Φωτιά στα ασφάλιστρα



1carinsuranceΣε νέα τροχιά αξιολόγησης κριτηρίων για την παροχή ασφαλιστικού πακέτου οδηγούνται ολοένα και περισσότερες εταιρίες, ενώ ήδη παρατηρείται σημαντική αύξηση στα ασφάλιστρα που ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις και το 80%.

Οι ασφαλιστικές εταιρίες λαμβάνουν πλέον υπόψη τους το µοντέλο, την ταχύτητα, το χρώµα, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, καθώς επίσης την ηλικία και το επάγγελµα του οδηγού.

Από τα νέα κριτήρια που καθορίζουν το ύψος των ασφαλίστρων δεν φαίνεται να γλιτώνουν και οι περιοχές που κινούνται οι οδηγοί, καθώς εξετάζεται ο βαθμός επικινδυνότητας και πιθανού τρακαρίσματος.

Το νέο μοντέλο υπολογισµού του ασφαλιστικού κινδύνου εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη – τα λεγόµενα παραµετρικά συστήµατα τιµολόγησης – και πλέον φαίνεται ότι κάνει το δειλό ντεμπούτο του και στη χώρα μας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “Τα Νέα”, όσο αυξάνονται οι επισφάλειες του κλάδου αυτοκινήτου και τα κατώτατα όρια αποζηµιώσεων που καλούνται πλέον να καταβάλουν στα θύµατα τροχαίων οι ασφαλιστικές, τόσο εκείνες θα ζητούν υψηλότερα ποσά απ’ όσους θεωρούν ότι ανήκουν στις οµάδες υψηλού κινδύνου.

Υψηλή επικινδυνότητα

Χαρακτηριστικό παράδειγμα υψηλής καταβολής ασφαλίστρων αποτελεί οδηγός 30 ετών, ενός πολύ γρήγορου αυτοκινήτου, κόκκινου χρώµατος, µε το οποίο µετακινείται συχνά εντός της Αθήνας, η οποία πανελλαδικά έχει τη µεγαλύτερη συχνότητα ατυχηµάτων.

Φτάνει να πληρώνει 709 ευρώ τον χρόνο για ένα απλό πακέτο ασφάλισης, έναντι περίπου 400 ευρώ ενός ίδιας ηλικίας οδηγού µε ένα θεωρητικά πιο ασφαλές αυτοκίνητο 1.400 κυβικών.

Ενώ παλαιότερα έπαιζε ρόλο µόνο το πόσο καιρό ο οδηγός έχει δίπλωµα, αν είναι άνδρας ή γυναίκα, και η γεωγραφική περιοχή διαµονής του, το πιο βασικό πλέον κριτήριο είναι το είδος του οχήµατος (πολυµορφικό, σπορ, κάµπριο, τζιπ κ.ά.), η έκδοση του µοντέλου και η ιπποδύναµή του.

Πολυμορφικά vs σπορ αυτοκινήτων

Τα πολυµορφικά που οδηγούνται συνήθως από οικογένειες, έχουν πιο χαµηλό ασφάλιστρο απ’ ό,τι τα GTI, τα οποία αγοράζονται από νέους σε ηλικία οδηγούς, άρα για τις ασφαλιστικές αποτελούν κόκκινο πανί αφού θεωρούν δεδοµένο ότι θα προκαλέσουν ζηµιά.

Από την άλλη, σύµφωνα µε τις στατιστικές που έχουν στα χέρια τους οι ασφαλιστικές, τα κόκκινα αυτοκίνητα παρατηρείται ότι τρακάρουν πολύ περισσότερο απ’ ότι τα µπλε, µαύρα, γκρι και λευκά, γιατί δεν δημιουργούν έντονες αντιθέσεις στο µάτι.

Τα crash test επηρεάζουν τα ασφάλιστρα

Ένα άλλο κριτήριο που έχει αρχίσει να εφαρµόζεται στην αγορά είναι η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του οχήµατος µε βάση το σύστηµα αξιολόγησης της ΕΕ (Euro NCAP- European New Car Assessment Programme).

Ένα µοντέλο που, σύµφωνα µε τα crash test, συγκεντρώνει πολλά αστέρια ασφάλειας µε βάση το Euro NCAP (µε άριστα τα 5 αστέρια), µπορεί να έχει έκπτωση µέχρι και 10% στο ασφάλιστρό του έναντι ενός άλλου οχήµατος.

Ηλικία και επάγγελμα επηρεάζουν οδική συμπεριφορά

Αλλαγές στην τιµολόγηση, έχουµε και με βάσει τα προσωπικά χαρακτηριστικά του οδηγού, δηλαδή την ηλικία και το επάγγελµα.

Ενώ παλαιότερα υπήρχαν επιβαρύνσεις µόνο για όσους ήταν µέχρι 23 ετών (καθώς είχαν λίγα χρόνια δίπλωµα), τώρα η τιµολόγηση βάσει της ηλικίας έχει διάφορες κλίµακες.

Για παράδειγµα, µεταξύ 23 και 35 ετών στις περισσότερες εταιρείες ισχύει το βασικό τους ασφάλιστρο, αλλά µεταξύ 35 και 55 ετών παρέχεται έκπτωση διότι θεωρείται ότι σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν περισσότεροι οικογενειάρχες, και άρα οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί. Από τα 55 και µετά, το ασφάλιστρο επιβαρύνεται ξανά, καθώς τα αντανακλαστικά του οδηγού αρχίζουν και µειώνονται.

news247.gr

Σχολιάστε

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.