο  Λύκειο) διότι παρόλη τη λειτουργία του 4ου Λυκείου δεν αντιμετωπίστηκαν τα έντονα προβλήματα υπερσυγκέντρωσης μαθητικού πληθυσμού σε διδακτήρια με μικρό αριθμό αιθουσών και άλλων χώρων.

– Την άμεση κατασκευή 6 νέων αιθουσών στο 4ο Λύκειο, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις εξαγγελίες περί «Νέου Λυκείου». Η κατασκευή, με δεδομένη την ύπαρξη ελεύθερου χώρου, τουλάχιστον έξι (6) ακόμα αιθουσών και η ολοκλήρωση της κατασκευής του κλειστού γυμναστηρίου, αποτελεί τη μοναδική λύση για μια αποδοτική και ουσιαστική λειτουργία της συγκεκριμένης σχολικής Μονάδας.

-Την άμεση δημιουργία νέου συγκροτήματος τεχνικής εκπαίδευσης που θα καλύψει τις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες του πολεοδομικού συγκροτήματος της Κοζάνης σε ειδικότητες, αίθουσες, εργαστήρια, αθλητική και καλλιτεχνική αγωγή. Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα ΕΠΑΛ πρέπει να λειτουργήσουν σε οικόπεδο εντός  του σχεδίου πόλεως ή και στο ίδιο οικόπεδο που τώρα  λειτουργούν, αφού κατεδαφιστεί το υφιστάμενο κτιριακό συγκρότημα.

– Μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών ανέγερσης του νέου συγκροτήματος τεχνικής εκπαίδευσης απαιτείται η επείγουσα αναβάθμιση του υφισταμένου κτιρίου του συγκροτήματος που στεγάζονται το 1ο ΕΠΑΛ, το νυχτερινό ΕΠΑΛ, η ΕΠΑΣ και το ΙΕΚ, σε συγκεκριμένους τομείς όπως ηλεκτρολογικά, υαλοπετάσματα, κουφώματα, μονώσεις.

– Την κατασκευή σε όλα τα σχολεία Β/βάθμιας εκπαίδευσης κλειστών γυμναστηρίων και σύγχρονων χώρων άθλησης (ως γνωστόν ελάχιστα είναι τα σχολεία που διαθέτουν τέτοιες εγκαταστάσεις) για την ανάπτυξη του σχολικού και του μαζικού αθλητισμού.

– Τη λειτουργία και την ενδυνάμωση όλων των σχολικών βιβλιοθηκών ώστε να αποτελέσουν κύτταρα πολιτισμού και ανταλλαγής απόψεων.

-Τον εκσυγχρονισμό όλων των εργαστηριών των σχολικών μονάδων και την ανακαίνιση όσων σχολείων αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα (π.χ Πεντάλοφος).

tharos.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.