– Σχέδιο για “ανάσα” στην αγορά αυτοκινήτου που έχει γονατίσει
– Μείωση του τέλους ταξινόμησης ως 50% εξετάζει η κυβέρνηση
– Αύξηση του ορίου για το φόρο πολυτέλειας για να πάρει μπρος η αγορά των μεσαίων κυβισμού
– Δείτε παραδείγματα
Σχέδιο για ανόρθωση στην αγορά αυτοκινήτου που έχει υποστεί πρωτοφανές κραχ ετοιμάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους. Σε αυτό προβλεπεται μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 50% και αύξηση του ορίου της εργοστασιακής αξίας πάνω από το οποίο μπαίνει ο φόρος πολυτελείας.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αυτοκινήτων… το πρώτο 15μερο του Οκτωβρίου ταξινομήθηκαν μόλις 2.692 οχήματα με την αγορά να επιβραδύνεται κατά 65%.
Στόχος η μείωση των τιμών για τα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού, που επιλέγουν οι περισσότεροι Έλληνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο γενικός γραμματέας του αρμόδιου υπουργείου Α. Πλασκοβίτης δήλωσε πρόσφατα πως “η όποια κίνηση αποφασιστεί θα έχει σκοπό να ελαφρύνει το κόστος της πώλησης όχι των αυτοκινήτων υπερβάλλουσας πολυτέλειας αλλά αυτών του μεσαίου επιπέδου”.
Βλέποντας τη βουτιά στην αγορά του αυτοκινήτου η κυβέρνηση, σύμφωνα με το ρεπορτάζ προτιθεται να μειώσει το τέλος ταξινόμησης ως και 50%. Έτσι για παράγειγμα ένα καινούριο ΙΧ 1.600 κυβικών που σήμερα έχει τέλος ταξινόμησης 4.000 ευρώ θα πάει στα 2.000 ευρώ.
Επίσης εξετάζεται να αυξηθεί το όριο της εργοστασιακής αξίας πάνω από το οποίο επιβάλλεται ο φόρος πολυτέλειας. Δηλαδή από 15.000 ευρώ που είναι σήμερα εξετάζεται να αυξηθεί στα 20.000 ή και στα 25.000 ευρώ.
Μαζί με τους επαγγελματίες τεράστια ποσά από τα αυτοκίνητα που μένουν στα αζήτητα χάνει και το κράτος. Για την ακρίβεια το 2008 ο μέσος όρος των εσόδων του κράτους ανα αυτοκίνητο ήταν 5.751 ευρώ τώρα είναι μόλις 4.462 ευρώ δηλαδή μειώθηκε κατά 22,5%. Πριν από την αύξηση του ΦΠΑ και της επιβολής φόρου πολυτέλειας, η φορολογία του αυτοκινήτου κυμαινόταν αναλόγως του κυβισμού από 24% ως 69%. Σήμερα όμως ξεκινάει από 28% και φτάνει τα 122,22%. Τα οποία ωστόσο αναζητούνται..
πηγή: newsit.gr